1/35 Tamiya challenger 2 (desertised)-- Praat-update 1-7

N. Drent

Lid van de TWENOT
Hoi allemaal 🙂

Hier mijn verslag van deze challenger, een inzending voor de woestijnvoortuigen- militair groepsbouw op modelbrouwers.nl
Zometeen komen de foto's van de kit, eerst nog wat refmat, en een foto van de echte tank(^.^) Oja, het word de tank op de box-art.
Het logo van de Royal scots dragoon guards van 't 7th armoured division.:
7th_Armoured_Brigade_logo.png

(foto van internet)
refmat_1.jpg

refmat3.jpg

refmat2.jpg

En de echte tank:
echte_tank.jpg

Nog wat info over een challenger (had geen zin om het over te typen eigenlijk, dus heb ik er maar een foto van gemaakt... ik hoop dat het goed te lezen is)
CIMG4110_800x600.JPG

CIMG4111_800x600.JPG

Ok, genoeg half off-topic foto's geplaatst, hier komt de kit + inhoud!
CIMG4103_800x600.JPG

De doos
CIMG4104_800x600.JPG

De doos zit aardig vol!
CIMG4105_800x600.JPG

De bouwbeschrijving, ''poly caps'', witte/doorzichtige plaat voor CIP (combat identifycation panel) en voor kijkgaten, decals, en clearparts (!)
CIMG4108_800x600.JPG

Detail foto van de clearparts.

De sprues:
CIMG4112_800x600.JPG

CIMG4113_800x600.JPG

CIMG4114_800x600.JPG

CIMG4115_800x600.JPG

CIMG4116_800x600.JPG

(het potje verf is zo'n beroemd revell enamel potje)

Oja, ik heb mezelf ook nog op dit getrakteerd:
CIMG4117_800x600.JPG

Dus ikke kan weer vooruit 😀

Deze week ga ik beginnen met deze kit.
Tips, trucs en comments, welkom.

gr nicky

Re: 1/35 Tamiya challenger 2 (desertised)

Hoi Nicky

Klinkt als een dapper project, een Challenger 2. Zeker als je de Tamiya versie neemt, moet dat goed gaan. Ben benieuwd wat het eindresultaat gaat worden!
Zelf heb ik de Trumpeter versie gebouwd; dat ging ook erg goed. Wel zou ik nooit meer een Desert versie bouwen, achteraf gezien vind ik de 'gele' kleur toch wel saai, hoewel het leuk was om een Chally 2 met alle toeters en bellen te bouwen.

Good luck!

Erik Jan

Hoi allemaal!

Ik was dit topic een beetje vergeten. En mijn challenger is alweer bijna af 😛 . Wegens, ik heb geen zin meer om alle fotos te gaan plaatsen, plaats ik nu de foto's van mn update op modelbrouwers.

Update!

Ik denk dat iedereen mijn Havoc ondertussen nu wel heeft gezien 🙄, en met mijn mustang ben ik nog bezig. Dus ben ik vanmiddag maar hiermee verder gegaan (plamuur op mijn mustang moest drogen.). Er zat al een laagje op, maar die was nog niet dekkend genoeg, dus is er vanmiddag op sommige plekken nog een beetje verf over gegaan.
Sorry voor de foto's, volgens mij staan ze niet meer op goede volgorde, en op sommige fotos lijkt ie wat bleek, terwijl de C2 op andere foto's weer heel donker/warm lijkt. Van de week maar eens een paar echte goede foto's in het zonnetje proberen te maken. Als het zonnetje komt en als het niet gaat regenen. 😉
Heb ik al lang genoeg gekletst? Ja?? Mooi, dan komen hier de foto's:

CIMG4345_800x600.JPG

Deze kleur zit het dichtst bij de echte kleur.

