1/48 Supacat HMT 600 "Coyote"

Dit weekend eens een snel projectje gepakt, aangezien het weer toch niet mee wou werken..
Het werd de nieuwe Airfix Coyote, fijn doosje om te bouwen. Past goed, geen flash, Airfix heeft goed na gedacht waar ze de injection marks geplaatst hebben enz enz .

Dus dit doosje vloog dan ook in elkaar , wordt een mens erg blij van 😀

De Airfix crew set die speciaal voor de Coyote en de Jackall gemaakt zijn ( dus ook uit nieuwe mallen) is dan weer een heel ander verhaal.. veel flash, passen slecht en vind ze tamelijk lomp gegoten.. Nu zijn figuren sowieso al niet mijn ding, dus echt opvallen doen ze niet in de kast bij de anderen. Maar toch, gaat om het idee.

Had nog een base liggen, waar ik hem maar even op heb geplaatst. Maar of ik hem daar op laat staan... Denk het niet..

En dan nu zonder verder gezeur van mijn kant , de ploatjes 🤣 :

Zag het op Fb al voorbij komen. Niet echt mijn schaal, maar het is goed om te zien dat het weer lekker loopt met Airfix. Klein puntje van aandacht voor de spreekwoordelijke puntjes op i. De overgang rand naar dio ziet er wat afgeraffeld uit en dat leidt af van het verder mooie geheel.

Gr Bas

Erg mooi. Ben zelf erg gecharmeerd van de Operation Herrick serie, maar dat is, omdat ik zelf een persoonlijke band heb met het Britse leger.
Ik heb deze niet, maar ik ben wel van plan ze te gaan aan schaffen.
Ik heb de Land Rover set, welke erg hoog gedetailleerd is, tot en met de motor aan toe en er zijn mooie photo-etch sets voor op de markt.

Het is net wat je zegt dat de manschappen eigenlijk vrij slecht gegoten zijn. Heb flink moeten vijlen aan de nekken, om ze er goed in te krijgen en zelfs dan, lijken de verhouden een beetje raar te zijn.

Zat bij deze set de stowage er al bij of heb je die er zelf bij gedaan?

Bas Slaats zei:
Klein puntje van aandacht voor de spreekwoordelijke puntjes op i. De overgang rand naar dio ziet er wat afgeraffeld uit en dat leidt af van het verder mooie geheel.

Gr Bas

Dat dio blijft niet, zoals in het begin stukje al staat die had ik nog liggen en is even tijdelijk.

p.heerkens zei:
Zat bij deze set de stowage er al bij of heb je die er zelf bij gedaan?

Nee die zit er niet bij, dit is wat resin spul aan kisten. Tamiya jerry cans en Hobby Boss tassen.
De dozen zijn gewoon geprint en gevouwen van papier.

Mooi werk Carol ! lekker veel detail erop. Ik vind het er heel goed uitzien voor 1:48 😀

Mannetjes zijn inderdaad niet de mooiste, maar hadden iets mooier
geweest door de gietnaadjes goed te verwijderen.
Ik zie ook gietnaden op de banden, kun je aan denken bij een volgend model...
Het voertuig had ook best iets meer kleurvariatie vanwege stof mogen krijgen.
Niet bedoeld als kritiek, zijn gewoon observaties.

naadloze groeten 🤣

Terug
Bovenaan