- Interesses
- Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- M577, AMX-PRI, NEKAF, AMX-105mm, Centurion Mk5/2
Na de afronding van de bouwfase van het interieur van de YPR-765 PRAT-V ben ik met de afbouw van de buitenzijde tegelijk begonnen met een YPR-765 PRCO-C. Om te voorkomen dat het PRAT draadje “besmet” wordt met de PRCO begin ik daar maar een nieuw item voor. Omdat ik in het PRAT draadje ook direct aangeef hoe je een YPR bouwdoos van AFV-Club kunt verbeteren en fouten kunt corrigeren verwijs ik voor de algemene bouw naar het PRAT draadje FOC 26 - Priegelen aan een YPR-PRAT: Luiken open en licht aan.
De specifieke PRCO zaken komen dan hier.
De PRCO (Pantser Rups Commando) -C stroomde eind jaren zeventig in en was een specifiek voertuig voor coördinatie en commandovoering, vuurregelcentrum en voorwaartse waarneming. Een .50 vormde de hoofdbewapening. Bij de PRCO kwam zowel de M26 koepel als de standaard M113 koepel voor afhankelijk van subuitvoering en taak.
Ik ga de uitvoering bouwen van de jaren tachtig/begin jaren negentig van voor de modificatie tot A1 versie. Aan de rechterzijde zitten tentbuizen in een rek. Hiermee kon een tent achter het voertuig worden geplaatst. Juist dit rek dit geeft een mooi en karakteristiek beeld voor dit verder wat standaard voertuig.

(Bron: Pinterest)
De specifieke PRCO zaken komen dan hier.
De PRCO (Pantser Rups Commando) -C stroomde eind jaren zeventig in en was een specifiek voertuig voor coördinatie en commandovoering, vuurregelcentrum en voorwaartse waarneming. Een .50 vormde de hoofdbewapening. Bij de PRCO kwam zowel de M26 koepel als de standaard M113 koepel voor afhankelijk van subuitvoering en taak.
Ik ga de uitvoering bouwen van de jaren tachtig/begin jaren negentig van voor de modificatie tot A1 versie. Aan de rechterzijde zitten tentbuizen in een rek. Hiermee kon een tent achter het voertuig worden geplaatst. Juist dit rek dit geeft een mooi en karakteristiek beeld voor dit verder wat standaard voertuig.

(Bron: Pinterest)