Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet.Gelijk een vraag, hoe werd bij een Jeep de motorkap omhoog gehouden als deze niet tegen de voorruit gezet werd?
Volgens Britse voorschriften moesten de registratienummers 3½ inch hoog zijn, met lijnen van ½ inch dik — oftewel 89 mm hoog en 13 mm dik.Best mogelijk, ik heb er geen maten van gevonden, en moest "op het oog" een maat doorgeven aan Michel.
wel... met de huidige weerverwachtingen dus eind deze week de eindfoto's ? 😉Dat p#€%#@#-weer is toch nog ergens goed voor
Nog steeds springlevend, ook als modelbouwer. Is lid van een forum waar ik ook zit met m'n vliegtuig bouw.Bert Takken, waar is die gebleven trouwens?,
Teleurgesteld over het feit dat Twix nog niet bestond?Waar hij gebleven is weet ik niet, wel dat hij hier voor het laatst geweest is in december 2016.
Ooh, leuk. Doe m de groeten als je wil/kan.Nog steeds springlevend, ook als modelbouwer. Is lid van een forum waar ik ook zit met m'n vliegtuig bouw.
doe ik !Doe m de groeten als je wil/kan.
Reactie van Bert :Ooh, leuk. Doe m de groeten als je wil/kan.
Dit ziet er beter uit idd!Andere decals voor de cijfercombi geprobeerd, van veel te groot naar eigenlijk net iets te klein is toch een hele verbetering.
Hear hear 👍🏻Dit ziet er beter uit idd!

Dat is een hardnekkig verhaal, maar niet waar 🙂 Canadees voorschrift was dat de ster aan de zijkant met de punt naar voren moest.‘protest’ tegen hun geografische buren.
Aftermarket is idd nog klein en vaak erg duur, denk aan de, schitterende, spullen van Dave Parker, plus de absurde verzendkosten vanuit de UK. Ik ben dan ook zeeeeeer blij met de spullen die ik via Eelke kon krijgen.Een heel mooi karretje, en ondanks dat ik (wellicht ook vanuit vitrinenood) vaak roep dat 1/16 te groot is, ziet dit er wel zéér gelikt uit.
Ook (het valse argument) dat de aftermarket nog te klein is (waar is de chauffeur?) nopen me toch te zeggen dat ik ongelijk heb.
Dank je, Rob!
En dus ook waar het sjabloon überhaupt niet in de voorgeschreven richting gehouden is 🙂Mike Starmer zei:The usual alignment of the star was point forward on the roof and point vertical on the sides on British and American vehicles. In contrast the Canadian orders [waaruit hij iets daarvoor geciteerd heeft] specified that the side star to be point forward thus giving a skewed appearance, not, as popularly supposed “to be different to the Yanks.” Variations to this general rule may be observed in photographs such as those rough hand painted stars or oddly shaped stars where the stencil has incorrect angles inside the arms.
Dat is ook niet het hele verhaal......er zijn verschillende officiele voorschriften gevonden die zowel het 1 (ster punt omhoog) als het ander (ster met punt naar voorkant van het voortuig) ondersteunen......en zat originele foto's die het eerste danwel het tweede laten zien. Er zijn zelfs voorbeelden waar voertuigen zijn overgeschilderd en waarbij de ster van orientatie is veranderd, wat nu tevoorschijn komt bij de restauratie van een voertuig.Dat is een hardnekkig verhaal, maar niet waar 🙂 Canadees voorschrift was dat de ster aan de zijkant met de punt naar voren moest.
De naam zegt me niks, en als jeWas Barry Pulles, mijn mede Jeeper hier ook geen lid?
Barry intypt in het veld om leden te zoeken, krijg je hem ook niet als suggestie. Kort gezegd: ik denk dat hij hier geen lid is of geweest is.