CIMG4346_800x600.JPG

CIMG4347_800x600.JPG

CIMG4348_800x600.JPG

CIMG4349_800x600.JPG

CIMG4350_800x600.JPG

CIMG4352_800x600.JPG

CIMG4353_800x600.JPG

CIMG4358_800x600.JPG

CIMG4359_800x600.JPG

Dit was de update, Volgende keer als ik weer ga bouwen de details verven, en dan is ie denk ik klaar. Dan word mijn volgende inzending voor de GB; woestijnvoertuigen: militair een 1/35 Abrams!

gr nicky (link naar mijn verslag op brouwers)

Hallo Nicky,

Goed begin is het halve werk, dat is hier duidelijk het geval !

Strak gebouwd, met aandacht voor de kleine puntjes, goede kleuren en netjes dun gespoten.
Inderdaad wat Tristan zegt: pre-shading is nog iets te sterk, paar laagjes erbij.

Dit wordt echt goed als je netjes verder werkt !

Succes, Wim

Nog even een tip voor strakke periscopen kan je oude foto negatieven nemen deze op maat knippen en je hebt prima strakke periscopen

IMG_95951.JPG

Goh! Dat is idd een leuke tip!! Ik heb het idd wel eens gebruikt als een soort plasticcard maar deze variant is nieuw voor mij die ik ook eens toe ga passen...

En hier ben ik weer! De meeste details zijn ondertussen geschildert, er moet nog een glimmende laklaag op (revell nr 1 of 2, weet niet meer welke) en dan kunnen de decals erop met eventuele pigmenten! Daarna aflakken met revell nr 1 of 2 (matte laklaag). Alleen moet ik ze nog wel even bestellen 🤣 . Ondertussen heb ik ook stiekem verder gebouwt aan mijn 1/35 abrams, omdat de verf soms moest drogen, of omdat ik moest wachten omdat ik geen laklaag-verf-ding-gedoe heb 😕

Foto's:
CIMG4411_800x600.JPG

CIMG4412_800x600.JPG

CIMG4413_800x600.JPG

CIMG4414_800x600.JPG

CIMG4416_800x600.JPG

CIMG4417_800x600.JPG

CIMG4418_800x600.JPG

CIMG4421_800x600.JPG

CIMG4423_800x600.JPG

CIMG4425_800x600.JPG

CIMG4426_800x600.JPG

CIMG4427_800x600.JPG

CIMG4428_800x600.JPG

CIMG4429_800x600.JPG

CIMG4430_800x600.JPG

CIMG4431_800x600.JPG

Op sommige foto's zie je een hondenhaar liggen, die is er ondertussen al afgehaald. Ook moet ik sommige details nog afwerken, en het poppetje nog verder afwerken. Voor de ogen gewoon een heeeeeel dun stipje zwart zetten?

Tips, trics en comments welkom.
Gr, nicky (die best trots is op z'n tankje 😀 )

Re: 1/35 Tamiya challenger 2 (desertised)-- update 18-3-12

Hoi Nicky, lekker bezig !

maar dan dit :
Op sommige foto's zie je een hondenhaar liggen
die had ik niet eens gezien omdat ik erg werd afgeleid door ál die hobbyspullen 😱 , die je écht beter wég kan laten op je foto's !
Maak een beetje ruimte op je werktafel. Pak een groot stuk karton (van een doos of iets dergelijks) en zet dit achter je model met een steuntje.

foto_studio.jpg

Veel bouw en schilder en fotografeer plezier 😀

Peter

Yup, 'k geef toe, het was een beetje een rommeltje op mn tafel 😕 . Maar ik had ook geen ruimte meer om het aan de kant te schuiven, dus tja. Maar het komt ook omdat ik nu even snel de foto's deed maken, omdat ik die eignelijk al bijna een hele week wilde makne, maar het elke keer vergat 🤣 . Dus ik was gisteren gaan bouwen, aan de challenger, maar ook aan mijn abrams (vandaar dat het zo druk is op de achtergrond).

