2cm FlakPanzerBlitz

Interesses
De meidagen '40, m.n. de rol van de 9.Panzer Division + de gebeurtenissen in NO-Brabant.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Vooral spul m.b.t. de meidagen.
Ik ben op dit moment bezig met een veldmodificatie waarvoor de FOC helaas te laat komt... of ik ben gewoon te vroeg begonnen 🙁
Na overleg met die-en-gene gaat het een fictief voertuig worden wat in de Ardennen heeft rondgereden (hhhhmmm... nu ik eraan denk... voor de FOC kan je dus bijna alles in één vignet doen 😀 )
Op aanraden van JW Stokkers heb ik de camo gespoten in een eenvoudig lijnenspel (Dank Stuf Knittel 😉 )
Nu moet ik alleen aan de weathering beginnen... dat gaat nog een leuke uitdaging worden omdat ik nog niet helemaal weet welke kant ik daarmee op wil 🙄

De basis van dit model komt van de Opel Blitz van Italeri, de Allrad set van Plusmodels, scharniertjes van Aber en hier en daar nog wat kleine dingetjes uit de reserve-doos en vervolgens een hele hoop evergreen.
Om 'm compleet te maken heb ik de 2cm Flak38 van Tristar, en de munitie aanhanger van Italeri gebruikt.

Naar aanleiding van tips die ik hier op het forum heb gekregen heb ik de klinknageltjes gebruikt van "Scale Hardware" uit de U.S. of A. om de evergreen platen vast te zetten.
Moet zeggen dat ze me perfect bevallen, ze zien er echt top uit... nadeel is alleen dat ze zo vreselijk klein zijn....

Anyways... hieronder een aantal plaatjes... hoor graag jullie commentaar (positief en/of negatief 🙂 )

copyright @ D.Raadtgever

Thanks for watching!

Superb! Ook heel leuk hoe je alles weergeeft middels de foto's!
Van wat ik zo kan zien, erg strak gebouwd en strak spuitwerk. Wat betreft de camo heeft JW gelijk gehad, ziet er perfect passend uit op deze manier.

Gr,
Jeroen

He vriend, zo nou dat is wel een bacootje met taart waard 🤣 Super strak bouwwerk en dito spuitwerk. Heel simpel maar oh zo doeltreffend.

Hmmm zou opzich wel een leuke setting zijn op een locatie in de Ardennen waar we ons nog hebben opgehouden. Knittel met Leidreiter in de lucht kijkend of er niet stiekum ergens een JABO een doel aan het zoeken is.

PICT1534.jpg

EnemyStrikesKnittel2.jpg

EnemyStrikesKnittel1.jpg

Die mensen in die boerderij moeten zo onderhand gek worden van al die toeristen die maar blijven foto's maken bij hun voor de deur. 😉

Ken je de plek nog??

JW

Allen dank voor de complimenten! Ik ga mijn best doen om er nog wat mooi(er)s van te maken!! 😀
j.w.stokkers zei:
He vriend, zo nou dat is wel een bacootje met taart waard 🤣 Super strak bouwwerk en dito spuitwerk. Heel simpel maar oh zo doeltreffend.

Hmmm zou opzich wel een leuke setting zijn op een locatie in de Ardennen waar we ons nog hebben opgehouden. Knittel met Leidreiter in de lucht kijkend of er niet stiekum ergens een JABO een doel aan het zoeken is.

Die mensen in die boerderij moeten zo onderhand gek worden van al die toeristen die maar blijven foto's maken bij hun voor de deur. 😉

Ken je de plek nog??

JW

@JW: Ik heb even flink in mijn (digitale) archief moeten graven, maar is dat links niet het begin van de route waar wij heerlijk hebben geknitteld?
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het alleen niet zeker meer weet, na 7 jaar!! 😕

Mooie foto's trouwens van Stuf Knittel! Ik zat meer aan een figuurtje in winterparka te denken, maar je maakt het me nu wel heel erg moeilijk! 🙂
Vooral degene waarbij hij omhoog kijkt is geweldig voor bij mijn truck!

als je beide wegen af zou rijden dan kom je vanzelf in Stavelot uit bij de brug. Waar de US halftrack staat. Als je de bocht door zou gaan dan kijk je over Stavelot uit. Leidreiter zit trouwens in het Dragon setje van Peiper, ben even de naam kwijt van dit setje 😳 maar is het bekende setje met de 4 man op een weg, Peiper in het zwart, en wegbewijzering in het setje. Lekker duidelijk toch 😉

PICT1520.jpg

VauRichardrichtingStavelot.jpg

Als je deze weg afrijd kom je dus bij de bekende brug van Stavelot.

