1/16 Schwimmwagen

Roger Hurkmans

Lid van de TWENOT
Heb deze 1/16 schwimmwagen van Eduard al zo’n 5 jaar geleden gebouwd en op de plank staan dus het werd hoog tijd om hem eens in de verf te zetten!
Heb het model met de nieuwe Atom MiG verf gespoten!
Verf werkt op zich fijn alleen voor de zekerheid wel een satin vernislaag overheen gespoten zodat de verf niet zou beschadigen tijdens het weatherproces.

Hier het model klaar om gespoten te worden
IMG_1301.jpeg
IMG_1343.jpeg
En hier een stap verder
IMG_1689.jpegIMG_1695.jpeg
De MG,jerrycan ammo box etc zijn van AFV
IMG_1699.jpegIMG_1696.jpeg
IMG_1698.jpeg
De velgen waren meestal bij de Kubelwagen en Schwimmwagen donkergrijs,iets wat mij nog niet eerder was opgevallen!
Nu nog bezig met een paar figuren die in de schwimmer komen.
1 is een op basis van een Tamiya figuur en de bestuurder is van Alpine.
IMG_1745.jpeg
Groet,

Roger

Vette bak Roger 😛👍 in mijn ogen de coolste softskin op vier wielen 😉

Die patroonband heb je mooi geplooid... plastic in heet water methode ?

Paul,
Ik doe dit eigenlijk altijd bij 1/35 modellen!
Tijdens het weatheren geeft het dan meer eenheid dan dat je modder later aanbrengt!
Toch werkt het bij een 1/16 model iets anders,heb nl hier ook nog later AK muddy ground aangebracht en daarna verdunde pigment om zo de opdrogende modder na te bootsen!
In dit geval was het dus eigenlijk niet nodig om de modder van te voren aan te brengen!

Groet,

Roger

Laatst bewerkt:
De velgen waren meestal bij de Kubelwagen en Schwimmwagen donkergrijs,iets wat mij nog niet eerder was opgevallen!
Mij ook niet eigenlijk.
Wel een puntje, de velgen hebben een groot hart, het middelste deel is dus eigenlijk de naaf/ remtrommel van voor- en achteras. Meestal wordt dat op modellen in een kleur gehouden, net als op jouw model, maar in de praktijk zou dat er anders uitzien. Wellicht zou je de naven in panzergelb of een roestige kleur kunnen maken voor een realistischer beeld 😉309c8f51a9a8fe64134caa433c69faa79b6d22f2_2_690x460.jpeg8443129.jpgSchwimm-Hub-work.jpg

Laatst bewerkt:
Heel mooi Roger! Heel mooi! 🤩

Vwb de velgen, heb de discussie meegekregen toendertijd (😉). Een detail wat inderdaad bijna niemand weet, maaar het zo wel authentiek wordt imho! Nice! Very nice!

da's nog eens innovatief.... zou een mooie oplossing zijn voor 1:35, maar is wellicht lastig om flash-loos te produceren...
@Peter: deze bestaan toch al, kijk Ff hier Captcha Deze zijn gemaakt van 3d geprint flexibel materiaal (tot op zeker hoogte natuurlijk) en laten zich goed verwerken. Zie ook hier Af! - "Rice Paddy Patrol", Vietnam 1968

Grtz
Erik

deze bestaan toch al,

klopt en weet ik Eric en heb ze ook al gebruikt, maar krappe buigingen zijn moeilijk te maken want
dat 3Dprint materiaal is echt breekbaar.
Een buiging + een bocht om is zo goed als niet te doen. Rubber is wat dergelijk plooiwerk betreft onnavolgbaar.

Roger, de andere figuur, die met zijn arm over de leuning zit, daar klopt de linkerschouder nog niet van. De arm heeft hij bijna horizontaal maar de schouder staat nog in de stand van een omlaaghangende arm.
Voor je gaat schilderen misschien nog even naar kijken?

Gatverdamme, wat mooi Roger!!
Er is ook PE in 1:16 voor oa de adelaar, maar dat wist je waarschijnlijk wel... Had wat moeite gescheeld denk ik... 🤔😅 (Rado, wat soms een beetje overmaats is, vooral de riemkoppel...)
Mooie conversie van dat Alpine figuur! Eichenlaubje op de andere?

Thanks Erik!
Had alleen deze adelaar nodig dus dacht kan deze net zo goed schilderen dan zo’n hele Rado set aan te schaffen!
Heb voorlopig nog geen verdere 1/16 plannen!
Ander figuur wordt inderdaad een Eichenlsub jasje!😉

Groet,

Roger

Laatst bewerkt:
5 jaar geleden heb ik deze schwimmwagen gebouwd en daarna heeft dit model al die tijd in de kast gestaan omdat ik wat moeite had met de figuren te sculpten.
Gelukkig is er in de tussentijd ook vooruitgang geboekt met de 3D techniek waardoor ik nu een mooie mg42 en ander accessoires heb kunnen gebruiken!
Hierbij enkele foto's van het eindresultaat met een kleine base.
IMG_2066.jpegIMG_2068.jpegIMG_2057.jpeg
774B62AF-48C3-49B0-87DC-F85B1BF8E2E4.jpeg

Groet,

Roger

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat jij niet aan shelf-queen's deed. 😉

Maar wel gaaf dat ie nu toch af is en op het vertrouwde hoge niveau van je. Chapeau!

Gr Bas

Thanks Bas!
Heb door de jaren heen natuurlijk wel een paar nog niet afwerkte modellen staan,dit was er dus 1 van!
Nu alleen nog een pzIV en een FT17,dus dat valt wel mee!😊

Groet,

Roger

Ook hier ff: Schitterend resultaat Roger!
Sculpen in 1:16 is idd ff wat anders als in 1:35 (I know... 😉), maar ook hier is het resultaat prachtig!

Buiten jouw shelf queens nog wat anders gepland in 1:16? (Blijft een mooie schaal voor net genoeg details te zien en te verwerken dus...)

Thanks Erik!
Nee op dit moment geen verdere plannen in 1/16!
Maar mocht er nog een mooi model (bijvoorbeeld een 250) op de markt komen in een goede kwaliteit dan zal ik het zeker wel overwegen!😉

Groet,

Roger

Er kwam wel een 251 uit dacht ik van das werk. Misschien is dat nog iets 😛

Ah gevonden: Facebook
Ja, ook leuk! Heb ik ook over lopen denken, maar... Ff kort: zint eer ge begint... Met een paar wieltjes en een geheel nieuw loopwerk van AFV (=🤑) is het niet gedaan... Misschien (ligt aan de eigen preferenties natuurlijk)

Missing-Lynx-1/16 Sdkfz.251 Ausf.D (Das Werk) er moet weer zoveel aan gebeuren... Wel heel mooi wat Liejon hier doet! 👌🏻🤩

Even ter vergelijking :

En misschien deze zo als update:

Mal gucken... 😉🤣

I understand. What the 1/72 lacks is the very lively side that the figures can have and therefore they are general poses which try to tell a story.
For the rest, it's just a matter of habit.
Thank you Roger for taking the time to chat, it’s very nice

Absoluut geweldig schilderij van de camouflage 👍
Archer maakt een set WSS-insignes AR99071
AR99071.gif

John, you may want to just post in English instead of using automatic translation 🙂 I’m assuming you said “painting”, which the translator turned into schilderij rather than schilderwerk — the difference is that one means a painting like you would hang on your wall, while the other is literally “paintwork” 🙂

Terug
Bovenaan