1:35 Alvis Saracen APC van Airfix

Erik Jan Eskes

Lid van de TWENOT
Interesses
Arnhem 1944
Churchill tanks
British Army operations NWE
Inmiddels is de bouw van dit prachtige 😉 voertuig gestart. Het interieur is behoorlijk compleet - alleen het koppelings- en rempedaal ontbraken en de pasvorm is subliem.
Van opzij gezien lijkt het voertuig op een AMX13 PRI. Van boven gezien op een Duitse half-track....
Hope you like it!
IMG-20260702-WA0002.webp20260719_093803.webp20260719_093726.webp20260719_093709.webp20260719_093654.webp

Laatst bewerkt:
Leuk voertuig!

Zoals ik elders opmerkte is dat schijnbaar de enige versie die je recht uit de doos kunt bouwen. Voor alle andere zijn er (volgens mensen op Missing-Lynx) verbouwingen nodig omdat Airfix onhandig genoeg veel van de Noord-Ierland-details vastgegoten heeft in plaats van ze als losse onderdelen te maken.

Lekker Engels 🙂
Wordt het een voertuig in Noord Ierland?
Hoi Jan!

Dat klopt. Deze versie geeft me wat speelruimte voor welke uitrusting er wordt meegenomen in het voertuig.
Andere mogelijkheden die Airfix geeft, zijn een prototype of een versie van een politie eenheid.

Cheers
Erik Jan

Laatst bewerkt:
Zoals ik elders opmerkte is dat schijnbaar de enige versie die je recht uit de doos kunt bouwen. Voor alle andere zijn er (volgens mensen op Missing-Lynx) verbouwingen nodig omdat Airfix onhandig genoeg veel van de Noord-Ierland-details vastgegoten heeft in plaats van ze als losse onderdelen te maken.
Airfix heeft een paar onderdelen in diverse variaties uitgevoerd in de gietramen zoals de voorkant en de radio's.
Hopelijk zijn dat de voorbereidingen voor andere uitvoeringen!

EJ

Laatst bewerkt:
In airfix model world staat een artikel over dit model, Rudd gebouwd als een SWAT voertuig van de Amerikaanse politie.

Dat is zeker ook een mooie uitvoering om te bouwen in een mooi camouflageschema.
Voor mij zou de uitvoering als prototype/testvoertuig echter eerder in aanmerking komen.

EJ

Terug
Bovenaan