Ik zal er in het vervolg rekening mee houden!

gr nicky

Maar ik had ook geen ruimte meer om het aan de kant te schuiven, dus tja. Maar het komt ook omdat ik nu even snel de foto's deed maken, omdat ik die eignelijk al bijna een hele week wilde makne, maar het elke keer vergat 🤣 . Dus ik was gisteren gaan bouwen, aan de challenger, maar ook aan mijn abrams (vandaar dat het zo druk is op de achtergrond)....
"effe snel".... dat is onacceptabel voor geduldwerk als modelbouw 😉
Ik zal er in het vervolg rekening mee houden!
probeer maar, heb je alleen maar plezier van :idea:

Have fun !

En nog effe snel een vrolijk groetje 😉
Peter

Het model heeft ondertussen een glanslaklaag gekregen en er zitten al wat decals op! Maar ik plaats straks foto's als alle decals erop zitten, maar dat zal snel gebeuren wegens bijna alle decals zitten erop (was gisteren bedtijd toen ik moest stoppen 🙄 ). Wel wat silvering helaas... foto's volgen snel!

gr nicky

Re: 1/35 Tamiya challenger 2 (desertised)-- update 7-5-12

Hoi, Ik heb gisteren de decals op deze challenger helaas verpest 😢 , en ben dus nu praktisch al de decals op de turret kwijt 🙁 . Dus weet iemand toevallig waar ik tamiya decals kan na bestellen, of waar ik een AM setje kan vinden voor mijn challenger 2? Wil namelijk het liefste dezelfde verzie maken die ik nu had. http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=3&t=25744 (mijn challenger 2)
Alvast bedankt!

gr nicky

n. drent zei:
Hoi, Ik heb gisteren de decals op deze challenger helaas verpest 😢 , en ben dus nu praktisch al de decals op de turret kwijt ...

Hoi Nicky,

Heb je feauteaux van het spijtige euvel ?

Misschien is het handig om eerst even uit te vissen hoe het komt.
Wat heb je gedaan (of gelaten) om dat voor elkaar te krijgen ?

groet Frank

Ik ben zelf dom geweest, ging namelijk de turret afplakken om de CIP panels met de airbrush te kunnen verven. Maar ik had er niet aan gedacht om eerst de decals te sealen, en dat ik geen tape op de decals moet plakken 🙄 (heb ik nu geleerd)
Dus nu wilde ik vanmiddag de tape er weer afhalen, en trok de decals er mee af (dus op de tape), of het scheurde met veel gaten enzo in de decals. Dus eigenlijk zijn alle decals op de turret nu afgeschreven (behalve 1, want daar raakte de tape de decal niet)

gr nicky

n. drent zei:
...Maar ik had er niet aan gedacht om eerst de decals te sealen, en dat ik geen tape op de decals moet plakken...

A small step for man, a giant leap for Nicky Drent....Je gaat vooruit :!:

Re: 1/35 Tamiya challenger 2 (desertised)-- update 17-6-12

Update!
Ik heb met een potloodje de meeste panel lines overgetekend voor diepte werking. Het geeft een leuk effect moet ik zeggen! Ook heb ik de uit/inlaten van de motor met 't potlood getekend, zodat ik een wat meer ''gebruiktere look'' kreeg. Ook heb ik het doek van de ''side-skirts'' een ander kleurtje gegeven, namelijk light brown van vallejo. Deze viel echter lichter uit dan ik had verwacht. Hiernaa heb ik met flat earth van tamiya een stoflaag achtig iets over de sideskirts, voorkant en achterkant gedaan. Wat nu komt is matte lak, en daarna pigment denk ik (of vergeet ik nog iets leuks?) Ik heb ook een leuk ondergrondje gemaakt van een schildersdoek-framepje (leuk galgje woord by the way 🤣 ). Hier heb ik het schildersdoek eraf gehaald, en met stukjes hout en balsa hout een ''bodempje'' erin gemaakt. Dit heb ik vast gelijmt met houtlijm zodat het vast zit (duh) en om het ''zanddicht'' te maken. Dit omdat ik er zand in ga storten en het niet graag heb dat het er aan de onderkant weer eruit komt. 🙂 . Oh, bijna vergeten, ik had de tracks met nr 8 van revell zwart geverfd (alleen de rubber blokken) en heb er toen met light brown weer een stof laagje overheen gedaan.. Conclusie: het word een cool tankje!

