[1/48] SU-122 [upd:27/4]

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Halbketten
Beste allen,

Sinds enige tijd bezig met de Tamiya SU-122, schaal 1/48.
Nog hier en daar een klein dingetje toevoegen en dan komt er een kleurtje overheen ...

Groet,
Der Johann

Re: SU-122

Ha Johannes,

dat ziet er mooi uit.
Ik vraag me af waarmee je de kabel hebt gemaakt? Ik gebruik weleens elektrisch draad maar dat is soms lastig in de juiste vorm te krijgen.

Grtz,

Rob.

Strakke bouw, Johannes. Gaat wat worden.

Wat is die grijze blob bij het commandantsluik? Tack om het luik op de plaats te houden? Ik kan het op de foto's niet goed zien.

En heb je al enig idee over de kleuren die je gaat gebruiken? Misschien een mooi camo'tje?

@ Rob
De sleepkabel is bijgeleverd touw, die niet pluist.
Ik denk dat dit te verkrijgen is bij de afdeling boot-modelbouw ?

@ Frank
Die grijze blob is inderdaad pattex kneedgom, ter tijdelijke fixatie van de hatch.
Ik heb eigenlijk nog geen goed idee welke kleur ik 'm wil geven, hoewel een eenvoudig licht groen voorlopig eerste keus is 🙂

groet

Een kleine update van de acrylbezigheden ...

Eerst moeten de tracks om de wielen en pas daarna kan de bovenkant erop, om vervolgens een laklaag aan te brengen.
Later meer 🙂

groet
Johannes

Re: SU-122 [upd:27/4]

Hoi Johannes,

Nette SU Johannes,redelijk veel contrast maar dat is een kwestie van smaak 😉 Kun je niet beter de tracks als laatste aanbrengen dan kun je nog makkelijk bij de binnenkant van de wielen etc om deze te weatheren!

Groet,

Roger

@ Roger
Dank. Het ziet er op de foto behoorlijk contrasterend uit, maar dit is in 't echie wat minder.
Voordat ik de tracks erop leg, ga ik eerst de wielen bijwerken met verf, daarna een laklaag er overheen gooien, om vervolgens een mix van dirt en verf wat zandophoping aan te brengen aan de hull. Dat is voorlopig het idee ...

@ Jeroen
Dank. Ik ben nog niet zo'n verweringskoning, maar met het toevoegen van een wash zullen de verschillen kleiner worden.

groet

Terug
Bovenaan