Youtube video/referentie materiaal voor modellen

Dit ook maar eens een keer proberen met een model. Nog nooit echt gedaan of geprobeerd maar het ziet er wel goed uit denk ik na een basis laag (die video komt later volgens zijn comments)

een detail in detail bekijken levert vaak leuke weetjes op 🙂 nooit geweten dat er papier gebruikt werd voor de handvat bekleding.

Je kunt bij YouTube de URL van een filmpje kopiëren met het huidige tijdstip door rechts op het filmpje te klikken (of op een aanraakscherm: even ingedrukt houden), dus als je het pauzeert aan het begin van het stuk dat je bedoelt en dat dan doet, kun je het filmpje in je bericht daar gelijk laten beginnen 🙂 Ik heb je bericht even aangepast zodat het dat ook doet.

Tips mbt schilderen van figuren. Blijf dat altijd een uitdaging vinden om te doen 😛
Dus ik bekijk er altijd redelijk wat videos van met de hoop ook ooit zulke figuren te kunnen maken.
1 van de kanalen die ik al tijdje volg is deze uit spanje wat een aanrader is 🙂

Dat wordt al heel lang zelf gedaan, maar je moet er wel genoeg mee oefenen voordat je redelijke resultaten hebt, heb ik al wel gelezen.

Er zijn ook bedrijven die in opdracht foto-etsen, ook als je maar één plaatje wilt hebben. Niet dat ik daar ooit gebruik van gemaakt heb, maar dat lijkt me in elk geval op de korte termijn handiger dan het zelf proberen te doen.

Mooi te zien hoe hij zo’n 3D printed model te lijf gaat. Probleem zit hem in de printbanen die soms goed zichtbaar zijn. Deze zijn lastig weg te schuren en kunnen bij het spuiten weer irritant zichtbaar worden (zeker als je ook washes toe gaat passen.

Dat is inderdaad heel goed gevonden 🙂

Terug
Bovenaan