Pics spreken voor zich met deze uitleg denk ik he?:
CIMG5024_800x600.JPG

CIMG5025_800x600.JPG

CIMG5026_800x600.JPG

CIMG5027_800x600.JPG

CIMG5028_800x600.JPG

CIMG5034_800x600.JPG

CIMG5035_800x600.JPG

CIMG5036_800x600.JPG

CIMG5037_800x600.JPG

CIMG5038_800x600.JPG

CIMG5039_800x600.JPG

CIMG5041_800x600.JPG

Proef opzetje voor het uiteindelijke plaatje, het stukje balsa hout word vervangen straks door een naamplaatje.
CIMG5040_800x600.JPG

Het zand word uiteraard nog mooier/realistischer gelegd, dit was alleen even om te kijken hoe het staat... Ook het zand word nog ''schoner'' gemaakt.

update out!

gr nicky

Vraagje, op deze foto:
echte_tank.jpg

zie je een soort van camouflage-doek liggen.. Ik zit er aan te denken om dit ook misschien te gaan maken, hoe kan ik dit het beste doen?

Alvast bedankt..

Oh, kleine mondelinge update:
Ik heb vandaag de tape van de CIP panels gehaald en ben met wat pigmenten bezig geweest. Ook liggen er nu op sommige plekken ''hoopjes'' zand..

Gr nicky

n. drent zei:
... op deze foto ... zie je een ... doek liggen.. Ik zit er aan te denken om dit ook misschien te gaan maken, hoe kan ik dit het beste doen?

Heel makkelijk :!:

1] maak mix van houtlijm + water
2] doe papieren tissue hierin (die van 10 stuks in een pakje)
3] eruit halen en beetje droogpersen
4] in gewenste vorm vouwen en op voorkant tank plaatsen
5] evt nabewerken met zachte kwast voor betere pasvorm
6] toevoegen van gesp met riemje of touw

groet Frank

Hoi allemaal!
Een (bijna) vrije week betekend veel bouwen, dus ook hier weer vooruit gang. Ik twijfel alleen of ik 't doek erafhaal, of erop laat zitten. Jullie mening? Het doek zit trouwens nog los, en moet nog wat bewerkt worden mbv pigmenten (ja, ik vind pigmenten leuk :brouw: ). Het doek is geverfd met khaki drab van tamiya.
Pics:
Met doek:
CIMG5066_800x600.JPG

Of zonder doek?:
CIMG5067_800x600.JPG

CIMG5068_800x600.JPG

Ik zie nu dat ik de loop nog wat moet bijwerken, dat dit me nog niet was opgevallen 😕

CIMG5069_800x600.JPG

CIMG5070_800x600.JPG

CIMG5071_800x600.JPG

CIMG5072_800x600.JPG

Met doek,
CIMG5074_800x600.JPG

Of zonder doek: ?
CIMG5073_800x600.JPG

Dit was mijn update, gr nicky

Re: 1/35 Tamiya challenger 2 (desertised)-- update 25-6-12

Hey Nicky,

Ik zou het zonder doek doen. Niet dat het doek geen toevoeging is, maar het lijkt te breed voor je model en steekt uit. Dit doet dan afbreuk aan een verder erg mooi model waar je al veel tijd en energie in hebt gestoken.
Dit voertuig kan je overigens wel van veel stof voorzien, want na een rondje door de woestijn zit die helemaal onder. Toch zou ik proberen de pigmenten ook nu meer te blenden en wat lichtere zandkleur te gebruiken, want het lijkt nu wat rood.

En wat betreft je loop.... Ach op foto's zie je pas goed wat je vergeten bent!

