1/24 Bedford MK 4-tonnes truck update 5-2-2012

Geert-Jan Meeuwissen

Lid van de TWENOT
Vanavond begonnen met de 1/24 kit van Kit Form Services.
Een voor ons ongebruikelijke schaal maar behalve de PE-ellende kit van Firing Line is hiervan, zover ik weet, geen model in grotere schaal te krijgen.

dsc0336cd.jpg

De kit ziet er goed uit, netjes en strak gegoten.
De chassis- en dwarsbalken in elkaar gezet.

dsc0339jl.jpg

GJ

Re: 1/24 Bedford MK 4-tonnes truck

mmmm, dat ziet er interessant uit GeertJan 😱
Niet mijn periode, maar wél een gave truck. En vanwege de schaal ben ik extra benieuwd
hoe het eruit gaat zien !
Ga je extra detaileren, of is de kit van zichzelf al "perfect" ?
Dio, of een menneke erbij ?
Doe maar lekker uitgebreid bouwverslag met veel plaatjes, heb ik wel zin in bij deze 😛

Veel plezier :!: en God save the Queen (lees: Bedford 😉 )
Peter

De kit wordt RUDD gebouwd, ben niet zo van het extra detailleren. Dat laat ik graag aan anderen over. 😀
Misschien dat hij met de Italeri Land Rover 109 FFR op een ondergrondje komt te staan. Voor wat betreft figuren en een dio: voor zover ik weet is er weinig tot niks te vinden in 1:24. Periode wordt trouwens tijdens Op Granby (Britse Desert Storm).

GJ

Tja, die figuren wordt lastig ja. Er is best wat te vinden in die schaal,
maar die zullen behoorlijk verbouwd moeten worden, en ik begrijp dat dat
niet echt jouw pakkie-an is 😉 .
Luc Klinkers of René Duret of RobertJan de Wit 'ns lief aankijken ? (sorry guys, kon 't niet laten 8) )

Welnu, één of twee voertuigen op een fraai ondergrondje is ook mooi.
Je kunt de aanwezigheid van de crew suggereren dmv "rondslingerende" PSU of iets dergelijks.
Misschien een hondje (mascotte) ernaast ? 1:35 hond = 1:24 puppy ? Ik denk maar even hardop hoor 😉
Hondje heet Bedford Bastard (titelidee? 🤣 )

Veel plakplezier 😀
Peter

Re: 1/24 Bedford MK 4-tonnes truck update 5-1-2012

Even vals spelen om te kijken hoe het eruit komt te zien. Bijna alles zit nog los.

scaled.php

Gister nog de deurgrepen binnen en buiten, de trekhaken voor en achter en een paar dingen onder achterop de cabine erop gelijmd.

GJ

ik heb die MK's altijd al gave trucks gevonden,sleutelen is ietwat lastig via die kleine zijluikjes,maar goed,tis brits.Ik wwet niet of ze nog steeds gebouwd worden,maar tot voor een paar jaar geleden was dat nog wel zo,alleen heette het toen geen bedford meer,Sankey was de bouwer geloof ik.
groeten,bert

Gisteravond nog wat met PE bezig geweest.
De kist in de cabine is al eerder gedaan maar stond nog niet (goed) op de foto.
Wat slecht te zien op de foto, de opstapjes net voor de spatborden.

scaled.php

En zo prullen we rustig verder. Voor het zicht lijkt het nu niet zo hard meer te gaan maar dat valt in werkelijkheid wel mee. In het klein spul gaat nu wel wat tijd zitten maar als het eenmaal op en aan het chassis wordt gehangen is dat zo een heel ander gezicht.

GJ

Re: 1/24 Bedford MK 4-tonnes truck update 7-1-2012

Hij gaat lekker zo 🙂

gebruik je uitsluitend CA-lijm, of ook wel eens epoxy ?

OK,
bouwze 😀

Moin GJ,

Dit lijkt een mooi verzorgde kit, met scherpe details en goede pasvorm. Volgens mij een heerlijkheid om te bouwen.
Wij volgen ! 🙂

groet Frank

Hee Frank,

Klopt op alle punten.
Het enige "minpunt" zit in de bouwbeschrijving: het zou prettig zijn geweest als er een overzichtsfoto was geweest met de witmetalen onderdelen en bijbehorende nummers. Het is nu wel eens wat zoeken welk onderdeeltje je nu precies nodig hebt voor een bepaalde stap.

GJ

Het enige "minpunt" zit in de bouwbeschrijving...
Dat kan "lastig" zijn inderdaad. Maar ook zit daar een positieve kant aan :
Je bent intensiever bij de onderdelen betrokken, en je kunt goed het lezen van technische tekeningen oefenen.
Ik moet wel eens slikken wanneer ik zo'n "uitdelossepols getrokken" schets zie met een paar (franstalige...) plaksuggesties.. 😱

Puzzel je graag, dan is zo'n gebrekkige bouwinstructie een leuke uitdaging, maar persoonlijk
zie ik graag instructies zoals Tamiya dat doet. Wat mij betreft is de Tamiya handleiding de Moeder der Handleidingen 😉 ,
duidelijk, verklarend, overzichtelijk en speels.

Puzzzelze 😀
Peter

Met jou kan ik praten Peter. 😀
Die schetsjes zijn een ramp, en de bouwtekeningen van Tamiya zijn de beste die je kunt vinden.
maar goed dat we zo graag modellen willen neerzetten 😉 anders bleven er vast doosje ongeopend liggen....
En ach, je hebt op z'n minst tóch een leidraad in ieder geval......... 🤣

aber_windscreen.jpg

Aber surrealisme 😉

@peter van dijk, ik heb eschers gezien waar ik meer van kon maken 😛 .

Aber + Escher = Wúnderbaaaar , doen dus :idea: en tja, vanwege vrijwillig PEgebruik is m'n pyama tegenwoordig een dwangbuis...het zij zo 8)

Re: 1/24 Bedford MK 4-tonnes truck update 16-1-2012

Vanmiddag gedaan waar ik het meeste tegenop zag, de koplampbeschermers. Ik ben er zelf tevreden genoeg over dus doe er verder niks aan alhoewel ze zeker niet 100% zijn.
PE is nog steeds niet mijn ding, geef mij maar resin.

dsc0382hl.jpg

GJ

Re: 1/24 Bedford MK 4-tonnes truck update 24-1-2012

En weer een beetje verder met de laadbak.
Aan de bovenkant van de bak een foutje (of 4) gemaakt. 🙁 Maar aangezien er een lading in/op de bak komt verwacht (hoop) ik dat het dan niet meer opvalt.

Foto's gemaakt met mijn nieuwe fotostudio.

dsc0408f.jpg

dsc0410zs.jpg

dsc0413hp.jpg

Commentaar zoals altijd welkom.

GJ

Re: 1/24 Bedford MK 4-tonnes truck update 26-1-2012

Even laten zien dat er hier nog steeds iets gebeurt.
Ben nu bezig met het tweede deel van de imperialdragers. Die herinneren me eraan waarom ik zo'n hekel heb aan PE, een stukje van 7x7 mm wat 6 keer gevouwen moet worden. 😕
De eerste is gedaan en ben weer voor een paar dagen genezen van PE. Daarbij nog wat andere dingen aan het afmaken voor de Twenot-meeting van volgende week.

dsc0467q.jpg

dsc0456q.jpg

dsc0455sg.jpg

dsc0466e.jpg

GJ

Terug
Bovenaan