1/35 BR 52 met wagonnen

Hallo iedereen

Ik heb me een Br 52 besteld van Trumpeter. Deze zal ik deze week ontvangen. Nu is mijn plan om daar 2 a 3 transport wagonnen aan te hangen met daar tanks op.

Voor de wagonnen had ik deze in gedachte:

Dragon 9118

of

Dragon 6069

Ik ben er nog niet aan uit welke Duitse tanks ik er zou op zetten.

Misschien kunnen jullie me wat raad geven? Tips zijn altijd welkom.

Het zal wel een tijdje duren eer die trein af is, dus heb wel tijd om er over na te denken 🙂

Dimitri,

Wat dacht van een afdeling veldartillerie? Met halftracks, kanonnen, luchtafweer en lichte voertuigen?
Medio 1941 voor barbarossa... (camo german grey en bruine vlekken)

Herman

Hoho! De allereerste BR 52, de 52 001, was pas op 12 september 1942 klaar, en deze werd eerst uitgebreid aan de pers ed voorgesteld, pas in oktober van dat jaar begon de rest van de serie van "de band" te lopen. De logistieke problemen waarop men tijdens Barbarossa stuitte leidden mede tot de planning en bouw van de BR 52. Maar op zich past het idee van zo'n trein natuurlijk ook in een later tijdsraam.

Chris van Riel zei:
warom een duitse tank, en niet een buitgemaakte, afgerachte russiche tank? 8)
is waarschijnlijk een stuk stoerder en is een leuk contrast tussen duits een russich materiaal.

Denk niet dat de duitsers met oud/kapot russisch materiaal gaan rondzeulen als ze al een overbelaste transportsysteem hadden..

Herman Haverhals zei:
Dimitri,

Wat dacht van een afdeling veldartillerie? Met halftracks, kanonnen, luchtafweer en lichte voertuigen?
Medio 1941 voor barbarossa... (camo german grey en bruine vlekken)

Herman

Spijtig genoeg heb ik geen plaats om dio's te plaatsen. Ik moet zelfs nog een plaatsje zoeken om de trein te zetten 🙂.

Later misschien in een groter huis... 🙂

Johannes Winius zei:
Denk niet dat de duitsers met oud/kapot russisch materiaal gaan rondzeulen als ze al een overbelast transportsysteem hadden..

Toch wel, zelfs neergehaalde Russische natte sokken werden "ins Reich" gebracht. De treinen terug waren, op verlofgangers en reparatiegevallen die terug naar de fabriek moesten na, leeg. Probleem was vooral om al dat materiaal richting front te krijgen. En omdat de treinen op de heenweg voorrang hadden, moesten de treinen terug vaak lang wachten... tijd genoeg om wat dan ook op te laden.

Heb net de doos in mijn handen gehad. Het was wel even slikken toen ik het boekje bekeek 🙂

Ik heb geen idee hoe lang ik er zal over doen, maar het positieve is dat ik bijna 3 weken conge heb.

Ik zal mijn best doen om op tijd wat foto's op het forum te zetten.

Wish me luck 🙂

Heb hem zelf ook gebouwd en het is even slikken..... maar het uiteindelijke resultaat is dan ook zeer indrukwekkend.

Succes, Frank

Ik denk dat een mooi wrak inderdaad moet kunnen. Ik denk dat er wel een recuperatiedienst zal bestaan hebben om schroot te recupereren en terug te voeren naar duitsland om om te smelten...duitsland had nu ook niet zoveel grondstoffen om zo een buitenkansje van een ton of 30 staal zomaar te laten schieten...
pascal

Ik ben er trouwens eindelijk aan uit wat het zal worden.
Het wordt de BR 52 met daar achter de kolenwagen. Daarachter een wagon van Dragon (9118) met daarop een Pz Kpfw III ausf K. En daarachter komt een wagon van Trumpeter (01518) met daarop een of ander kanon. Welk kanon weet ik nog niet.