Las ook dat je geschilderd hebt met Tamiya. Mijn ervaring daarmee is niet al te best. Prima verf voor de airbrush, waardeloos voor de kwast.
Acryl (Vallejo) werkt veel fijner, maar blijft ook persoonlijke smaak.

Succes met de verdere afwerking.

Gr. Eelco

Hoi!
Ik heb een stoflaag op de side-skirts met tamiya-verf geairbrushed, en het doek had ik met tamiya verf gekwast. Het doek is gewoon van papier, dus dat schilderde niet zo heel erg irritant. Eigenlijk is de hele tank met vallejo geverfd, behalve sommige kleine details, die zijn voornamelijk met revell enamels gedaan. Over de pigmenten heb ik net nog wat wittere pigmenten ''gedrybrushed''. Ook heb ik met de wittere (lees: lichte) pigmenten sommige vlakken van de tank opgelicht. Dit om de aandacht op dit paneel te richten (had ik ergens gelezen 🙄 ). Het doek is nog gedry-fitted, dus het steekt inderdaad nog een beetje uit.

gr nicky

Nog een update! Ja, ik ga snel omdat ik deze week lekker veel vrije tijd heb. Helaas ga ik waarschijnlijk de einddatum niet halen, omdat mijn moeder dit weekeind wil gaan kamperen. Tips/truc's comments, welkom want ik kan ze wel gebruiken 🙂

Foto's:
CIMG5084_800x600.JPG

CIMG5085_800x600.JPG

CIMG5086_800x600.JPG

CIMG5087_800x600.JPG

CIMG5088_800x600.JPG

CIMG5089_800x600.JPG

CIMG5090_800x600.JPG

CIMG5091_800x600.JPG

CIMG5092_800x600.JPG

CIMG5093_800x600.JPG

Ik zal vandaag nog wel wat foto's maken in daglicht (deze waren gemaakt in de schemering)

gr nicky

Re: 1/35 Tamiya challenger 2 (desertised)-- update 28-6-12

Hallo Nicky,

De tank zelf vind ik wel geslaagd. Pigmenten en verfwerk heb je goed gedaan 🙂

Die doek ben ik wat minder enthousiast over, blijft wat op een natte dweil lijken (persoonlijke mening natuurlijk !)
Probeer anders eens 1/35 camouflage net, kan ook heel goed uitzien.
Of experimenteer met heel dunne loodfolie, daar kun je ook makkelijk eenvoudige tarps mee maken.

Figuurtjes schilderen is een vak apart, daar ben ik zelf ook met vallen en opstaan mee bezig, zeg ik dus niets over.

Dus doorgaan, je wordt steeds beter !

Bouwgroeten, Wim

Dank voor de complimenten.
OVer het doek: Het lijkt in het echt minder op een natte doek (als ik de laatste foto bekijk snap ik de opmerking), ik denk zelf dat dit komt door combinatie geen goede verlichting/flits/schemering (wat dus de niet goede verlichting is 🙄 )

Over het figuurtje (dit geld tot nu toe nog bij alle volgende projectjes, ik ga in de vakantie lekker oefenen)
De camo, tsja.... ik ben slecht in figuurtjes schilderen, en ga daar in de vakantie ook zeker op oefenen. Maar het gaat mij nu (nog) even niet of de camo correct is, maar dat het er goed uitziet . En voor mijn doen, doet dat het redelijk .

Gr nicky

Ben ik weer!
Ik heb met wat restant PE 3 riempjes gemaakt voor op het doek (om het vast te binden zeg maar). Deze heb ik geverft in gun metal, dit leek mij persoonlijk wel mooi. Of dit historisch correct is, dat weet ik niet. Ik noem het: modelbouwelijke vrijheid 🤣 . Ook heb ik alle ''raampjes'' nog een keer geverfd met royal blue van tamiya, en heb ik nog wat dingen bijgeschilderd. Ik zie nu ik de foto's bekijk dat ik nog wat dingen bij moet verven (het camera'tje dat rond kan draaien is niet helemaal netjes geverfd bijvoorbeeld). Ook verdienen de periscoopjes nog wat meer aandacht. Ook heb ik bij nog een camera de ''omlijsting'' zwart geverfd, dit omdat dit op de foto's ook redelijk zwart kleurt (donker).
Sommige dingen wilden totaal niet op de foto, dus hiervan heb ik de beste foto ervan gepakt.
Pic's:
CIMG5106_800x600.JPG

