Af! 1/35 M32B1 Armored Recovery Vehicle

Dit model is af!
Interesses
Pantservoertuigen WOII
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Nu bezig met
Heller 1/16 Pz.Kpfw.III Ausf. J
Goedemorgen!

Bij deze een aantal foto's van mijn nieuwste (afgeronde) project, en dan ook gelijk de eerste welke ik deel op jullie mooie TWENOT-forum als kersvers lid!

Ik ben benieuwd hoe jullie het resultaat zien, sta uiteraard open voor kritiek.

Mike

Bijlagen

• WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.40 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.40 (1).jpeg
    98,5 KB · Weergaven: 70
  • WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.40 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.40 (2).jpeg
    118,7 KB · Weergaven: 73
  • WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.40 (3).jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.40 (3).jpeg
    117,6 KB · Weergaven: 69
  • WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.40 (4).jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.40 (4).jpeg
    107,7 KB · Weergaven: 63
  • WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.40.jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.40.jpeg
    121,6 KB · Weergaven: 67
  • WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.41.jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.41.jpeg
    94,9 KB · Weergaven: 72
  • WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.41 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-24 at 17.37.41 (1).jpeg
    113,8 KB · Weergaven: 62
Welkom! Mooi voertuig geworden. Ik ben geen Sherman kenner (ben van het modernere NL spul) maar als leek op dat vlak vind ik hem erg geslaagd!

Dit is het Italeri-model, zo te zien aan de grote luiken en de plaatsen van de reserveonderdelen? Ziet er goed uit, met al die kabels aan de kraan.

Ik moet die van mij toch eens een keer afmaken …

Welkom, dat ziet er prima uit ! Die enorme kist met handgrepen van touw aan de kopse kanten en twee hijspunten lijkt mij eerlijk gezegd wat minder logisch. Zou misschien kunnen als er kapok in zo'n kist zit maar met tamelijk wat gewicht zouden die kopse wanden het simpelweg begeven. Logischer is een hijssysteem waarbij de bodem van de kist ondersteund wordt (hijskabels onder de kist door).

Groet,

Arjan

Hoi Mike,

Welkom! Ik zie een netjes gebouwd model met een mooie verflaag. De uitstraling ziet er ook goed uit.

Een paar tips als je wilt verbeteren:
Het rubber oogt glimmend zwart, als je het iets grijzer maakt, oogt het natuurlijker. Kijk maar eens goed naar de kleuren van een autoband. Het loopvlak, dat slijt, en de zijkanten (wangen). Geen van alle zijn ze diep zwart.
De kettingen: ze ogen behoorlijk zwaar. Een schakellengte van 2 tot 2,5 mm is al een stevige ketting (in het echt dus 35 x zo groot). Overigens heb je de kabels en kettingen er netjes op zitten! Zou ik nu niets meer aan doen.
Roest: maak deze plekken niet te groot, hoe kleiner hoe realistischer! Maar ook moeilijker.
Wat je nog kunt doen is de einden van de connectors en waar deze contact maken met de aandrijfwiel metaalkleurig maken. Hieronder kun je het zien op de sprocket van een Stuart tank. Dit kan bijvoorbeeld met een zacht grafietpotlood, 4B, 6B of nog meer.
IMG_20190921_142415621_HDR.jpg Ook de stalen zijkanten van de loopwielen, net onder het rubber, slijten blank.
1677758901350.png
Je kunt dit model laten wat het is, want zo is het OK. Ik zou de kettingen nu niet meer vervangen bijvoorbeeld. En deze tips voor het moment bewaren dat je er wat mee kunt, voor zover jij dat wilt.

Groeten, Jan

Mooi geworden!
Aangezien deze ook binnenkort bij mij op de tafel dreigt te belanden, kan ik mooi het een en ander afkijken, zowel qua bouw alsook qua commentaren!

Welkom Mike 🙂

Ik vind de M32 zeer geslaagd 👍
De puntjes van kritiek ben ik het wel mee eens, maar het geheel ziet er heel goed uit in mijn beleving.

