2 Bataljon, 1st Airborne Division

Erik Jan Eskes

Lid van de TWENOT
Interesses
Arnhem 1944
Churchill tanks
British Army operations NWE
Hallo heren,

Na enige maanden is het af - een klein gedeelte van Frost's 2e Bataljon op weg naar de brug in Arnhem, September 1944.
http://s203.photobucket.com/albums/aa91/ejeskes/2 Para Battalion/?start=all
De mannen worden gesteund door één van hun Carriers die gebruikt wordt voor het verplaatsen van voorraden.
De achtergrond foto's zijn Google Streetview foto's van huizen die langs de opmarsroute staan.

Hope you like them,

Erik Jan

Hallo erik-jan

222 keer bekeken en niemand die een reactie geeft 😕 .
ik vind de figuren,carrier en huizen mooi gemaakt.
maar het is allemaal te netjes.
de straten zouden vol met puin moeten liggen de huizen zijn kapotgeschoten,
en mischien kun je de carrier een beetje stoffig maken.
dat maakt het diorama een stuk levendiger.
de achtergrondfoto's zijn mooi gemaakt.
hoe heb je die gemonteert.?
groetjes marc

Hoi Marc,

Tja, 222 bekeken zonder reactie - mijn reactie was: "Komt vast omdat het niet Duits is ....." Maar wel jammer........
Hoe ik de foto's gemaakt heb? Heel simpel - Google Streetview gebruikt om foto's langs de Benedendorpseweg en Utrechtseweg op te zoeken op Internet (dit geldt overigens niet voor het boerderijtje met de gekleurde luiken - dat staat in Oosterbeek), deze full screen weergegeven en het dio'tje er zo goed mogelijk voor gezet & toen een foto gemaakt. Na wat experimenteren kwam dit er uit.

Tja, veel puin en vies maken? Daar kan ik je gelijk in geven - Ik ging er van uit dat er op 17 sepember 's middags niet veel gevochten was langs de opmars route (maar hoe komt dat huis dan stuk?), en puin etc is niet mijn ding. Een zwak excuus, maar na 4 maanden bouwen vond ik het mooi geweest.

Toch bedankt voor je reactie!

Cheers

Erik Jan

Terug
Bovenaan