Af! “Berge nach Vorn!”

Dit model is af!

Roger Hurkmans

Lid van de TWENOT
Heb nog maar een keer een poging gedaan om hier op het forum foto’s te posten. Krijg de link er wel op maar helaas niet direkt de foto’s https://i.imgur.com/8H18rqk.jpg

Het zou fijn zijn als je de foto’s direkt zou kunnen plaatsen op het forum zonder Imgur of id net als op Facebook, insta of missing-lynx

Ben bezig met een berge Panther van Takom,Wiking DIV. In Hongarije januari 45 . Figuren zijn deels scratch en mix van warriors/ dragon en Alpine.

Groet,

Roger

Takoms berge Panther voor het schilderwerk:
0q4GMM0.jpg

De binnenkant van de berge:
cFF0fl8.jpg

8H18rqk.jpg

EUuZeyO.jpg

S2cA6EE.jpg

5FvfnIa.jpg

apKdAUW.jpg

De melder met achterop een panther crewmember die iets verderop met een kapotte Panther staat!
5iQP8lJ.jpg

Dezelfde figuren voor het sculpten
aqc9Fnd.jpg

V7yDP3z.jpg

En na het sculptwerk:
DLl7NON.jpgimg]

Re: Test( Berge nach Vorn!)

Ha Roger,

Mooi dat je je wachtwoord weer weet 😉

Met imgur kan je de direct link kopieëren en plaatsen in het bericht. Hoef je niet de met de img tekens te klooien.

Hoi Roger,

Volgens mij is Photo Bucket ook weer gewoon te gebruiken.

Volgens mij kun je ook facebook gebruiken om foto's te plaatsen.

Even een testje gedaan!
41959017_10211955938284807_3559481956473241600_o.jpg

Werkt dus!!!

-klik bij het opstellen van een bericht op "afbeelding invoegen"
-ga in facebook naar de foto die je wilt gebruiken
-open de foto beeldvullend
-klik met de rechtermuisknop en selecteer "adres van afbeelding kopiëren"
-plak dit tussen het commando (wat je hier krijgt als je op "afbeelding invoegen" drukt)
- en voila !!!!

Hoi Roger,

fijn weer hier plaatjes van je te zien!! En dan ook nog weer hele mooie :!:
En even oefenen met imgur (of Facebook oid) baart kunst 🤣 🤣 🤣

Inmiddels al wel wat aan de ondergrond/base gedaan?

Gr
Erik

Re: “berge nach Vorn!”

Ben aan de base begonnen Erik,wordt vrij eenvoudig bospad!ben al lang genoeg met dit project bezig! Pfff wat een werk is zo’n berge!

Groet,

Roger

Prachtig model en ook mooie sculptering van de figuren.
Heb wel 1 vraag/opmerking.
Ik vraag me af (als verstokt motorijder tot ik over enkele jaren wegens gezondheidsredenen ben moeten stoppen) waarom de motard zijn voet op de kickstarter zet en niet op de voetsteun.
Is niet echt een natuurlijke houding tijdens een gesprek.

Hoi Werner,

Bedankt voor je reactie!
Mijn interpretatie is dat de motorrijder zijn motor wil gaan starten en daarom met zijn voet op de kickstarter staat!
Heb deze reactie al van meerdere motorrijders gehad wat ik zelf niet ben!

Groet,

Roger

Hi Roger,

Imposant model en dito figuren! Vooral het interieur is gaaf en interessant. De houten balk kun je ook heel mooi van blauw schuim maken trouwens, proberen waard! Alvast de beste wensen voor 2019 en dat het een mooi (modelbouw) jaar mag worden 🤣

Mvg,

Vincent

Hallo Roger,

Je kunt foto's direkt plaatsen met twenot, er is alleen een beperking voor het aantal en de grootte van de afbeeldingen.
Zie:http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=14&t=33248
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=76&t=32008&p=300039#p300039

Ziet er trouwens weer goed uit.

Groeten Paul

Goed hier weer wat van je te zien. Ouderwets een topic op n forum blijft toch leuker dan maar de duimpjes geven op FB.

Mooi werk met het welbekende Hurkmans feeling. Ben benieuwd naar de rest!

Re: “berge nach Vorn!” (Eind foto’s)

Hierbij nog een paar foto’s van het diorama ‘Berge nach Vorn’
108mQ1F.jpg

p5CXdgW.jpg

RZEhRiM.jpg

https://i.imgur.com/UieS1AN.jpghttps://i.imgur.com/qDtnU34.jpg[/
[img]https://i.imgur.com/TuBy8ys.jpg
TuBy8ys.jpg

Op naar de volgende!

Groet,

Roger

Hoi Roger,

Zoals al gezegd, een simpel maar erg sfeervol dio'tje 😉 ! Mooi! Like it!
Ook mooie scherpe plaatjes trouwens, zelf met de camera gestoeid of 'laten' doen? Indien zelf; met wat en hoe…?!