Welkom! Mooi voertuig geworden. Ik ben geen Sherman kenner (ben van het modernere NL spul) maar als leek op dat vlak vind ik hem erg geslaagd!
Bedankt Walter!

Dit is het Italeri-model, zo te zien aan de grote luiken en de plaatsen van de reserveonderdelen? Ziet er goed uit, met al die kabels aan de kraan.

Ik moet die van mij toch eens een keer afmaken …
Klopt inderdaad Jakko, de Italeri 6547. Benieuwd wat jij er van maakt!

Welkom, dat ziet er prima uit ! Die enorme kist met handgrepen van touw aan de kopse kanten en twee hijspunten lijkt mij eerlijk gezegd wat minder logisch. Zou misschien kunnen als er kapok in zo'n kist zit maar met tamelijk wat gewicht zouden die kopse wanden het simpelweg begeven. Logischer is een hijssysteem waarbij de bodem van de kist ondersteund wordt (hijskabels onder de kist door).

Groet,

Arjan
Bedankt Arjan! Moet eerlijk zeggen dat ik de kist heb gemaakt en deze zelf uiteindelijk ook niet heel erg realistisch vond in deze setting, hij is in het uiteindelijke vitrinekast-model dan ook verdwenen 😆 Heeft zijn nut wel bewezen; functioneerde prima als gewicht om de kabels strak te trekken tijdens het drogen.

Hoi Mike,

Welkom! Ik zie een netjes gebouwd model met een mooie verflaag. De uitstraling ziet er ook goed uit.

Een paar tips als je wilt verbeteren:
Het rubber oogt glimmend zwart, als je het iets grijzer maakt, oogt het natuurlijker. Kijk maar eens goed naar de kleuren van een autoband. Het loopvlak, dat slijt, en de zijkanten (wangen). Geen van alle zijn ze diep zwart.
De kettingen: ze ogen behoorlijk zwaar. Een schakellengte van 2 tot 2,5 mm is al een stevige ketting (in het echt dus 35 x zo groot). Overigens heb je de kabels en kettingen er netjes op zitten! Zou ik nu niets meer aan doen.
Roest: maak deze plekken niet te groot, hoe kleiner hoe realistischer! Maar ook moeilijker.
Wat je nog kunt doen is de einden van de connectors en waar deze contact maken met de aandrijfwiel metaalkleurig maken. Hieronder kun je het zien op de sprocket van een Stuart tank. Dit kan bijvoorbeeld met een zacht grafietpotlood, 4B, 6B of nog meer.

Groeten, Jan
Bedankt voor de tips Jan, ik sla het zeker op voor een volgende project! Ben momenteel een beetje zoekende; je denkt zelf dat je project aardig foto-realistisch in elkaar is gezet, uiteindelijk zijn er dan nog zat punten welke aangepakt (hadden) kunnen worden om het model nog net dat beetje beter te maken. Ik ben zelf voor nu tevreden, weet echter wel dat bijvoorbeeld de tips over het rubber en de slijtplekken in volgende modellen goed van pas gaan komen!

Mooi geworden!
Aangezien deze ook binnenkort bij mij op de tafel dreigt te belanden, kan ik mooi het een en ander afkijken, zowel qua bouw alsook qua commentaren!
Bedankt Ron! Doe er je voordeel mee, benieuwd hoe de jouwe er uit gaat zien!

Welkom Mike 🙂

Ik vind de M32 zeer geslaagd 👍
De puntjes van kritiek ben ik het wel mee eens, maar het geheel ziet er heel goed uit in mijn beleving.
Bedankt Peter!

Klopt inderdaad Jakko, de Italeri 6547. Benieuwd wat jij er van maakt!
Tot nu toe, dit:

Die komt ook wel een keer af, maar ik heb er momenteel geen zin in, vooral omdat er zoveel aan die rotwals verbouwd moet worden. Eerst de JPK120 en CDL afschilderen, dan een Churchill AVRE met brug, en dan waarschijnlijk verder met die wals 🙂

Tot nu toe, dit:
hmm die interieur kiekjes ga ik "lenen"!
Met name het winch-gedeelte is een uitdaging.

