"Z" stands for Zorro

Hoi iedereen,

Veel later dan gepland, maar dan toch eindelijk klaar. Het is dan nog op een andere sokkel terechtgekomen, de waslijn met dekbed overtrek is nog maar eens opnieuw gedaan en er is nog een hondje (Doug's Original) toegevoegd. Het figuur is gemaakt van een omgebouwd hoofdje (DO), rechterhand en schoenen ook van Doug's en de linkerhand is een omgebouwde Doug. Voor de rest Magic Sculp, Brown Stuff en een beetje Green Stuff.
Technisch gezien moet er nog veel verbeterd worden aan zowel het sculpteerwerk als het schilderen, maar ik heb hier zo'n plezier aan gehad dat ik het toch met jullie wil delen.
Zoals steed is al het schilderwerk uitgevoerd met acryl en inkten, ehalve het gras dat ik met Testors kleuren heb gespoten.
Dit vignetteke wil ik opdragen ter nagedachtenis van Ziggy Poppe. dat je in vrede mag rusten.

Zoals altijd hoor ik graag wat jullie ervan denken en hoop ik veel nuttige tips te ontvangen hoe ik het volgende beter kan doen.

Vele groetjes,

Gino

zorro1A.jpg

zorro2B.jpg

zorro3A.jpg

zorro4A.jpg

zorro6B.jpg

zorro5A.jpg

zorro7A.jpg

Hoi Gino,

Ik vind het een leuk kleurrijk geheel!
Technisch gezien zijn er natuurlijk altijd verbeteringen mogelijk, maar dat is nu denk ik niet meer van belang als je hebt willen laten zien wat je voor ogen hebt gehad.
Ik was erg benieuwd. Heb je de afbeelding op op het dekbed overtrek ook met de hand geschilderd?

groet,
RJ

Dank

Hallo,

Eerst en vooral wil ik IEDEREEN bedanken voor de moeite en tijd om een antwoord te plaatsen. Ik waardeer dit enorm.

@ Dominique,

Ja, dat had ik ook graag gehad. Ik had eerst een dunnere versie, maar doordat ik het nog veel moest vast nemen voor het schilderen begon dit snel te scheuren 😢 Daarom dat deze (vierde) versie dikker is dan gewild, maar het bleef tenminst heel en kon nog vastgenomen worden om te schilderen. Het "draperen" heb ik opzettelijk heel simpel gehouden. Het is de bedoeling dat dit zich in de zomer afspeelt er er zucht slechts een licht briesje.

@ Robert Jan

Ja, het is erop geschilderd. Ik heb een paar Scooby Doo DVD's (ja, ik ben eigenlijk wat kinds voor mijn ouderdom 🙂 ) en heb die dan na geschilderd. Als je begint met een paar opvallende vorm van het figuur en dan steeds meer detail bijvoegd is dit eigenlijk wel vrij makkelijk hoor. Veel makkelijker dan ik gevreesd had. Bij het volgende "kindvignetteke" zou ik graag de Simpson familie gebruiken. Zo leuk is het deze tekenfilm figuren te schilderen.

Vele groetjes en nogmaals allen bedankt,

Gino

Terug
Bovenaan