“Angry Gun” WW1 dio

Dank heren!
Dat is wel een goede tip Roger! Ik deed wel na aanbrengen juist wat fijn zand over de muddy ground (en wat ander spul en dan weer fixeren mer verdunde houtlijm), maar er door heen mengen lijkt me wel handiger!

for they know not what — modern Engels is volwassenen-tegen-kleuters-taal: „doe je jas maar aan de kapstok hangen”. Brits Engels tot grofweg het midden van de vorige eeuw had nog een veel meer normaal-Germaanse zinsbouw waarbij het werkwoord alleen gebruikt werd in plaats van in combinatie met „do”. Zinnen als „Have you a pen?” waren normaal, maar tegenwoordig wordt dat ouderwets gevonden.
@ Jakko: even terugkomend hierop. Een correct zin zou dan zijn: " Forgive them father, for they know not what" ?

Ja, iets als Forgive them father, for they know not what they do klinkt goed, heeft religieuze boventonen die mooi passen bij het beeld en is ook nog eens ouderwets genoeg 🙂

Geweldige setting en uitvoering!
1 klein zeurpuntje....
De linkerarm van de officier die naar boven wijst.
In zo'n beweging zal altijd je schouder in een soort van rechte lijn mee omhoog gaan, nu zit daar een onnatuurlijke knik in.
IK weet niet of dat figuur zo is afgeleverd of dat je dat zelf gedaan hebt, maar de snelle oplossing zou kunnen zijn dat je de arm meer naar beneden richt.

Goodbye Resicast, een mooi saluut.

'Would you have a pen', als je toch ook geacht wordt iets te leren op die school.

Verder zo houden zeg ik, behalve dat Jezus-beeld een tikkie neerschalen, en dan neem ik nog niet eens aan dat het zozeer verplaatst is, maar begreep ik aanvankelijk dat je iets wilt linken met het burgerlijke (landschap), zoals andere dat met bomen, rails ofiets dergelijks doen, maar of je moet de Heer te kijk willen zetten, wat mag, het is een vrij land (de Gazastrook en nu Israël wat minder heb ik gehoord) En dat ik denk dat de modder zo overheersend wordt dat een paar ZANDzakken die al dan niet daarin drijven, als is zand wellicht iets zwaarder dan modder en zullen ze verzakken, maar het ook niet echt uitmaakt qua vorm en/of positie.
Groetjes, Anne
Excuus, net te laat🤣

Zo, terug van SMC en deze, samen met m’n Stugbrigade 667 dio zilver bij diorama masters.
Er waren nog meer mensen van het forum die in de prijzen zijn gevallen!😉

Dank voor alle reacties, en binnenkort zal ik wat meer foto’s plaatsen.
Geweldig! Gefeliciteerd!

Fantastisch diorama Rob en een van de hoogtepunten van SMC wat mij betreft.
Vraag: waar heb jij dat fraaie naamplaatje vandaan?

Gr Bas

Is het gek als ik viezigheid op de kleding van de heren schutters mis? Ik vindt alles zo schoon, wat ik me in losse grond niet niet zo goed voor kan stellen....

Is het gek als ik viezigheid op de kleding van de heren schutters mis? Ik vindt alles zo schoon, wat ik me in losse grond niet niet zo goed voor kan stellen....
Het regende niet altijd vanzelf, maar door de vernietiging van de drainage-voorzieningen bleef het alles heel lang staan, het grondwater hebben we het dan nog niet eens over.

Wat zeker ook speelde is dat het Vlaamse en Noord-Franse heuvelland er niet voor niets is. Dat bestaat niet uit hard gesteente (dat begin pas echt bij de krijtlagen (die bij Calais zichtbaar zijn). Al de heuvels ten noorden van de krijtrotsen van Noord-Frankrijk tot Maldegem bestaan uit een afwisseling van stugge kleiafzettingen (afgezet in periodes van een diepere zee, miljoenen jaren terug) afgewisseld met meer zandige lagen (afgezet in periodes van een minder diepe zee). Die kleilagen eroderen minder makkelijk en vormen heuvels. Deze stugge klei is boter op moment dat deze nat wordt en infiltreert ook nauwelijks. En juist daarin speelde zich die loopgraven oorlog af.

Fantastisch diorama Rob en een van de hoogtepunten van SMC wat mij betreft.
Vraag: waar heb jij dat fraaie naamplaatje vandaan?

Gr Bas
Mee eens. Dit gaf bij mij het Wow effect…

@Timo: klopt, ik wilde het ook niet al te modderig /nat maken. Er zit wel wat stof/ verwering op de figuren maar niet veel. Het viel mij ook op dat de kanonniers in het filmpje van “they shall not grow old” allemaal best “schoon” zijn.

Terug
Bovenaan