Die komt ook wel een keer af, maar ik heb er momenteel geen zin in, vooral omdat er zoveel aan die rotwals verbouwd moet worden. Eerst de JPK120 en CDL afschilderen, dan een Churchill AVRE met brug, en dan waarschijnlijk verder met die wals 🙂

En in de tussentijd zijn er dan al weer genoeg projecten die voor gaan op de M32 😛

maar ik heb er momenteel geen zin in,
Ik heb al tijden de kit van de Minerva pantserwagen op de tafel staan. bijna af.
Elke keer andere redenen om er niet mee door te gaan
Maar ik ben te calvinistisch opgevoed om hem weg te zetten vrees ik: "Eerst je bord leeg eten"
En 't is maar een klusje van twee dagen denk ik.
Daarna de PRTL, de Leopard 2M6A2 of een YPR met EREA
maar eerst .... 😳

Daarna de PRTL, de Leopard 2M6A2 of een YPR met EREA
maar eerst .... 😳
Jaaaa! YPR met EREA! Ik heb destijds in MOB complex foto’s hiervan mogen maken. Ik had al met AFV Club afgesproken dat ik alles op zou sturen omdat ze er wel wat in zagen om de EREA versie uit te brengen…Maar toen ik de foto’s had gemaakt moest ik daar formulier tekenen dat ik de foto’s strikt voor eigen gebruik mocht toepassen…… 🤔😔.
Uitdaging daarbij is dat deze YPR door het gewicht naar voren helt. Dat houdt in dat er nogal wat van onderen moet worden aangepast bij de AFV Club kit.

hmm die interieur kiekjes ga ik "lenen"!
Met name het winch-gedeelte is een uitdaging.
Ja, dat wordt moeilijk bij het model van Italeri want daar zit weinig in behalve de vloer, als ik het me goed herinner. Maar als de lier niet in gebruik is, liggen er luiken overheen en zie je er niks van.

En in de tussentijd zijn er dan al weer genoeg projecten die voor gaan op de M32 😛
Precies … Hij kómt ooit wel af, hoor 🙂

En 't is maar een klusje van twee dagen denk ik.
Dit is iets meer, maar ik loop vaak vast op kleine dingen waar ik gewoon geen zin in heb, vooral als blijkt dat er veel uitzoekwerk nodig is, want dan ga ik naar foto’s en zo kijken en concludeer dat ik er niet uitkom. Later verder kijken, of dat nu uren of maanden is, helpt over het algemeen 🙂 Wat ook helpt is dat ik van eigenlijk elk model dat ik in de loop der jaren niet afgebouwd heb (sommige zijn dat al 25+ jaar niet) eigenlijk wel kan zeggen wat ervan de bedoeling was …

Laatst bewerkt:
dat wordt moeilijk bij het model van Italeri want daar zit weinig in behalve de vloer, als ik het me goed herinner. Maar als de lier niet in gebruik is, liggen er luiken overheen en zie je er niks van.

Inderdaad niets behalve een vloer en gereedschapskisten aan beide zijden.

Ook dat is iets wat ik op de planning heb, maar waar ik ook steeds geen zin in heb om het af te maken. Misschien er toch maar weer eens een keer voor gaan zitten. Ik heb hem bijna af...
Uitdaging daarbij is dat deze YPR door het gewicht naar voren helt. Dat houdt in dat er nogal wat van onderen moet worden aangepast bij de AFV Club kit.
Ik heb op die van mij alle armen eraf gesloopt en nieuwe gemaakt waardoor hij wel naar voren kan hellen. Inderdaad een flinke verbouwing.

Schermafbeelding 2023-03-15 123758.png

Oh, dit ziet er al weer adembenemend uit.
Ik had het idee dat de kit van de FV432 Mk.3 Bulldog van TAKOM geschikte input zou zijn.
Dat denk ik trouwens nog steeds, maar ik heb zowel het voertuig als de kit nog niet van dichtbij kunnen bekijken.
Schermafbeelding 2023-03-15 141630.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan