.

Nee, dit is geen Calliope volgens mij. De Calliope heeft langere buizen.
Welk systeem het wel is, weet ik eerlijk gezegd niet. Er waren een aantal verschillende in gebruik, de T34 Calliope, de M17 Wizz Bang en schijnbaar nog meer.

Op het eerste gezicht lijkt het wel op een Calliope, maar dan met om de één of andere reden, verkorte buizen, maar ook de beugels waarmee één en ander aan de koepel zit wijkt af.

Jamie Hector Cruz zei:
Nee, dit is geen Calliope volgens mij. De Calliope heeft langere buizen.
Welk systeem het wel is, weet ik eerlijk gezegd niet.
Dit is een T72. Volgens British and American Tanks of World War II (Chamberlain & Ellis, 1969) is hij niet operationeel ingezet, maar er zijn duidelijk meerdere prototypen van gebouwd (de foto in dat boek is namelijk van een M4A2, en de foto hierboven is duidelijk een M4A1).

Luuk, ik weet niet of je dat zoekt, maar deze twee conversies zijn volgens de veiling in schaal 1/48.
Als je een 1/35 calliope zoekt : dragon heeft deze in zijn assortimetn gehad...is reeds enkele jaren uit productie, maar als je een oproep doet in vraag en aanbod, misschien heeft iemand deze nog liggen.
pascal

Kleine correctie aan het bericht van Pascal: het was niet Dragon, maar Italeri die de T34 "Calliope" raketwerper uitgebracht heeft. Dit was echter wel een ander wapen dan dat op de foto bovenaan deze thread, maar als het je meer gaat om een Sherman-met-raketwerper dan om het specifieke type ervan, zou je met dat model wel goed zitten.

Monogram had ook een Sherman Screamin' Mimi in het assorti. 8)

Ongeveer 1:32 en met het vroege Sherman (M3) onderstel.
😱 🙄

Groeten,
Peter

En als je snel bent, er staat er nog 1 op de britse e bay...
http://cgi.ebay.co.uk/ITALERI-No288-SHERMAN-M4A3-CALLIOPE-1-35TH-Scale_W0QQitemZ180040644737QQihZ008QQcategoryZ2588QQrdZ1QQssPageNameZWD4VQQcmdZViewItem
pascal

Terug
Bovenaan