CIMG5108_800x600.JPG

CIMG5109_800x600.JPG

CIMG5110_800x600.JPG

CIMG5111_800x600.JPG

CIMG5113_800x600.JPG

CIMG5114_800x600.JPG

CIMG5115_800x600.JPG

CIMG5120_800x600.JPG

CIMG5121_800x600.JPG

CIMG5122_800x600.JPG

CIMG5123_800x600.JPG

CIMG5124_800x600.JPG

CIMG5125_800x600.JPG

CIMG5126_800x600.JPG

En een flesje die in het dio'tje komt te liggen, dit om de ''saaiheid'' van het zand wat te breken:
CIMG5127_800x600.JPG

Update out, tips, tric's, en comments, welkom!

gr nicky

Re: 1/35 Tamiya challenger 2 (desertised)-- update 29-6-12

Mini-mondelinge-update
Ik heb het poppetje vandaag in de ovenreiniger gelegt, dit om een hele nieuwe basis te hebben om hem te schilderen. Het zand op de vignette is inmiddels vastgezet met verdunde houtlijm, en ik heb er het flesje ingelegt. Het flesje ligt voor de tank, en is bijna op het punt om overreden te worden door de challenger . Ook heb ik een water jerrycan in het zand gelegt. De jerrycan is geverfd in olive-drab, en een beetje geweathered met pigment (om sommige dingen te highlighten enzo).

Gr nicky.

Nicky,

Je bent lekker bezig ! Dat je het figuur een make-over geeft is wel goed.
Denk je eraan om een algehele donkerkleurige wash over je voertuig heen te leggen na een laklaag ?!

groet Frank

Hey frank, dank voor je compliment. Ik heb de tank een bruine sludge-wash (of zoiets) gegeven, voor in de panel lines. Dit viel helaas haast niet op, dus toen heb ik alle panel lines overgetekend/ingekleurd met een scherp potlood.

groet, nicky

n. drent zei:
...Dit viel helaas haast niet op, dus toen heb ik alle panel lines overgetekend/ingekleurd met een scherp potlood.

In de groeves bereik je nu een soort 'darkening highlight-effect' van de randen van de platen om de nauw-aansluitende kieren. Ik zou in dat geval een donkerdere wash aanbrengen, vooral ipv potlood. Iets voor heroverweging ?

Hey Nicky,

gaat er allemaal erg goed uitzien. Denk dat je een goede zet hebt gedaan mbt je figuurtje. Gewoon over doen en blijven oefenen.
Het leek of de verf niet goed dekte. Welke verf heb je gebruikt? Misschien dat een primer de oplossing voor je biedt.

Ben benieuwd naar de verdere vorderingen.

Gr. Eelco

Re: 1/35 Tamiya challenger 2 (desertised)-- foto-alert 26-7

Hoi eelco, Ik had tamiya verf gebruikt.
@frank, ik denk dat de panel-lines met de manier die jij bedoelt, voor de volgende keer zijn. (ik ga er met het volgend projectje rekening mee houden 😉 )

Update! Om eerlijk gezegt ben ik geneigd om the zeggen: De challenger is klaar. Maar ik bestempel heb nog even niet als klaar, voor mochten er nog mensen zijn met fantastische ideën/tips 😀 . Of als iemand toevallig nog iets ziet wat ik nog wat bij zou kunnen werken. (ga niet mijn hele tank in de ovenreiniger leggen hoor 🙄 ) Eigenlijk heb ik alleen het figuurtje geschildert, maar dit was voordat ik op vakantie ging 😀 .
Foto's:
FjkqL.jpg

tzCFi.jpg

rkhAs.jpg

Helaas ben ik niet goed in photo-shop, dus zijn het gewoon zwart-wit foto's geworden 🙄