What's next? Genoeg info gekregen he... 😉 🤣 🤣

Gr
Erik

Peter,Hilbert, Erik bedankt voor jullie reactie!

Hilbert, gewoon als het kan elke avond een uurtje modelbouwen dan kom je een heel end!

Erik, nogmaals dank voor alle info! Ik ben zelfs met 2 dio’s bezig wat nieuw is voor mij! Berlijn dio,trap gemaakt en begonnen aan de figuren! Eelke gaat kijken of hij in 3D het hek kan laten printen.
Nu een pz.L/70(A) aan het bouwen voor dio in jawel Hongarije!sherman staat weer even in de kast!
.. maar deze keer zonder sneeuw( december 44)
Foto’s zijn genomen met mijn (nieuwe) i phone buiten op een koude winterdag!

Groet,

Roger

Hoi Roger,

Weer mooi geworden deze! Simpel maar doeltreffend! 🙂
Schilderwerk figuren is schitterend! Vindt bij jou het contrast tussen de diepe schaduw en hooglichten altijd erg mooi. Misschien moet ik ook eens met olieverf proberen. 😉

Ben benieuwd naar je volgende projecten!

Groet,

Rob.

Absoluut oogstrelend mooi geheel Roger !! petje af, kin op de grond, applaus kerel

Inderdaad vind ik ook de contrasten bijzonder goed.
Haalt alle detail overtuigend naar voren.

Kennelijk werkt één uur modelleren effectief... ik zeg :

One hour modelling per day,
keeps the shelfqueens away !

groet 😛

Tja, wat moet je zeggen over een typische Hurkmans?

Mooi, schitterend, niks op aan te merken, eigenlijk.... 😉

iPhones nemen inderdaad, mits met voldoende licht, uitstekende foto’s. Slim om ze buiten te nemen op een koude winterdag, geeft je dio meteen dat vrieskou gevoel.

Op naar de volgende!

Groeten Ditmar

Rob, Peter ,Ditmar, bedankt voor jullie reactie!
Peter,die zetten we op een tegeltje!
Rob,ik gebruik de laatste tijd wat meer contrast in de figuren,zo wordt het schilderwerk iets’levendiger’!

Groet,

Roger

En dan nu natuurlijk de hamvraag:

Ruim je alles achteraf weer op, dus minder tijd in een uur om te bouwen omdat je alles weer moet pakken: of laat je alles gewoon liggen a la echte modelbouwer en het is één grote bende op tafel??

Misschien ook maar eens proberen elke dag een uurtje te bouwen... Wellicht raken de Shelfqueens dan nog eens op!

Mooi mooi, sfeer is weer mooi weergegeven door je gebruikte kleuren. Zag idd dat er nu meer contrast in je figuren zit dan wat eerder werk van je. Zelf heb ik daar nog wat moeite mee hoever je moet gaan. Ligt natuurlijk ook wel aan welke stijl je prefereerd maar het meer natuurlijke heeft wel mijn voorkeur.

Al met al een fraai eindresultaat en ben benieuwd naar je volgende. Ga je voor n shorttrack zoals de Lake Batalon foto’s?

Ha Elco,

Jij bedoeld waarschijnlijk de pz bij Vesprem!Daar heb ik wel even over getwijfeld maar het wordt toch een dio in December 44 bij Stuhlweissenburg.De pz wordt geschilderd in Ambush camo!

Groet,

Roger

Hoi Roger,

Al jarenlang een stille genieter van je indrukwekkende dio's en moet nu toch even kwijt dat dit weer een jaloersmakend meesterwerkje is.
Ik ben zeer benieuwd naar je nieuwe dio's en hoop dat je wat vaker iets kan laten zien van de verschillende fases van het tot stand komen van o.a de figuren.

Groet,
Ronald

Hoi Roger,

Weer heel mooi gedaan. Ik zou persoonlijk minder grote contrasten hebben gebruikt, vooral in de gezichten. Maar je hebt het consequent doorgevoerd.
Mijn werktafel ziet er regelmatig een stuk chaotischer uit.

Succes met de volgende,

Jan Coen

mss een beetje mosterd na de maaltijd.... wat een schitterend diorama. 8) 8)
Je zou automatisch een tweede (defecte) Panzer bij deze Bergepanther zetten maar dit tafereel vertelt vrijwel alles en laat veel aan je inbeeldings-/inlevingsvermogen over.

Zwaar onder de indruk van de Bergepanther !! 😱
Denk dat je daar wel wat uurtjes aan gespendeerd hebt.

Wat is de basiskleur onder de whitewash Roger ?

Hoi Thijs,

Onder de whitewash zit een 3 kleuren camo!
Ik heb voor het groen en roodbruin wel wat lichtere kleuren gekozen!

De berge was een van mijn meest arbeids intensieve voertuigen om te bouwen en te schilderen!

Groet,

Roger

Terug
Bovenaan