12 SS near Caen juni 1944

A

Anonymous

Figuren van Alpine. Geheel in acryl geschilderd.

Foto-DSR47O73.jpg

Foto-3PXWAEGO.jpg

Foto-BOIMJ87H.jpg

Foto-SQOQQNUN.jpg

Foto-YG7RMPAV.jpg

Rob, ik ben met dezelfde figuren bezig.... maar die zien er lang niet zo goed uit! 😕
Ik vond sommige details trouwens wat minder mooi -oa de veldfles en de MP-40.
Jan 🙂

Hoi Rob

Mooie figuren!

Maar het ondergrondje vind ik een stuk minder. Beetje te druk en ik vind de plantjes e.d niet goed overkomen op deze schaal, de kleuren passen er niet goed bij, nog teveel hun "eigen" kleur en niet aangepast aan de schaal van de figuren. Ik denk dat als je het wat "gestileerder" maakt en wat minder hoge planten gebruikt dat de figuren beter tot hun recht komen. Ik vind de ondergrond nu erg afleiden. (Maar mischien was je dit al van plan...?)

Ook moet je m.i. nog wat meer aandacht besteden aan het bordje, ik zou het een kleur geven en het staat er wel erg "zomaar".
Misschien wat kritisch allemaal, maar ik denk dat als je wat meer aandacht besteed aan de ondergrond de figuren beter tot hun recht komen.

groet,
RJ

hoi rob

ziet er heel mooi geschilderd uit.voor al de italiaans camouflage.

alleen vind ik het wel heel toevalig dat het boordje daar midden in het
bos staat 🙂 kan je better op de base een plaatje maken met
(on the way to caen) 8)
1944

groeten ronald

Nieuwe foto's. Met opmerkingen verwerkt. Bordje weggehaald. Zijkanten schoongemaakt. Met airbrush de beplanting bijgewerkt. Wat detail foto's. Bedankt voor al jullie reacties.

Foto-4NCMKALR.jpg
Foto-RZSOML8Z.jpg

Foto-8VD7AMU8.jpg
Foto-DA8TGUHZ.jpg

Foto-QZSEPJTY.jpg
Foto-WJ8FMQKV.jpg

Foto-C7QUTTTO.jpg
Foto-8C6SNMVD.jpg

hallo,rob

ik vind het weer erg goed schilderwerk,zeker met acryl,want daar moet je toch wel even mee leren omgaan.
zeker als je kleuren gaat blenden enzo.
ik vind figuren schildereren zowiezo het moeilijkste wat er is,zeker de gezichten! erg moeilijk om dat voor elkaar te krijgen.
1 foute beweging en het gezicht heeft een totaal verkeerde uitdrukking.
en moet je weer overnieuw beginnen.
dus ik vind het een erg mooi stukje werk.
ik ben er trouwens deze zomer op vakantie geweest in normandie...erg indrukwekkend. echt een aanrader !

groetjes thierry koorneef

Hoi Rob,

De camouflage komt niet erg tot z'n recht, 'k zie ze nog steeds :idea:

Paul vroeg.......
wat voor camouflage is dat op hun broek ?
........deze camouflage werd toegepast op Italiaanse uniformen.
Deze werden later ook gebruikt door de Duitsers.

Groeten
Johan Bijl

nb. Rob, je wordt steeds beter :!:

Rob, weer heel erg mooi gedaan en interessante setting ook! Het enige puntje zou zijn dat ik een wapenriem mis!?

JW

Chapeau, Rob! Die camo's zijn zeer goed gelukt. Een wapenriem zou de zaak inderdaad nog een stukje verbeteren.
Mag ik eens vragen hoe je die Luger-holster zo levendig hebt gekregen? Wat is je techniek om lederen voorwerpen te schilderen?

groetjes,
Hendrik

maar toch mooi gedaan
zou je mischien ook willen uitleggen hoe je het 1ne jasje met die waffen ss
camouflage hebt gedaan ?
ziet er mooi uit

ps.
waarvan maak je wapen riempjes ?

Beste Paul,

Maak eens gebruik van de zoekfunctie op het forum: type maar eens riemen in en je krijgt/vind je antwoord.

Een tip m.b.t. het schilderen van uniformen is het boek van Calvin Tan.

Een nog betere tip is om eens de tijd te nemen en de vele threads op je gemak door te gaan lezen. Je komt zo heel erg veel info tegen.

Je geeft aan dat je met voor het eerst met 1/35 aan de slag gaat, mijn laatste tip is om het stapje voor stapje te doen.

JW

Terug
Bovenaan