Detail-foto's:
myQzd.jpg

Ed2s.jpg

XynDk.jpg

4hQ2I.jpg

csWiF.jpg

FV6u5.jpg

IuKJE.jpg

1SmZB.jpg

lmDrN.jpg

J8Io5.jpg

DLks4.jpg

cyLqJ.jpg

Q1ZR.jpg

h2sq.jpg

FOBv1.jpg

rYOBE.jpg

qX2vz.jpg

ucIvr.jpg

Silvering 😢

xqQu.jpg

tvNbn.jpg

6sxRX.jpg

9rTCf.jpg

u6E71.jpg

T5sH.jpg

DxBUP.jpg

nOw4v.jpg

B7new.jpg

RPh79.jpg

mXFTL.jpg

Helaas wilde mijn fototoestel niet echt scherpstellen vandaag met de echte close-ups. Hierdoor zijn sommige foto's (best wel redelijk veel eigenlijk) een (beetje) wazig, maar wat ik wilde laten zien is er wel (redelijk) goed op te zien.

Tips/truc's/technieken/comments, welkom!

gr nicky

Hey Nicky,

je geduld heeft een mooi resultaat opgeleverd, een model waar je trots op mag zijn. Denk dat ie nu wel klaar mag zijn. Uiteraard zijn er altijd verbeteringen te vindn, maar gebruik je ervaringen voor een nieuw project!
Foto's zien er trouwens goed uit, kijkt lekker zo!

Enige puntje voor verbetering is je figuurtje. Verf lijkt er te dik opgezet. Gebruik aub geen Tamiya om te schilderen en zeker niet voor figuren. Schildert gewoon voor geen meter.
De plank is kwestie van smaak, maar niet mijn smaak. Zelf zou ik de voorkeur geven aan een wat rustigere plank die wat mooier afgewerkt is.
Je zou eens kunnen kijken bij een winkel die sportprijzen verkoopt. Daar hebben ze vaak leuke plankjes voor schappelijke prijzen!

Nu op naar je volgende project!

Gr. Eelco

Frank Haspels zei:
n. drent zei:
... op deze foto ... zie je een ... doek liggen.. Ik zit er aan te denken om dit ook misschien te gaan maken, hoe kan ik dit het beste doen?

Heel makkelijk :!:

1] maak mix van houtlijm + water
2] doe papieren tissue hierin (die van 10 stuks in een pakje)
3] eruit halen en beetje droogpersen
4] in gewenste vorm vouwen en op voorkant tank plaatsen
5] evt nabewerken met zachte kwast voor betere pasvorm
6] toevoegen van gesp met riemje of touw

groet Frank
Of als je het net wilt namaken neem je een stukje verbandgaas (zelfde stappen als frank) 8) 8)

Hey nicky, geinig model geworden zo, kwa kleur zit het welgoed, doe er zo nog eens een stuk of 5 en dan steeds een stapje verder. Figuurschilderen moet je nog een paar keer goed oefenen, en zoals een voorganger al aangeeft, gebruik daar andere verf voor, humbroll/revell, olieverf, of vallejo, ikzelf ben begonnen met humbroll/revell, maar werk nu volledig met vallejo, al ben ik wel wat aan het oefenen met olieverf op een wat groter figuur, gewoon voorhet effect en om te oefenen 🤣

Ik heb slechts twee puntjes om de tank en de ondergrond wat meer naar elkaar te halen, namelijk, te tank staat deels op het lijstje, en, het stof op je tank is woestijnstof, terwijl het zand wat je gebruikt op duinzand lijkt, en wat grijzer is als het stof op je tank, dus dat kun je eventueel nog wat naar elkaar toe trekken, maar ach, je kunt hem ook in de kast zetten en wat nieuws beginnen

Terug
Bovenaan