WW1 mark V" hermaphrodite"

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
Zo even eens wat anders.
Ben begonnen met acryl verf van vallejo.Is nog geen onverdeeld succes.2X opnieuw begonnen met spuiten.En met de kwast droogt het mij nog iets te snel,zal vertrager moeten kopen.Het is nu een mix geworden met humbrol.Heeft tot nu toe mijn voorkeur.De mark V moet nog verouderd worden.Dat zal pas na de Kerst gebeuren.Ook de rode baan krijgt dan nog een opknapper.Een fijne kerst voor iedereen.En kom maar op met de "goederaad".

DSCF1189.JPG

DSCF1190.JPG

Cheers,Tom

Tom als grote WW1 fan vind ik dit er nogal 1/72 uitzien...

mooi gebouwd maar het model is voor een model nogal groen...dit in meerdere betekenissen, het is erg egaal, mist nogal wat diepte , nuances etc...probeer in het vervolg mss eens te preshaden of postshaden, de paneelmiddens wat te oplichten...etc...ZIE DE FOTO ALS VOORBEELD , DEZE IS VEEL MINDER GROEN IN HET ECHT !!! meestal is het meer een vuilolijfachtig bruin. (dit kun je nu nog met filters proberen)

CHOCOLATE BROWN HUMBROLL 98 is een veel beter kleur (eventueel met een spatje groen bij)

en wat die houten balk betreft....die vind ik helemaal niet zo goed momenteel, ik hoop dat je daar nog een paar washes overheen gooit om een echt houteffect te bekomen...de balk was ook meestal driehoekiger en had metalen platen boven en onderaan of metalen stukken aan de zijkanten !

en die strepen, dat zeg je zelf al, die dienen zeker nog onder handen genomen te worden, zitten ze wel correct trouwens, normaal zitten ze helemaal vooraan, zie foto ?!

dus kom maar op met die weathering, deze tanks bleven niet lang proper... 😉

de comments klinken negatiever dan ze lijken, ik wil je enkel op de goeie weg helpen, daar zit je nu nog niet op vrees ik !

cheers
Dom

bron wikimedia
800px-WW1_Tank_Mark_V,_Bovington.jpg

Hallo Tom,

Omdat je schreef dat het verweren nog moest plaatsvinden kan ik daar nu nog niets over zeggen. Zoals hierboven al gezegd zou ik de houten balk serieus onderhanden nemen. Mijn eigen ervaring dat 'beschadigen' met schuurpapier goed werkt.
Ik gebruik voor de voertuigen eigenlijk alleen nog maar Tamiya met ruitenwisservloeistof in de airbrush. Werkt heerlijk.

Wat is eigenlijk wel erg jammer vind is het gebruik van de rubber tracks. Giezien je bouwervaring had ik verwacht dat je misschien zelf iets zou maken. Of komt er nog een laag zand overheen? Want dan is het zonde van het werk om er zelf een vervanging voor te maken.

groeten Maarten

Hallo Dominique en Maarten,

Ik heb nu wel wat verandert,waarschijnlijk niet genoeg voor Dominique.
Maar zoals ik al schreef was het een try out voor acryle spuiten.En de tip van de ruitensproeier vloeistofwerkt goed alleen ruikt ie nu naar citroen.
Ik heb hier al vast de oplossing voor de kleur 😀 .
DSCF1193.jpg

Er is ook een kleuren versie waarop te zien is dat ie niet echt bruin is geworden,wel veel valer van kleur.Ook ben ik gaan experimenteren met houtlijm en zaag/schuursel van MDF plaat om wat bagger te maken.
DSCF1194.jpg

Als ik nog andere "technieken" ga proberen blijft deze waarschijnlijk het slachtoffer.
DSCF1195.jpg

Zo dat was 'em bedankt voor het kommentaar het was terecht. 😳 Na dit WW1uitstapje ga ik weer terug naar m'n eigenlijke hoek WW2 westelijke gealieerde.

cheers, Tom

Hallo Tom

Leuk model geworden, de fotos hebben meteen ook een citroenwaas gekregen! 😀 Hoewel de fotos al je verweringswerk waarschijnlijk geen recht doen vind ik het gehaal al een stuk levendiger. Klein ondergrondje er bij en voila...terug naar WO2 modellen.

groets

Jochem

He Tom hij ziet er alvast een goed stuk vuiler uit
het kleur klopt nog steeds niet, de strepen ook niet
maar hij ziet er toch al beter uit zo
wat je nu nog kan doen is die uitlaat korreliger maken
die glimt nu wel wat vreemd en das niet de bedoeling met roest
verder een geslaagde "weateringstest"
volgende keer mss wat meer opzoekingswerk 😉

cheers
Dom

Hey Tom,

ik sluit me aan bij voorgaande sprekers.

Ik heb de Male gebouwd en ben er voor naar Brussel gereden.
Een hele hoop fotos's gemaakt en toen weer opnieuw begonnen.
Ook een ondergrondje erbij.

Tussen mijn eerste en tweede poging zat een wereld van verschil.
Hij was nog verre van perfect, maar een goeie lering.

Jij nog succes met je verdere bouwen,

Rico

Terug
Bovenaan