Af! “One more river to cross” Moergestel Oktober 44

Dit model is af!
Grandioos, Roger. Ik denk ook dat je de juiste keus hebt gemaakt door te kiezen voor een Carrier. Een Stuartje had ook gekund, maar die carrier zorgt echt voor een mooi contrast tussen de grote brug en het kleine voertuigje.....en ook nog eens een voertuig dat je ziet op het originele beeldmateriaal van de oversteek. Heel fraai!

Heel mooi Roger 👌 erg knap hoe alle elementen qua kleur op elkaar afgestemd lijken 👌

Prachtig, kleine naar enorm fijn diorama!

Man wat mooi 👍👍

Weer een mooi diorama geworden! Prachtig!

Heel mooi weer Roger!!
Eén dingetje wat me op valt, en dat is ook alleen maar omdat ik het weet uit ervaring, is dat als je over een brug rijdt zoals deze (of ook wel andere brugdelen van een brugleggende tank) is dat er altijd zooi in het water valt. Zou misschien nog een interessante toevoeging zijn... Misschien... 😉✌🏻
Mooi idd om iets te bouwen wat uit jouw buurt is, iets waar je bijna dagelijks voorbij rijdt. Geeft wel een bepaald gevoel. Heel tof!!

E

Ik vind hem heel erg mooi. Al eerder genoemd is het kleurgebruik, daar sluit ik me bij aan.

Het onderwerp: infanterie en de daarbij horende carrier. Die laatste zie je veel te weinig, terwijl het toch een belangrijk werkpaardje was om de infanterie te ondersteunen. Ingezet op diverse manieren.
Alle onderdelen zijn kunstwerkjes op zich met een erg hoog realiteitsgehalte. En samengebracht is het een prachtig geheel/verhaal. Het water is ook prachtig aangebracht en maakt het levendig. Die techniek heb je goed in de vingers en dan voegt het veel toe. Slimme keus om de rand zo af te werken.

Op de foto met de commandanten en de MP vind ik de gezichten bleek overkomen, maar ik vermoed dat dit iets is van 'kleurbalans van de camera" of hoe je dat ook noemt. De gezichten van de overstekende infanteristen (foto erboven) zien er namelijk beter uit.
De geestelijke heeft een prachtige rol en ik kan me niet storen aan het figuur. De beschildering maakt dat helemaal goed.

Ik heb weer meegenoten van dit (persoonlijke) project en het resultaat.

Groeten, Jan

dank voor de mooie reacties!
Erik,begrijp wat je bedoelt met de rotzooi onder de brug,ga er eens over nadenken of/hoe dit te doen!
Jan,voor wat betreft de huidskleur ben ik zowiezo niet van de hele roze tinten in het gezicht,vind dit nl niet zo passen in het geheel! (En dit geeft de oorlogs sfeer beter weer!😉)
Denk ook dat het ligt aan het moment van de dag dat ik deze foto's genomen heb!
Deze foto's heb ik in de ochtend genomen deze ogen
IMG_1923.webpIMG_1924.webp
volgens mij iets minder bleek!🤔
IMG_1922.webpIMG_1925.webp
Groet,

Roger

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijkend naar dat laatste plaatje vraag ik me toch af.... de grond oogt vochtig, maar de laarzen droog.
Hoe zou je het effekt van vochtige, modderige laarzen kunnen weergeven? De opbouw van plakkende grond of klei, de vochtige zone, de droge zone.... Zeker bij dit soort scenarios waar de mannen weken in het veld hebben doorgebracht.
Ik heb geen goede oplossing kunnen bedenken tot nog toe.
muddy-work-boots-C67870.jpg

Deze foto's heb ik in de ochtend genomen
Dit ziet beter uit. Ik herken de gezichten van je figuren en begrijpje keuze.
Misschien wel iets om mee te nemen: deze mannen waren veel buiten, in weer en wind. Tegelijk krijgt je huid en uitstraling geen topconditie van de omstandigheden waar ze in verbleven.

Groeten, Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig diorama is het geworden. Als ik naar de foto's kijk is er telkens weer wat nieuws te zien. Maar wat mij betreft maakt de pater met z'n vrome blik wel echt het diorama af. De rand van het diorama vind ik ook mooi met de ronde hoeken en de kleur. Is dat styrene/plastic of heb je dat met hout gedaan?

Ik zit nu mn eigen beunhazerij van gisteren te bekijken en snap helemaal wat de meerwaarde is van een opstaande rand tov mn verzonken rand, dit oogt rustiger, misschien zet ik straks de zaag er nog in en verhoog ik het nog ergens vandaag, t is namelijk wel mooi. Het is een mooi geheel, en de geestelijke erbij maakt t duidelijk brabants. De carrier is geweldig, maar de rest ook!

Tja, wat moet je hier van zeggen.... Zoals altijd weer top!!! Het lukt je steeds weer opnieuw om iets bijzonders neer te zetten. Ook als het niet Duits is.... 😉

nogmaals dank heren!😊

Ben blij dat ik dit diorama tot een goed einde heb weten te brengen!
Zie dit diorama nu een beetje als de 2.0 versie van Verlinden's diorama met de demolished bridge bekend uit het boekje The Verlinden Way vol 2.

IMG_1930.webp
Nu even een korte pauze voor wat betreft diorama's
Ga nu eerst paar figuren schilderen en intussen nadenken over een volgend te bouwen project!

Ik ben zelf van na de verlinden tijd, maar ik heb wel 5 boekjes van Verlinden, hoewel ik er al tijden niet in heb gebladerd blijven ze mooi, de creativiteit en kunde, en hoe veel werk hij eruit heeft weten te persen? Dan praat je niet over 40 urige werkweken meer

Terug
Bovenaan