1:72 SdKfz 223

Peter Vierhout

Regiocoördinator Midden
Lid van de TWENOT
Interesses
1op72 tanks en voertuigen
Schalen
  1. 1:72
  2. 1:76
Aangezien Dragon de Sd.Kfz. 222 uit heeft in 1:72 moet ik mijn ICM kitjes wegwerken. Hierbij de Sd. Kfz. 223 als tussendoortje.

Uploaded with ImageShack.us

Foto's komen een beetje opgeblazen over, ben er nog niet uit hoe ik dat beter kan krijgen.
Kit is RUDD met alleen een beetje Evergreen om de krik-opberg-beugels te maken. Mijn beperkte docu gaf deze plek aan voor de krik, ICM heeft daar in de bouwbeschrijving een ander idee over (en zonder opberg-beugels). Ik ben benieuwd waar Dragon mee komt.

Aangezien dit een tussendoortje was blijven er nog 48 begonnen modellen over om te maken PLUS natuurlijk de FOC 🙂

Hoi Peter,

Da's een geweldig kitje. 🙂
Moest net even terugdenken aan mijn Hasegawa-versie van ongeveer 15 jaar terug. Dit ziet er iig beter uit met dat PE.

Ik heb de indruk dat de decal-randen zichtbaar zijn, dus de randen om het wit heen. Klopt dit ?
Enige mate van verwering zou dit bakkie overigens niet misstaan. Ga je daar nog iets mee doen, of is ie klaar ?

groet Frank

@Danny: dank voor het opzoeken van de krik, had ik het toch bij het rechte einde 😀

@Frank: bij de start van deze kit moest ik onwillekeurig terugdenken aan het Airfix Sd.Kfz. 222 kitje van ruim 30 jaar geleden. Toch wel een verschil ....
Wat een randje bij de decals betreft, ik zie hem niet op het model. Als ik het model niet over het hoofd zie (is enige malen kleiner dan op de monitor) gaat deze mee naar Overloon, dan kun je zelf kijken. Dat ik geen randje zie kan er ook aan liggen dat ik er overheen kijk, soms heb je een model zo vaak bekeken dat je bepaalde zaken gewoonweg niet meer ziet.
Ik ga er verder niets meer aan doen, het is een tussendoortje. Model staat nu op een plankje, naamkaartje eraan en dan kan deze mee in het beurs-circuit 8)

Terug
Bovenaan