17 cm K18 Matterhorn

Dit is een Diorama,ook alweer minstens 10 jaar oud,met de 17 cm K18 van Precision Models.De diorama's fotograveren is leuk werk,de foto's zijn nog lang niet van zo'n kwaliteit dat ik er zeer tevreden mee ben;te donker,te licht door de flits,waardoor de kleuren niet meer overeenkomen,(bij deze zie je b.v niet dat 2 soldaten door een greppel heen moeten om bij de overige bemanning te komen,het lijkt zo vlak)en is het zo nu en dan nogal frusterend,.Ik zie o.a delen van figuren glimmen,dan wel door de flits en zie ik normaal helemaal niets glimmen of het is echt zo 😈 Door de jaren heen,het staat er maar te staan en eens in de zoveel tijd haal ik er eens flink de kwast erover om de laag stof eraf te halen,is dit 😳 natuurlijk niet bepaald bevordelijk voor de diorama,maar het is wel zeer motiverend om eindelijk weer eens aan de diorama's te gaan werken om het een en ander te herstellen.

img2113ja1.jpg

img2114to4.jpg

img2115ob8.jpg

img2116gj1.jpg

img2118tu0.jpg

img2120uz1.jpg

img2121dz8.jpg

img2123oj1.jpg

img2125cq4.jpg

Hoi Ronald,

Jammer dat inderdaad de foto`s alle sfeer die je in het diorama hebt gestopt teniet doet. Mijn regel is altijd, nooit flitsen als je een model fotografeerd! Door flits ben je al je diepte, en kleurnuances meteen kwijt!

Wacht gewoon lekker tot het buiten mooi licht is, liefst bij licht bewolkt weer, lekker diffuus zonlicht en maak dan je foto`s zonder flits, bekijk dan het verschil maar eens.

Je kunt natuurlijk ook een profi foto opstelling met speciale lampen maken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Succes ermee,

Groeten,
Bouke

Hoi Bouke

Om het flitsen te voorkomen,moet ik de foto's dan ook voortaan in de ochtend nemen wanneer de zon in de kamer schijnt.(dat kan dus alleen in het weekend)
Ik blijf het gewoon proberen,commentaar is altijd welkom.

Groet
Ronald

Terug
Bovenaan