Af! “One more river to cross” Moergestel Oktober 44

Dit model is af!
Wow, heb deze post aandachtig doorgelezen....prachtige setting gebaseerd op de foto uit jouw omgeving Roger....heeft altijd iets extra's. De conversie van de US naar Britse DR is mooi gelukt. Ik kijk weer met water in mijn mond uit naar het eindresultaat.
Wat Axel zegt klopt.... een workshop is nooit weg🤗

Ik vind het bijzonder om te zien hoe je element voor element van de basis afwerkt en verder inbouwt. Je kunt er dan wel goed bij om te schilderen en verweren. In principe niet anders dan je model en figuren erin plaatsen.
De brugresten met fundatie zien er erg goed uit. Kleine variatie in kleuren doet al veel.

Succes, Jan

Die planken van het loopbruggetje worden nog wel wat gehavender neem ik aan? Misschien iedere planken een eigen 'look' geven dat je de indruk krijgt dat ze ook van twee verschillende plekken zijn 'geleend'?

Alleen zo al een mooi kunststuk Roger en ook ik ben wederom onder de indruk van je kleurgebruik 👌

Top hoe het brugdeel na iets van bijna 20 jaar in een envelop hier uiteindelijk toch zo'n mooie bestemming gekregen heeft!
Wat gebruik jij voor jouw water Roger?
Want ik zie hier veel elementen, zoals de opbouw van de oevers en de funderingen van de verwoeste brug die ik prima zou kunnen toepassen in mijn aanstaande diorama met de Baily brug.

Thanks heren voor de positieve reacties!😌
Rob,het maken van water blijft altijd spannend!
Ik heb eerst de plastic onderlaag in diverse tonen khaki gespoten.
Heb deze keer gekozen om de zijkanten wat hoger te maken zodat er een soort van bakje ontstaat!
Bij het vorige dio met water had ik het afgeplakt met tape,dan blijf je de doorsnede zien van het water.
Nadeel hiervan vond ik de verschillende kleurtonen bij elk laagje resin dat je aanbrengt,nu oogt het wat rustiger!
Ik gebruik altijd AK water resin,werkt prima!
Er zitten spuitjes bij voor de juiste dosering,het stinkt niet en is na een dag uitgehard.Heb er paar druppels XF61 khakidrab bijgedaan voor de kleur.
IMG_1784.webp
Als het uitgehard is heb je een spiegelgladde laag.
Om wat kleine golfjes te creëren kun je met een kwast nog een laagje AK watergel aanbrengen!(AK8002)Het droogt transparant op!
IMG_1785.webp

Thats it!😊

..o ja en nogmaals super bedankt voor de brug Rob!
Menig persoon heeft al aan mij gevraagd waar deze van is!
Hij is nl nergens meer te verkrijgen!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de waterige uitleg, ik neem het mee. En ik ga dat AK goedje snel in huis halen.

En hier dan het eindresultaat met figuren en carrierIMG_1867.webpIMG_1914.webpIMG_1887.webpIMG_1883.webpIMG_1861.webpIMG_1882.webpDit was een diorama wat ik al jaren van plan was om te bouwen maar het er uiteindelijk nooit van kwam.
Dit diorama ligt mischien wel het dichts bij mij van alle diorama's die ik eerder heb gebouwd.
Hierbij wil ik nogmaals iedereen bedanken voor het verstrekken van de nodige spullen die ik nodig had voor deze bouw en alle informatie die ik heb ontvangen om dit diorama tot een goed einde te kunnen brengen!

Btw,heb de railing van de brug links weggehaald,vond dat het dio hierdoor uit balans kwam!
Deze hoek is nergens zichtbaar op originele foto's,dit was mijn artistieke vrijheid!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan