Israëlische M247 DIVAD

Ik zal eens kijken of ik daarmee overweg kan, bedankt voor de tip :) Vroeger gebruikte ik altijd Motip autoverf, maar daar hebben ze op een bepaald moment de formule veranderd zodat het ging van hele goede, matte witte verf naar verdunde melk op je model :( Sindsdien gebruik ik grondverf voor modelbouwers en wargamers, maar dat kost veel meer dan autoverf.
 
Daar ben ik ook heel content mee, maar die gebruik ik alleen buitenshuis... wat komt daar een lucht vanaf... De Primer Red heb ik ook, die is wat lastiger om netjes te spuiten.
Favoriet blijft bij mjj de lichtgrijze tamiya uit een helaas erg prijzig spuitbusje. Dan kost de Citadel net zo vel per bus, alleen is die 2 x zo groot.
 
Citadel chaos black primer werkt ook prima.
Ik gebruikte vroeger de witte daarvan, maar sinds de spellenwinkel in Middelburg dichtgegaan is heb ik geen makkelijke plek meer om het te kopen. Alleen een spuitbus over de post laten komen is ook niet echt rendabel, vooral daarom gebruik ik de laatste jaren vooral Vallejo waarvan ik een spuitbus bij een andere modelbouwbestelling kan doen.

Hoe dan ook gebruik ik weinig grondverf, maar omdat ik de M247 wil gaan spuiten met acrylverf op waterbasis leek het me een goed idee om er eerst grondverf op te doen. De spuitbus Vallejo is bijna leeg, er zat nog genoeg in voor een paar stukken van de Sherman maar al niet die hele tank, vermoed ik (er komt alleen nog verf uit als ik hem rechtop houd, schuin doet hij het niet meer), zodat ik de M247 maar met de Stynylrez ben gaan spuiten als een laatste kans voor dat spul. Dit was dan ook echt drie maal is scheepsrecht daarvoor :)
 
Terug
Bovenaan