1:35 210mm Nebelwerfer van LionRoar

Hallo hallo...

Ik zal me maar even kort voorstellen hier en direct mijn eerste post maken (ik hoop op de goede plek)
Mijn naam lijkt me duidelijk, kom uit Zwolle, 29 jaar en sinds enkele jaren weer actief in de modelbouw. Begonnen met starwars modellen maar nu helemaal gek van WW2.

Dus hier een project waar ik nu mee bezig ben, de 210 mm Nebelwerfer van LionRoar. Sommigen van jullie zullen hem waarschijnlijk wel kennen. Ik heb wel wat ervaring met PE maar dit is wel erg extreem.
(En owh ja, let niet op het onderschrift van de foto's, TheAllmightyMike is mijn normale NickName)

Eerst maar ff wat er in de doos zit:

cimg1568.jpg

cimg1571.jpg

En hier een close-up met een 1 cent munt, lekker klein spul he?

cimg1575.jpg

cimg1576.jpg

En de raketten mogen natuurlijk niet ontbreken..:

cimg1578.jpg

Omdat ik vaak de neiging heb om nooit bij het begin te beginnen (eigenlijk doe ik dat dus nooit.. 😀 ook hier dus niet, ben ergens halverwege begonnen)

cimg1579.jpg

Hier de foto's van het onderstel:

cimg1581.jpg

cimg1583.jpg

cimg1584.jpg

cimg1586.jpg

cimg1587.jpg

En verder ben ik op dit moment nog niet, doe het met deze lekker rustig aan, is een lastige doos door al het miniscule PE wat lastig te doen is met handen als kolenschoppen.

Nou ja, ik hoor wel wat jullie ervan vinden...

Hoi Jeroen,

Allereerst welkom op dit forum.

Begin is er, en ziet er naar mijn idee goed uit.
Idd, wat een priegelwerk zeg deze kit.
Volgens mij bouwt Rob Plas momenteel dezelfde kit voor het FOC
Succes

Greetz Jacco

Hier nog een kleine update, de bekisting zit ertussen, aan de zijkant nog kettingen geplaatst en de voorste standaard eraan gemaakt..

cimg1588.jpg

cimg1589.jpg

cimg1590.jpg

En let niet teveel op de lijmresten, dit is de secondenlijm wat ik later nog weg ga werken, zit er net op dus ga er nu niet met de vijl enzo aan de gang..

Mooi wark!
Ik ben bezig met die andere, met 6 lopen

Dikke pret op de vierkante mm 😉

Heb je een Hold & Fold achtig iets voor het vouwen van de geleide rails?

Dat is wel nodig om het echt mooi strak te krijgen.
En let er op dat de rails precies goed onder de gaatjes zitten anders ziet het er niet uit EN vallen de klinknageltjes door de gaatjes waar ze door en door zijn.

En de vele klinknageltjes kan je het beste fixeren met blanke vernis (Tamiya Clear)

Jeroen, ik hoop dat ik op tijd ben maar het is erg aan te bevelen voor je ook maar iets gaat doen met die lanceerbuizen ze even heel licht op te schuren.
De gaatjes hebben vaak hast onzichtbare opstaande randjes die lastig zijn met het aanbrengen van de klinknagels.
Neem een P600 of zelfs fijner...

Een hold&fold? Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd..🙂 Doe alles gewoon met het handje...en moet zeggen dat die geleide rails toch wel mooi recht zijn hoor...gelukkig...

Maar het opschuren, je bedoeld de buitenkant he? Daar heb ik nog niets aan gedaan dus dat kan ik nog doen..

Maar met die klinknagels, die beschrijving laat totaal niet zien hoe het zit maar die moeten toch gewoon aan de buitenkant bevestigd worden?

Zie mijn FOC bijdrage.
Gewoon de bolletjes met de bolle kant boven in de gaatjes laten zakken. Beetje pielen tot ze mooi recht zitten en laten drogen.
Begin aan de binnenkant als oefening, die zie je nauwelijks als het klaar is.
En idd, aan de buitenkant even opschuren om de rafelrandjes even weg te werken.
BTW, je wielen staan behoorlijk scheef, zonde van de rest
😉

Terug
Bovenaan