1/16 Sd.Kfz. 184 Elephant

Vandaag de wielen en ophanging aangepakt en twee figuren die misschien gebruikt gaan worden.

Simpelen manier om twee wielhelften netje uitgelijnt te krijgen, je stop ze in een vierkant bakje 🙂
DSC_9240.jpg

DSC_9241.jpg

Leuk een bewegende ophanging.
DSC_9242.jpg

DSC_9243.jpg

Leuk maar hoe hoog komt het rubber stootblok van de arm om de juiste rijhoogte te krijgen?????????
DSC_9242_1.jpg

Iemand misschien nog een ongebouwde 1/35 Elephant/Ferdinant liggen om eventueel secuur de afstand te meten ?

Hangt dat niet af van de stand van het wiel?
Is volgens mij een rubber stootblok aan het einde van de veerweg van de arm.

hoi Ronald,

ik heb zojuist even onder mijn Elefant gekeken,
en daar zitten de 2 delen gewoon tegen elkaar,
lijkt me de meest logische positie, anders komt ie wel erg hoog op de pootjes!

Erg mooi werk so far Ronald !
Ronald Kok zei:
... en weet misschien iemand en site waar ik een voorbeeld van een goed uniform kan vinden welke door crew van een Elephant werd gedragen?

Ik dacht dat ze (licht-)grijze uniformen droegen ... met roze-gerande epauletten 😕:

groet

Inderdaad ze hebben zwarte/grijse? uniformen leid ik af van foto`s maar ik zoek eigenlijk naar foto`s van het uniform zelf om te kijken of ik wat moet aanpassen aan die Verlinden gedrochten 😉 maar bedankt voor je reactie.

Ik zou gaan voor groene uniformen. Ik denk voor Kursk hadden ze nog zwarte maar later in het groen.
http://www.panzerworld.com/uniforms-heer-assault-guns#assault-gun-field-jacket-and-insignia

elefant0003.jpg

Eddy

Bedankt Eddy, dus ik kan misschien die Verlinden Panther crew gebruiken in de juiste kleuren uiteraard?
De meeste foto`s die ik heb gezien en via mail heb ontvangen had de bemanning een smalle kraag en mijn setje figuren heeft de brede kraag zoals op jou foto.
Ik neem aan dat dit meer te maken heeft met het jaar waarin deze uniformen werden gemaakt

Na een maandje de Olifant met rust te hebben gelaten ben ik gisteren maar weer eens verder gegaan aan het lastigste gedeelte 😕

Om te beginnen met de ophanging te bevestigen en uit te lijnen op de juiste hoogte.
Gisteren een kant aangepakt met 2 componenten lijm zodat die 24 uur kon drogen.
Als de anderen kant erop zit moet ik nog wat wielen beter uitlijnen want nu staan er enkelen een beetje scheef.

DSC_9336.jpg

Het volgende probleem was dat de tracks niet goed over het aandrijf en terugloop wielen paste en dus een paar tanden verwijderd die ik later weet terug lijm.

DSC_9335.jpg

Daar ik de tracks los van het voertuig wil houden werden deze ook met de componenten lijm aan elkaar vast gezet.
Uiteraard ging dit niet zonder slag of stoot door de lange droogtijd van de lijm.
Het probleem heb ik aangepakt door eerst een stukje tape aan de binnenzijde aan te brengen en naderhand nog eens herhaalt aan de buitenzijde zodat de schakels netjes aangesloten bleven zitten.

DSC_9340.jpg

DSC_9341.jpg

Ook deze mogen een dagje drogen en dan kan ik de tussenliggende schakels in elkaar zetten om er een complete track per kant van te maken.

Al met al aardig wat werk maar hoop hem nog dit jaar afgebouwd te hebben.

Eindelijk zijn de laatste aanpassingen aan dit model gedaan, morgen even erop zetten als ik tijd heb dan vind ik dat de bouw van dit kreng wel gedaan is 🤣

DSC_9405.jpg

DSC_9406.jpg

En een grove opzet van Joseph&Helmuth the Hun
DSC_9407.jpg

Nou Ronald, die tracks heb je uiteindelijk toch mooi in elkaar gekregen !

De rest ziet er ook goed uit, laatste plakkerige loodjes en dan... verruf 😛

groet'n (ook aan de gebroeders Hun) 😀

Thnx Peter,

Gelukkig zitten de tracks er inderdaad redelijk goed onder en dit soort grapjes wens je je ergste vijand nog niet toe bij wijze van spreken 🤣

Maar verf zal nog even op zich laten wachten, eerst even alles afbouwen, nakijken voor vergeten dingetjes en dan even in de ijskast om al de ellende van me af te zetten met dit model.

Ronald Kok zei:
Thnx Peter,

Gelukkig zitten de tracks er inderdaad redelijk goed onder en dit soort grapjes wens je je ergste vijand nog niet toe bij wijze van spreken 🤣

Maar verf zal nog even op zich laten wachten, eerst even alles afbouwen, nakijken voor vergeten dingetjes en dan even in de ijskast om al de ellende van me af te zetten met dit model.
begrijpelijk 🙂
Zin om te verven komt vanzelf wel..... en zo niet.. dan niet 😉

2 componenten groe+tje 😀

Ha die Ronald,

Ik volg deze nu al een tijdje in stilte en nu de bouw gedaan is moet ik zeggen dat ik veel respect heb voor je uithoudingsvermogen.

De Elephant ziet er mooi gedetailleerd uit, vooral tracks en zimmerit kunnen me zeer bekoren. Ik kijk uit naar de verf 🙂 .

Eén ding dat ik zag en waar je misschien nog wat aan kan/wil doen: de sparetracks aan de achterkant hangen een fractie over het luik heen. Lijkt me in werkelijkheid lastig wanneer je daar naar buiten wil en je luik zit klem... Moet volgens mij zeer weinig moeite zijn om de tracks een tikje naar links te geven.

Blijf vooral posten, kunnen wij blijven genieten 🤣 ...

Groeten, Richard.

Klopt Richard wat de reserve tracks achterop betreft, ze hangen uiteraard nog los voor het schilderwerk maar ze kunnen nog ietsje beter hangen zodat het luik wat meer vrijkomt.
Komt goed in ieder geval 😉

Na twee dagen spelen met de basiskleur zit deze erop, gebruikte kleur is Dark Yellow (XF60) en deze wat opgelicht met Buff (XF59)

Ik moet nog steeds een leuk patroon uitzoeken maar ik zoek info waarop de camo uit alle hoeken is te zien tot aan op het dak

DSC_9465.jpg

DSC_9464.jpg

Terug
Bovenaan