1:16 Volksgrenadier (Dragon) Eindfoto's.

Ik ben begonnen met deze figuur. Ben niet tevreden over de passing vooral van de handen die het geweer vasthouden.

Hier alvast de boxart. Ik denk niet dat ik er een dubbele camo van ga maken. Wellicht een witte jas en een broek met een camo.

Hij staat nu in elkaar maar de handen....ik weet het nog niet. Ik zal snel wat foto's posten.

Hoi allemaal,

Hierbij de foto's van het figuurtje schoongemaakt en in de primer. Armen en handen en geweer zijn aangepast voor een betere fitting.
Geweer kan er natuurlijk nog tussenuit en hoofdje zit losjes erop.
Op de 2e foto zie je dat het geweer redelijk lekker ertussen valt, dat was zonder aanpassingen absoluut niet het geval. Details zijn niet te vergelijken met een Alpine figuur, de prijs ook niet dus dat is dus wel te verklaren.

Ik maak nog hele dunne touwtjes voor de verrekijker en een riem voor zijn geweldig geweer. Mss nog wat luchtgaten in zijn helm.

Klopt mannen, dit soort naden komt met grondverf veel beter naar voren. Na schuren & vullen lijkt ie dicht, maar is in feite niet zo. Nu nog zacht schuren en ze lopen vanzelf dicht. Ik gebruik hiervoor schuurpapier dat vrijwel helemaal glad is.
Hele kleine naden laat ik zo die vullen zich vanzelf wel met verfen.

gr John.

Een van de leukste dingen is alweer aan de beurt geweest, het schilderen van het gezicht. Srry voor de matige foto en hij is nog wat nattig.
In de 2e ronde maak ik wat trekjes nog sterker dmv nog wat meer schaduw en highligths. Ik heb nu gekozen voor een zeer lichte 5 o'clock shadow.
Ik laat alles even goed drogen kan ik van de week beter inschatten wat ie nog nodig heeft.

Shoot please.

gr John.

Broek is geschilderd in dot pea. Met al wat highlights, maar nog geen filters de kleuren moeten nog wat naar elkaar toe. Ik heb het voorbeeld van Calvin Tan aangehouden. Let even niet op de helm.

Ben een eindje verder. Was een zware bevalling om de witte jas te fotograferen. Moet nog heel veel detailwerk doen en kleine foutjes weghalen waar het schilderen nog beter kan, maar we zijn wel op 80% nu.
Geweer blinkt nog en ik zie nog meerdere zaken die een likje verf kunnen gebruiken maar dat komt nog. verder nog wat filters en meer viezigheid op broek en jas.

Shoot please.

Hoi John,

Foto's zijn zo een stuk beter, zo zie je maar dat een achtergrond de kleur behoorlijk kan beïnvloeden.

Hij ziet er al aardig gevorderd uit en ik vind het verfwerk er goed uitzien. Wel glimt het nog wat, vooral in het gezicht, maar ik weet niet of dat door de flits komt.

Succes!
Gr Johanna

Op een avond tijdens zijn verkenningroute loopt deze feldwebel door het Hurtgenwald. De allies zijn dichtbij, hij schuifelt en schuifelt. Plotseling ziet hij in de verte een paar Amerikanen zitten, hij besluipt ze .....ratatatata.

Hij is wel klaar zo, als het naamplaatje er is zal ik een betere foto van de ondergrond en de sokkel erbij maken nog.,

groeten John.

John, in alle eerlijkheid zet dit figuur in je vitrinekast en laat het één van je werken zijn. Wacht op je Young figuur en ga daar straks vers mee van start.

Het figuur is slecht en hoe goed je ook je best doet het zal hem niet worden, je hebt beter gedaan en zult beter gaan laten zien.

Het Sturmgewehr hangt er maar wat bij en zijn linker hand moet ie wel heel erg goed hebben ontwikkeld wil ie zolang dat geweer houden in die omgeving en in die temperatuur.

Nogmaals het is de "kwaliteit" van het figuur en laat het zijn voor wat het is. Persoonlijk vind ik hem niet mooi!! 😳 😳 😳

Op voorhand al mijn excuus mocht het wat hard overkomen, maar jij moet gewoon kwaliteitsfiguren doen want jouw handen vragen daarom en dit soort figuren laat ze voor wat het is.

JW 😳 😳 😳

Ik denk ook dat de kwaliteit van het figuur je kwaliteit remt, ik vind de pose wel meevallen, maar die handen zijn buitensporig groot.
Mooi is altijd als je tegenkanten van leren (koppel) riemen een klein beetje oplicht met oranje/bruin, je krijgt dan een mooie gedraagde look, maar als ik het goed zie is dit bij jouw figuur niet eens mogelijk, jammer maar niet jouw schuld natuurlijk, de camo is heel goed, gun jezelf een goed figuur, precies zoals JW zegt, motiveert meer ook denk ik.

Groeten Rick

Jullie slaan de spijker op zijn kop. Ik word ook niet warm en mis iets, maar ja voor 7 Euro toch lekker kunnen oefenen. Ik heb de figuur en de handen en de pose al verbeterd, kun je nagaan. Toch weer wat kunnen oefenen en het schilderen van een witte jas die vuil is was best pittig. Het is in vergelijking met een Alpine kwaliteit inderdaad zwak maar goed ik heb er veel plezier aan beleefd en vind hem zeker mooi staan in mijn kast! 😉
Op naar de volgende.

Echt mooi schilderwerk, maar er is toch iets met de houding van de MP44 zoals ie nu is, ik vraag me af of je een wapen zo half omhoog houdt als je loopt, het zou denk ik logischer zijn als de rechter arm meer tegen het lichaam aan zat, maar dat is mijn idee, het kan zijn dat ze om welke reden dan ook toch wel zo lopen met wapens 😛 🙂

Hi John,

Zie net je nieuwe aanwinst, ik denk dat je daar veel meer uithaalt, maar nogmaals, je bent goed bezig, in dit (Dragon) geval laat het figuur jou een beetje zakken, niet andersom, ben benieuwd naar de Totenkopf, ga hem zeker volgen!!
En die Dragon hoort zeker in de vitrine, zo erg is het nou ook weer niet.

Prettig weekend, Rick

heb dit figuur voor mijn neus van Dragon.

De sculpter heeft een aftreksel van een Verlindenkopje betrokken in zijn ontwerp.
De jas is redelijk, de broek minder, minder in proportie tot bovenlijf.
De handen kan je vervangen.

Een mooi project john waarbij je iets geleerd hebt.

Je aangemeten jastechniek en niet te vergeten de achtergrond met backlights!

groetjes,

René

Terug
Bovenaan