2 simpele ondergrondjes

Dag, heb eindelijk eens een sokkeltje onder wat modelletjes geplaats.
Maakt je model net wat "affer" naar mijn mening.
Tof werk, alleen weer een andere discipline.

Dus...

ChecK:

Heb gelijk een ventje aan de 250/9 toegevoegd:

Sdkfz2509_Base_00.jpg

En wat met de blokjes gebouwd. (Plus model steentjes):

Pzkpw_II_base.jpg

Met dank aan Eric Jacobs, de Sokkel meester.

K massel,
Marcel.

Marcel,

simpel doch rete-effectief.
Leuk detail ook, die paddo's 8) .
De figuren zijn ook goed geslaagd.
En die sokkeltjes, tjonge jonge zeg 😉 .

Leuk hé, diorama's maken 😉
Meenemen de 15e, ik wil ze wel eens live aanschouwen.

Greetz
Axel

Erg mooie diorama's ! lekker kleurrijk dat groen en bij de Panzer-II zie ik t stof al opwaaien 🙂 Mooie werkjes laat je weer zien.

groet Frank

Thnx mannu!

Robert: Yep, das da ventje uit Lier. Had hem eerst voorzien van een geruit spencertje maar was niet echt tevreden. Verf er weer af en een ander truitje aangegeven. Viel nog niet mee om die kl#te Vallejo eraf te krijgen, onwijze plekzooi werd dat maar uiteindelijk bezweek hij voor mijn oude tandenborstel. 😈

Axel: Tja meenemen de 15e. Heb de turret na vervoer al 2X moeten repareren. Moet dus ffff 3X nadenken voordat ik dit onding wederom ga inpakken. 🙄

Vooruit dan, nog een pic. van de andere zijde:

Sdkfz2509_Base_01.jpg

Massel,
Marcel.

Yep,
die ondergrondjes maken de voertuigen echt af!
En zo kosten ze niet veel extra ruimte dan zonder.

Welk merk is dat figgie trouwens? Ziet er goed uit!

Yep, het hoeft denk ik idd niet altijd groot te zijn. Sterker nog; ik heb niet eens de tijd om een groot diorama te bouwen ook al zou ik het graag willen.
Nog 30 jaartjes werken en dan bouw ik Omaha beach 6 juni '44 rond een uurtje of 8. 😱
Welk merk is dat figgie trouwens?

Body & beentjes zijn van Dragon, armpjes van Tamiya, hoofdje van Hornet, beker & fles van Royal model.
Knopen op de voor- & achter-kant van de broek zijn met de punch set gedaan. 8)

K massel,
Marcel.

Hallo Marcel,

Als eerste wil ik zeggen dat het er erg goed uit ziet. Een geheel en netjes afgewerkt. Hier nog twee tips:

Vallejo eraf = spiritus, zonder enige moeite en schade heb je het figuurtje in 2 minuten schoon.

Transploft: Stevige kartonnen doos met daarin een piepschuim plaat uit de bouwmarkt en je model vastzetten met coctailprikkers. Ik doe dit al jaren en heb nog nooit schade gehad. Voor jou voertuig moet je rekening houden dat de doos hoog genoeg is. Ik hou altijd een cm of 5 vrij.

Groeten,

Bas

Vallejo eraf = spiritus, zonder enige moeite en schade heb je het figuurtje in 2 minuten schoon.

Hoi Bas, dit is een super tip! Het verwijderen van de verf was echt een hel en uberhaupt erg veel geluk dat het me nog redelijk is gelukt.
Transploft: Stevige kartonnen doos met daarin een piepschuim plaat uit de bouwmarkt en je model vastzetten met coctailprikkers. Ik doe dit al jaren en heb nog nooit schade gehad. Voor jou voertuig moet je rekening houden dat de doos hoog genoeg is. Ik hou altijd een cm of 5 vrij.

Yep, de deksel van mijn huidige doos is net wat te laag. 😕 Moet dus fff een goed doosje gaan halen.

Massel,
Marcel.

Terug
Bovenaan