Peter van Dijk
Lid van de TWENOT
- Interesses
- WW2 in Europa
WW1 Gevleugeld Oorlogstuig
What If, SciFi, Fantasy
- Schalen
- Waar ik maar zin in heb
- Nu bezig met
- '70 Dodge Challenger
Dankjewel Tini, leuk om te horen 🙂
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
..dat waag ik te betwijfelen als ik dit zie (ik gebruik daarom ook geen macro lens 🤭).... met het verschil dat jij netter werkt, dat is althans mijn observatie 🤓
met het verschil dat jij netter werkt, dat is althans mijn observatie 🤓
..dat waag ik te betwijfelen als ik dit zie (ik gebruik daarom ook geen macro lens 🤭)
🤣 een scratch battle…. Haha! Klinkt als : morgen 13:00 uur in de Hoofdstraat! Jij, Gentle Giant, komt uit het noorden … ik, Priegel PRAT, uit het zuiden…..enige toegestane wapens: mes, schuurpapier, evergreen, liniaal, snijmat, messing draad en lijm!...misschien kunnen we het nog eens uitvechten in een Scratch FOC 🤣.....😱....😉

🤣 een scratch battle…. Haha! Klinkt als : morgen 13:00 uur in de Hoofdstraat! Jij, Gentle Giant, komt uit het noorden … ik, Priegel PRAT, uit het zuiden…
ha ja ! twee bouw tafeltjes tegenover elkaar.... holsters gevuld met Evergreen en Plastruct.... veldfles met Mek....scalpel tussen“The Gentle Giant…Peter” scratcht sneller dan zijn schaduw 🤣Bedankt Bas, ook voor de foto 🙂 een welkome ook nog want er staat een detail op dat ik nog niet eerder had gezien 😛 (namelijk hoe het
de motor afdekplaat [met haakje en veertje] vast zit aan de lager zittende beplating)
ha ja ! twee bouw tafeltjes tegenover elkaar.... holsters gevuld met Evergreen en Plastruct.... veldfles met Mek....scalpel tussen
de tanden geklemd.....uit de megafoon klinkt een gespannen verslaggever.... "gentleman... grab your bouwtekening.....".......tromgeroffel.........
Affijn, wie weet komt er ooit een stripverhaal van 😁
Ik mag hopen dat dit het resultaat is van het opensnijden van een potje rode verf waar de deksel te vast was komen te zitten ….en niet van een echte horror scène waarbij de top van een duim nu ergens onder de tafel ligt😵💫
tapijtmonster ...onder de tafel
Feitelijk gebeurde dit ongelukje tijdens het slopen van onderdelen :Ik mag hopen dat dit [...] niet van een echte horror scène
Hear hear!Moraal van het verhaal : werk altijd zorgvuldig en geconcentreerd !!
Het is goed om elkaar ehhh scherp te houden. Niemand is gebaat bij lelijke verwondingen, al is het maar om dat dit weer een onderbreking in het bouwen oplevert. Messen, resin, oplosmiddelen, etc. Anderzijds horen risico's bij uitdagingen, maar blijf je bewust waar je mee bezig bent.Moraal van het verhaal : werk altijd zorgvuldig en geconcentreerd !!
Grappig ja, maar je hebt gelijk en zo een foto bij het verhaal kan nog helpen ook...Het is goed om elkaar ehhh scherp te houden.

een verpakking doe je lang mee en kost ongeveer 4 euro.
deze komen van de bloesem van de Amerikaanse Eik (bloeit in April/ Mei)
dit is gezeefd uit grit dat speciaal voor tuinpaden wordt gebruikt.
flesje van 100ml kost net geen 6 euro.

Ik ben bang dat die er nog komen gaat ookIk wacht de volgende update gewoon af.

Je hebt gelijk Bert. ik denk dat ik iets te snel was met een dramatisch afscheid. Nu de 'druk' van de FOC eraf is kan het toch nog wel gaan lukken.Ontzettend jammer dat een dergelijk model, vol met deze details, niet wordt afgemaakt...

Een prettig positieve observatie met zelfs onderliggend optimisme waar ik me zeker in kan vinden 😀👍[...]Dat je hem niet binnen de FOC afkrijgt is jammer, maar ik zie het toch als winst......je hebt nu na lange tijd toch weer wat voortgang met de Giant geboekt en hopelijk ook de lol in het project weer een beetje terug gekregen. [...]
Het zal een vignette worden waar slechts een klein stukje omgeving het decor moet vormen voor de Gentle Giant met de kids.Hopelijk lukt het jou dit model in een mooi diorama te krijgen.
De omcirkelde delen deed ik jaren geleden chippen met een penseel.Hoe heb je die verweerde verf gemaakt? Mbv de haarlak methode?

Sta me toe hier even op in te gaan, vind ik leuk 😉Naast het gezegde perfectie is de vijand van gereed, kennen we allemaal het gezegde minder is meer. De KUNST van het weglaten.
Voor mij voelt dat persoonlijk als belangrijk maar heb nog steeds moeite met het handhaven ervan 🙂🙃Verder heb ik gemerkt dat in de regelmaat blijven zeker helpend is.
Ik ben het volledig met je uitleg eens. Wat ik hier bedoelde aan te geven is, dat voor een gedetailleerd model een kleinere setting helpend kan zijn om tot een goed resultaat te komen. Als je iets in een complete omgeving wilt plaatsen, gaat in de laatste ook werk en tijd zitten. Dat blijkt voor sommigen haalbaar, zoals te zien is op dit forum en in deze foc. Voor mij gaat dat niet op. Daarom knip ik bij wijze van spreken, een fors stuk van de rand (weglaten). Hiermee doe ik het model niet tekort en heb ik meer ruimte voor de rest van mijn plannen."Minder is meer", de kunst van het weglaten is zeker een kunst maar naar mijn mening niet algemeen te hanteren als waarheid ter
beoordeling van eender welke creatieve uiting... minder is niet per se meer.
Leuk om te horen dat je er mee aan de slag bent gegaan 🙂Ben aan het prutsen geslagen met de OPR