10.5 cm Stuh 42 ausf.G w/Zimm Nieuwe foto's+Update 06/06/08

Hallo medeplakkers,
ik was gisteren erg in mijn nopjes toen ik mijn nieuwste kit in ontvangst nam namelijk de 10.5 cm Stuh 42 ausf. G w/zimm. van Dragon.
Toen ik de doos opende wist ik niet wat voor moois ik allemaal zag, o.a. een perfect uitgevoerde waffel zimmerit op een sterk verbeterde Stuh/Stug.
Jawel er zit zelfs een binnenwerk in om over de rest maar niet te spreken. (woorden te kort)
Alvast wat foto's de rest doe ik morgen wel moet weer aan t werk.
6454j.jpg

6454h.jpg

6454i.jpg

6454g.jpg

6454.jpg

6454a.jpg

6454b.jpg

6454c.jpg

6454d.jpg

6454e.jpg

6454f.jpg

Die zimmerit ziet er verduveld netjes uit zeg.....

Alvast bedankt voor de geweldig positieve reacties luitjes.
Yep deze kit is gewoon perfect voor de modelbouwer, niet teveel Pe en toch hoogwaardige qualiteit en mooi gedetaileerd.
Echter wat ik wel jammer vind is dat er geen metalen loopje bijzit zoals dat bij nieuwere kits van Draak wel gebruikelijk is. Maar daar zal beslist een oplossing voor zijn bij een ander merk.
Het decalsheetje is goed voor 3 versies:
* Unindentified unit, East Front '44......kleur...dark yellow
* 202nd Sturmgeschütz brigade, Kurland '45.....kleur...white + dark yellow
* 904th Sturmgeschütz Brigade, East Prussia '45.....kleur.....white + dark yellow.
Maar volgens mij heeft dit ding toch ook ergens op de veluwe nabij Arnhem gezeten?
Eric

Idd een mooi model.
Het enige wat je er aan "moet" veranderen zijn de bevestigingen van de spatborden. Alkett was de enige fabrikant vd Stuh en zij gebruikten een gestanste beugel waaraan het spatbord hing. Met wat plastic en loodfolie moet dat goed te doen zijn. Zie hier voor een voorbeeld:
http://www.andreaslarka.net/ps531045/ps531045.html
http://www.andreaslarka.net/ps531057/ps531057.html

En wederom bedankt voor jullie reacties en tips :idea: boys. 😉
>> By the way de tracks zijn gegoten in twee verschillende kleuren grijs , dit is bedoeld om zodoende de rechter en linker tracks te onderscheiden.(aangegeven als K en M als ik me niet vergis)<<
Eric

iin HET boek van onzeraller Marcel Zwarts, genaamd German Armored units at arnhem staan een aantal bijzonder mooie foto's van dit beestje, zoals boris al zegt wel met een korte loop, maar dat moet geen problemen opleveren volgens mij, want ik denk dat boris je ook kan vertellen wat er dan allemaal niet klopt aan het ding, om er de juiste versie van te maken.

overigens, de stug/stuh's die aanwezig waren, waren vaak voorzien van veel takken e.d. als camoflage, misschien een beetje zonde van de zimmerit, maar wel erg leuk om eens te zien. ik heb een complete set om een jagdpanzer 4 te verbouwen naar een arnhem versie ,inclusief een PE bladerdek, zimmerit en alles wat erbij hoort, enkel nog eens 2e hands friuls ervoor opscharrelen!

Timo

Oke boys, ik heb mezelf maar het startsein gegeven en ben begonnen aan kit no.6454 van Draak ofwel bovenstaande kit.
Hieronder volgen wat foto's van het begin bouwsel dat zoals in de meeste gevallen altijd start met de ophanging van de wielen en de bouw van het chassis (lower hull).
6454l.jpg

6454l1.jpg

6454l2.jpg

Bij het aanbrengen van de shafts moet je goed opletten dat je wel de juiste shafts aan een zijde plaatst anders klopt er strax niet veel meer van. 😕 Verder moet je na het aanbrengen van de shafts onderdeel A4 aanbrengen dat dan weer over 't einde van de tegenoverliggende shaft valt.(zie foto)
6454m1.jpg

6454k.jpg

6454m.jpg

6454n.jpg

6454n1.jpg

6454n2.jpg

Kijk zelfs bij deze foto is de hond van der dicke (zie achterin rechts) van zijn stokkie gegaan 🙂
6454n3.jpg

Mooi toch zo een update , tot zover stap 1, 2 en 4
Eric

Hieronder nog een paar foto's van de stappen 5 en 6 alsmede eentje van het geschut en heel veel van de (losse) opbouw van dit model.
6454o1.jpg

6454n4.jpg

6454r.jpg

6454n5.jpg

Op de foto hieronder zijn de uiteinden van de kabel te zien, let op een extra fijn detail hier is (en ik heb getracht het zo goed meogelijk in beeld te brengen) dat die vleugelmoertjes er apart opgezet moeten worden. 😱
(de moertjes zijn te vinden op de A mal en je hebt er een paar reserve)
6454q.jpg

6454u.jpg

6454t.jpg

6454p.jpg

6454p1.jpg

6454p2.jpg

6454s.jpg

6454s2.jpg

Ik denk trouwens dat ik toch eens opzoek ga naar een korte loop voor dit beestje.
Hoewel ik moet zeggen met het geschut is verder niks mis hoor alleen de foto is ten opzichte van de rest een beetje vaag.
Verder heb ik tot nu toe niks te klagen over deze kit, bouwt o zolekker weg, 🙂
groet
Eric

Yep een setje nieuwe foto's van de Stuh in opbouw en het interrieur.
Komen ze:
Nog ff twee van de opbouw,
6454v1.jpg

6454v2.jpg

En dan nu het interrieur, bestaande uit o.a. radioapp. (Li en Re) toevoegselen zoals MP 40 en veldfles. alsmede ook het interieur (midden)gedeelte van de loop opbouw.
6454v.jpg

6454v3.jpg

6454v4.jpg

6454v5.jpg

6454v5a.jpg

6454v5b.jpg

volgende foto geeft een overzicht van delen die op het bovendek bevestigt moeten worden, alsmexe twee verschillende lopen. Overigens moet ik Boris nog bedanken voor het feit dat hij mij een loopje toestuurt voor een stuh versie alla Arnhem.
6454v7.jpg

Dat was het wel weer tot de volgende set
Eric
(Ps de kleuren voor het interrieur moet je zelf een zo realistisch mogelijke indeling geven , dit staat niet aangegeven op de tekening!)

Hi guys, eindelijk liggen de tracks erop en die zijn inmiddels net als de lower body geairbrusht.
Het maken van de rupsen en het aanbrengen duurt bij elkaar plm 1uurtje.
6454v8c.jpg

Op onderstaande foto kun je zien waar de lichte en waar de donkere tracks te bevestigen.
6454v8b.jpg

6454v8a.jpg

6454v8.jpg

Tot zover de tracks, op de volgende foto's kun je al een beetje de eind montage zien.
6454w.jpg

6454w1.jpg

6454w2.jpg

en een fototje van de binnenkant....
6454w3.jpg

Zo binnenkort meerr van dit voertuig dat inmiddels zijn eindfase heeft bereikt.
Conclusie tot nu toe Geen problemen 😉 alleen heb ik wel de nokjes die aan de lower bevestigt zijn om de bovenkant op vast te zetten verwijderd dat zet het geheel wat relaxter in elkaar.
Kortom een kei van een pakket, helaas gaan de prijzen na vannant ook mee de hoogte in. 😕 😢
Groet
Eric

Martin,
ze lopen perfect over elk wiel, echter het onderste gedeelte van de rupsen zit vast op de wielen en op de bovenzijde zijn ze niet geplakt zoals onder. Dus als ik het dingetje op zijn kop houd is het net of de tracks niet perfect op de wielen rust , echter schijn bedriegt.
Eric

Terug
Bovenaan