Beste Dimitri,

Je schreef..........
Goh, ik ben begonnen met de trein zelf, en heb nog maar 2 stappen afgewerkt. Ik dacht dat dat de moeite niet was om foto's van te nemen. Ik zal er de volgende keer aan denken.

Je kunt beter eerst eens nadenken, voordat je iets plaats in het Twenot Fotoalbum :idea:

Als je het zelf al niet de moeite van foto's nemen waard vindt, dan is de plaatsing van deze topic volstrekt zinloos en dus overbodig :!:

Succes met de bouw.

Groeten
Johan Bijl

Voila, zo ziet de trein er uit na 3 stappen. Tot nu toe gaat alles vlot. Wel al een klein ongelukje gehad, maar heb het weer kunnen rechtzetten. (te hard geduwd op een stukje)

img3409.jpg

img3410b.jpg

Hey Dimitri,

De start is gemaakt en het ziet er goed uit (ondanks dat het een afstand foto is!). Hou er maar rekening mee dat het nog een heel karwei is om dit model te maken. Ik ben namelijk op dit moment ook zelf bezig met mijn BR52 incl. update set van Lion Roar en zelfs zonder update set is het al een knap model.

Ik ben erg benieuwd naar jouw vorderingen en bevindingen met dit model! Succes ermee!

Groeten,

Remco

Relax Johan, zulke antwoorden hoeven niet

Klopt Dimitri......, 't was dus ook geen antwoord maar een stelling ➡️

Je leest toch immers ook geen stripboek zonder plaatjes 😉

Nu heb je foto's geplaatst en kan iedereen zien waar je mee bezig bent.
Zo worden je collega bouwers in de gelegenheid gesteld om te leren of om je tips en/of adviezen te geven m.b.t. de bouw.
Daar is namelijk het "Fotoalbum" voor bedoeld.

Nogmaals succes met de bouw.

Groeten
Johan Bijl

Juist ja, er zijn maar weinig draadjes die het zonder plaatjes afkunnen 😉

Die paar foto's geven in elk geval wel al een idee van hoe het gaat worden, zoals eerder gezegd zijn ze van wat afstand genomen en laten nog weinig detail zien; waar ik erg benieuwd naar ben is of je de EPM's ook dichtgegooid hebt? Zo ja, waarmee?
Ik blijf je in de gaten houden 😉 :!:

Kanne

Stomme vragen bestaan niet.

EPM staat voor Ejector Pin Mark, de pennen die het pasgevormde gietstuk uit de mal drukken laten in het nog warme plastic ronde afdrukken achter, als die al te zeer in het zicht komen verdient het aanbeveling ze op te vullen met putty:

eenfoto180A.jpg

Hallo Kanne

Ook al heb ik nu verlof, het komt er maar niet van om er aan verder te doen. Ik denk dat de 'tammigheid' er iets mee te maken heeft 🙂.
En ook staat er een KV II te wachten om zijn basislaag te krijgen...

Heb nog een beetje verder gewerkt aan de trein. En dit is het resultaat:

fotostrein003.jpg

fotostrein006.jpg

fotostrein007.jpg

fotostrein009.jpg

fotostrein011.jpg

fotostrein012.jpg

Ik bouw de trein wel zoals ze uit de doos komt. Dus geen wijzigingen of geen upgrades.

Deze heb ik vandaag ontvangen. Dus als de trein een beetje tegensteekt kan ik me daar mee bezig houden 🙂

fotostrein014.jpg

Hoi Dimitri,

toch wel bezig geweest zie ik 😛
Zit die leiding voor de afgewerkte stoom uit de cilinders nog los? Lijkt me een beetje scheef te zitten 🙄

En die SSy, is dat dezelfde als die van Dragon? En die open wagen, hoe is die? De wagons van Dragon hebben compleet verkeerde remslangen, misschien dat Trumpeter het voor een keertje eens beter doet...
Lekker doorgaan, hou 'm wel in de gaten!

Terug
Bovenaan