Af! 1:10 airborne bust [Nuts Planet]

Dit model is af!

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi allemaal

Ondanks dat ik nog wat projecten heb liggen toch maar aan een verse nieuwe begonnen. Dit keer geen Young Miniatures maar een prachtige van Nuts Planet.
Het stuk is geïnspireerd op band of brothers acteur Damian Lewis. Echter zit er ook een ander hoofd bij die ik ga aanpassen en gebruiken omdat iedereen die van Damian al gebruikt.

Hierbij de box art
21A5BB68-AE52-4C81-BDFE-ED3CC0FECB09.jpeg

En mijn werk tot nu toe.
Om de band of brothers feel te krijgen breng ik met een beetje zwart de saturatie naar beneden.

IMG_4164.jpeg

Later zal in de exacte kleuren vermelden maar is vergelijkbaar met een eerder 101 airborne bust die ik heb geschilderd

Groet Martin

Top,ga ik volgen!
Maandag verwacht ik hierde nieuwste Young Miniatures bust, Currahee.
Beetje jammer dat ook dit weer de zoveelste Damian Lewis kop is*, maar ik ben helemaal weg van de pose met uitgestoken arm...

* Zou hij ze zelf ook hebben?

YM1897.jpg

Weer heel strak geschilderd met zachte overgangen, Martin.

Hoe is het om AK en Vallejo te mixen? Zit er merkbaar verschil tussen de merken bij het schilderen?

Ik ben in een video ook beide merken samen tegengekomen en benieuwd naar je ervaringen.

Wat betreft de mixen: gebruik je blauw om de khaki donkerder te maken, zoals rood bij groen?

Groeten, Jan

Hoi Jan,

Al die acryl verf laat zich prima mengen.
Qua verf is AK wat consistenter qua dikte en pigmenten. Vallejo heeft bij bepaalde kleuren totaal andere dichtheid.

Verder is AK voor mijn gevoel meer Matt.

Ondertussen gestaagd verder. De rugzak is een heel eind met veel streepjes voor structuur

De leren banden bij de schouders zijn voorzien van meer textuur en kleur
JT7A8547.jpeg

Bedankt Martin,

Ik had je voorgaande post gemist, maar hij kwam nu weer mee naar boven. De AK ga ik proberen.

Prachtig hoe je de structuur weet te schilderen. Vooral het leer vind ik geweldig.

Succes, Jan

Je hebt ze nu mooi helder. Wat me aansprak was de uitdrukking. De donkerder pupillen vond ik er goed bij passen, omdat die vermoeidheid uitstraalden.

De heldere, alerte blik van nu doet hier niet voor onder, geeft een ander effect. De kleuren in de pupil heb je er goed in 'gelegd'.

Groeten, Jan

Hij is weer schitterend geworden Martin!
De mijne staat even op hold vanwege het enorme plezier dat ik momenteel heb met het bouwen van de Meng Leopard 2A7.
1 opmerking over het wapen: ik maakte ze ook altijd mooi roodbruin maar vaak waren de geweren veel donkerder, welicht door het veelvuldig gebruik van wapenolie?
Zie ook de foto, waarvan ik weet dat het een movie prop is, maar wel realistisch.
dayofdays3-656x300.jpg

Laatst bewerkt:
Heel erg mooi gedaan Martin.

Is het wit (mer zwart) het divisie embleem op de helm? Links meen ik dat te herkennen.

Persoonlijk vind ik de plooien in de mouw wat over de top. Niet wat betreft je schilderkunst, maar het zijn wel erg veel plooien. Het viel me op toen ik vergeleek met de door Rob geplaatste foto.

Groeten, Jan

Persoonlijk vind ik de plooien in de mouw wat over de top.
Dat zat ik ook al te denken. Het is net alsof de jas een overhemd van hele dunne stof is, in plaats van iets dat qua stevigheid lijkt op spijkerstof, en gedragen wordt over andere lagen kleding waar die stof aan blijft hangen.

Erg realistisch geschilderd. Het spat er gewoon af wat betreft dieptewerking en schaduwerking. Ik begrijp wat hierboven gezegd wordt dat de stof heel dun lijkt te zijn terwijl het een jas is. Ik denk dat dit niet komt door de hoeveelheid plooien. Kijk maar een naar de foto uit de serie hierboven…vol met plooien dus. Het komt omdat de kleurenrange van schaduw in de plooi naar highlight op de plooi te breed is gekozen waardoor je richting een zijdestof look gaat. De boel moet dus iets meer naar elkaar getrokken worden (mijn eerste gedachte is minder lichte highlight op de plooien… maar ik ben een leek en jij kunt dat beter aanvoelen). Ik denk dat je daardoor vanzelf weer terugkomt bij het iets zwaardere stof gevoel…..Het zijn maar gedachtes van mij die niets afdoen van een mateloze bewondering hoe jij een klomp kunststof overtuigend tot leven weet te wekken …

Laatst bewerkt:
In mijn ogen een groot verschil. Van figuur naar een gezicht dat menselijk oogt.

Ik vind het mooi om te zien hoe je je ontwikkelt. Van figuurschilder naar schilder of hoe je het ook noemt.

Groeten, Jan

Bedankt Jan. Het is nog steeds een stijgende lijn qua bustes schilderen. En een ouder figuur opnieuw oppakken is soms wel een goed idee

Wat een prachtig figuur. Ik kan er uren naar kijken en zou wensen dat ik een onsje van jouw schildertalent had.

Being a gun nut viel me ook de kleur van de kolf op. Deze tint heb ik bij Garands eigenlijk nooit gezien (wat niet wil zeggen dat ze er nooit geweest zijn). Zeker wel bij Lee Enfields en K98k’s!

Omdat door alles wel duidelijk is dat jij geobsedeerd bent door detail, vraag ik me af of de clip met patronen wel op schaal is. Ik heb zelf maat 11 handen (dus niet echt klein maar ok ook geen boerenkolenschoppen) maar bij de buste zien de 8 30-06 piepers er ooo tov het wapen zelf een beetje klein uit. Kan perspectief zijn.

Om je te helpen heb ik wat foto’s gemaakt.

Nogmaals: ik lig hier in awe over je schilderkunst. Ik kijk naar een persoon ipv naar plastic…

IMG_5804.webpIMG_5806.webpIMG_5807.webpIMG_5805.webp

Ps: ik zie nu pas de referentie “AF” bij dit topic. Is zeker niet mijn intentie om het weer te openen, was gewoon een observatie.
Ps2: deze Garand is bouwjaar 1944. Als die toch eens kon praten… bijvoorbeeld met mijn Mauser k98k uit 1943… 😇

Geen probleem. Ik dacht juist dat ik redelijk de M1 gerand kleur had benaderd. Maar blijkbaar niet.
Qua clip. Je moet het helaas doen met de sculping van het figuur. Deze zijn vaak bij de handen toch iets minder.
Gelukkig valt het alleen een kenner op 😉

Groet Martin

Dat laat mooi alle kleur variatie zien. Bedankt

Ik heb na wat tips de wenkbrauwen nog bijgewerkt en nog even super closeup voor de details gemaakt

IMG_8870.webp

Terug
Bovenaan