1/6 LRDG Jeep

In een opwelling dit beestje gekocht en dit is ook een van de weinige kitjes waar ik spijt van heb als haren op mijn hoofd dit is echt een draak van een kit qua pasvorm en hemel voor putty en schuurpapier 😕
Afijn ondanks alles zijn we er wel vrolijk mee aan de slag gegaan met in het achterhoofd er niet al teveel aan te doen qua veranderingen.

Voor het idee van de kwaliteit die de Draak durf te leveren 🤣
DSC_7175.JPG

Een paar veranderingen aan het dashboard
DSC_7067.JPG

De kit heeft drie Vickers aan boord veel te weinig naar mijn zin en heb er dus een .50 bij gekocht en aangepast om een iets correcter wapen te krijgen.
Een nieuwe loop gedraaid en koelingsmantel??

DSC_7119.JPG

browning.jpg

De bewapening op hun plekje (alles staat nog los voor het geval 😉)
DSC_7181.JPG

DSC_7182.JPG

DSC_7183.JPG

Rest er me nu nog wat kleine detaillering aan de steunen en dan heb ik hopelijk het meeste werk wek achter de rug 😉

Het einde komt nu toch wel in zicht op wat klein werk na en dus werd het tijd voor een echte dryfit met alle spullen erop om te kijken wat er nog bij moet.

DSC_7295.JPG

DSC_7297.JPG

DSC_7299.JPG

DSC_7301.JPG

DSC_7302.JPG

DSC_7303.JPG

DSC_7304.JPG

Ik moet nog wel even kijken hoe de bewapening nu precies vast stond als het niet in gebruik was want ik heb hier eigenlijk nog niets goeds over gevonden op het internet.

En ja er komt ook een suncompass op

Hoi Ronald,

WAT een bakbeest. Ik keek naar die rare blinkende schijf en dacht 'wazzda ?' ...da's dus de referentie-euro 😱
Super bak !

groet Frank

Ziet heel goed uit.
Op de jeep waar ik op reed zetten we met touwtjes de bewapening vast werkte perfect, de twin Vickers voor zat vast met een klem van een motorkap.
377833_287683104605623_100000918086940_880584_18207431_n.jpg
.
De zonnekompas is op deze foto nog niet gemonteerd, je kunt wel het bevestigingspunt zien.

Cheerio, Arno

Bedankt heren.

Frank dat is mijn zakgeld 🤣

Arno bedankt voor de foto simpele maar doeltreffende oplossing voor die Vickers, helaas zijn deze bij mij naar achteren verhuisd dus we zoeken nog even verder.

Frank Haspels zei:
Hoi Ronald,

Ik (jij/het) mis de motor ! Is die aanwezig, of ga je maskeren ?

groet Frank

Shit zie je nou wel dat ik al iets miste 😱 🙂
Maar meneer Dragon heeft in al zijn wijsheid besloten om in het kader van energie zuinige wagens om er maar geen motor bij te doen.
Dus nu zit ik te denken of ik er iets van een oliepan onder te hangen voor het idee dat er toch iets van een motor inhangt.

hoi Ronald
ken je deze?
http://www.sixtharmygroup.com/forums/armor-mech-weapons-division/13654-dml-1-4-ton-truck-kit.html

die heeft een HÉÉLEBOEL er bij gescratched (zo dol hoeft niet hoor !!)
maar hij heeft wel een motor gemaakt

ter uwer informatie

Groeten Jan-Cees
(die ook 1:6 bouwen gevonden heeft)

Jan-Cees bedankt voor de URL en dat word weer een nachtje niet slapen 😉

Ziet er tot nu erg goed uit die Jeep van die knaap maar zover wil ik niet gaan hoor want ik heb maar een leven en nog teveel modellen liggen 🤣
Maar ik kan nog wel een paar van zijn ideeën lenen zie ik.

Ronald

hé Ronald

ik heb nog een setje Dragon webbing liggen ...is't wat voor je ?
ook maak ik zelf webbing spul http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=56&t=24793

ik weet niet of je ver wil gaan met de aankleding?

maar vooral niet te veel wakker liggen 😈 van die andere bouwer 🤣

jan-cees

Terug
Bovenaan