Foto's zijn allemaal van afgelopen augustus. Heb op de terugreis van een gesprek met een boer, in 1944 een negenjarige, deze foto's genomen. Deze boer heeft zijn boerderij op de locatie waar toen in de begin dagen van BoB het Pz.Rgt.12 HJ haar Rgt.Gefechtsstand had en op aanwijzen van een veteraan heb ik daar mijn contacten gelegd. Binnenkort weer die kant op voor een langdurig gesprek met hopelijk wat meer info over de situatie toen 😀 Heeft ook nog foto's van hoe de situatie toen was en moest mijn scanner maar meenemen de volgende keer om alles vast te leggen 😀 Maar goed dat is ander verhaal.

JW

Leidreiter? Knittel? Ben ff weg en er gebeuren allemaal mooie dingen.....

En Erwin wat ben jij een eind gekomen zeg, echt perfecte bouw, mooi en origineel, superstrak!

Echt leuk om te zien, Rick

@ Rick: Thanks Dude! Nog even en ik ga naast mijn schoenen lopen! 😳

Je bent juist precies op tijd weer trug voor mooie Ardennen dingen... F.O.C. it 😉 😀

Yep, in één woord RETESTRAKKKKK...
Een prachtige conversie/scratch bouw en mooi geschilderd.
Ik zie graag ook foto's van de verwering en welke stappen je neemt.
Echter wel één vraag, hoort het voor geplaatste pantserschild niet onder een hoek te staan ?
Trouwens wel erg gave scharnieren zeg.

Willem

P.s. als je zondag 11 okt. niets te doen hebt neem hem dan eens mee naar de bouwmiddag van de bouwgroep Zuid-Holland-Zuid.
Lijkt me leerzaam om hem "live" te kunnen aanschouwen en te bespreken.

Knap werk Erwin, de verbouwing ziet er netjes uit en het is een keer wat anders. De foto's van JW geven inspiratie voor een spannende dio.

Inderdaad ik ben ook benieuwd naar de beviezering net als Willem.

Succes!
Gr Johanna

@ Willem: Dank voor de complimenten!! Je hebt gelijk wat betreft de pantserschilden.
Deze moesten volgens de foto idd onder een hoek, maar dat vond ik op het model er niet fraai uitzien. Vandaar dit stukje "artistieke vrijheid".
Scharnieren zijn trouwens van Aber... echt top spullen!

Ik zou hem graag de 18de met je bespreken maar dan ben ik "helaas" op vakantie. Wellicht de volgende bouwmiddag.
Ik heb namelijk al een aantal keren met Henk be/-afgesproken om toch eens een keer mee te komen.
Het moet er nu toch eindelijk maar eens van komen.

@ Johanna: Thanks. Het gaat alleen geen dio worden. Het wordt een vignetje met een stukje weg en dan of Knittel en Leidreiter erbij of een Flak Crew in winterparka's... nog zoveel keuzes te maken... 🙂

@ Danny: Die 3de foto is idd briljant... compositie, kleur, onderwerp... alles klopt gewoon 😉 Laat maar horen hoe de 18de... heb er sin an

@ Harry: je hebt helemaal gelijk. Zal deze eerst eens weghalen voor het weatheren. Thanks

Op een of andere manier heb ik deze thread gemist 😳
Mooi werk Erwin! Dit soort projecten zijn altijd leuk, de bezetting van toen zou eens moeten weten wat hun foto na zoveel jaar voort heeft gebracht!
Jan 😀

Heej Chappie!

Mooi dingetje, ben groot fan van FLAK voertuigen, vind deze erg interessant. Strak gebouwd Erwin en ook een mooi patroon toegepast.

Ik gaat `m in de gaten houden. Verder alles goed? 🙂

Groet!
Bouke

Beetje late reactie maar allen alsnog bedankt voor de complimenten 8)

@ Pascal: Ik heb mijn bouwsel wel gebaseerd op deze (echte) foto.
Ik heb alleen geen bewijs gevonden dat hij ook daadwerkelijk in de Ardennen gediend heeft.
Daarnaast heb ik me enkele "artistieke vrijheden" gepermiteerd om het bouwen wat te vergemakkelijken... vandaar de term fictief 🙂

@ Bouke: Eej gast, alles kits hoor... heb de laatste tijd voldoende vrije tijd om allemaal leuke dingen te doen, als je begrijpt wat ik bedoel 😉 😀

Erwin

Terug
Bovenaan