Af! Wo sind die verdammten Wüstenratten? Tunisia 1943

Dit model is af!

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
sd Kfz 135/1 Afrika
Partisans
Hi all,

Het T-26 dio en het langlopende JP dio staan even grotendeels geparkeerd, aangezien ik hier vooral nog wat moet airbrushen en water gieten. Enige wat ik daar doe in de wintertijd is vooral de vegetatie verder afwerken en plaatsen. Airbrushen en gieten doe ik mooi in het voorjaar. Daarom begonnen aan een ander diotje, getiteld Wo sind die verdammten Wüstenratten? Setting is Tunesië 1943. Twee DAK Panzer bemanningen turen met een Italiaan vanaf een hoger gelegen deel naar de horizon, op zoek naar de vijand. De figuren zijn van Alpine, dus zeer goed. De Semovente is van Italeri. Deze is ook zeer goed en echt een aanrader. Past ook erg goed en dat voor een Italeri kit 😛 ! Leuk tussendoortje, praktisch RUDD te maken. Enige wat ik heb aangepast is het canvas van de hoes en een opvangzak voor de hulzen. Die mist in de kit. Leuk project wat lekker opschiet. Verder nog wat cactussen gemaakt die ik nog moet plaatsen. In feite voor nu ook een heel eind gereed, omdat ook hier vooral airbrush werk nog gedaan moet worden wat ik dus ook doe in het voorjaar met goed weer. Ik verneem graag van jullie!

Mvg,

Vincent

Tunisia 1943 diorama.webp

De setting in concept. De rotsen worden zelfde kleur als ondergrond. Verder zal er symbolisch een rat op de hoge richel zitten die van achteren uit zijn holletje de drie musketiers in de gaten houdt. De desert rats zijn dus dichterbij dan gedacht 😉

Alpine DAK crew and Italian tank crew 1 35 Tunisia 1943.webp

Hier de figuren na dry brush en wash etc. Hoop leuke details zoals de handschoenen, lichtpistool en verrekijkers. De boordkragen etc zijn ook roze gemaakt. Dit moet oorspronkelijk rood geweest zijn voor Wehrmacht Panzertruppen, maar door de verzengde zon verkleurde textiel in no time en werd dit al snel roze. O.a. schoeisel en hoog/zijdeglans moet ik nog doen, maar verder af voor mijn gevoel verder.

Hi all,

Het T-26 dio en het langlopende JP dio staan even grotendeels geparkeerd, aangezien ik hier vooral nog wat moet airbrushen en water gieten. Enige wat ik daar doe in de wintertijd is vooral de vegetatie verder afwerken en plaatsen. Airbrushen en gieten doe ik mooi in het voorjaar. Daarom begonnen aan een ander diotje, getiteld Wo sind die verdammten Wüstenratten? Setting is Tunesië 1943. Twee DAK Panzer bemanningen turen met een Italiaan vanaf een hoger gelegen deel naar de horizon, op zoek naar de vijand. De figuren zijn van Alpine, dus zeer goed. De Semovente is van Italeri. Deze is ook zeer goed en echt een aanrader. Past ook erg goed en dat voor een Italeri kit 😛 ! Leuk tussendoortje, praktisch RUDD te maken. Enige wat ik heb aangepast is het canvas van de hoes en een opvangzak voor de hulzen. Die mist in de kit. Leuk project wat lekker opschiet. Verder nog wat cactussen gemaakt die ik nog moet plaatsen. In feite voor nu ook een heel eind gereed, omdat ook hier vooral airbrush werk nog gedaan moet worden wat ik dus ook doe in het voorjaar met goed weer. Ik verneem graag van jullie!

Mvg,

Vincent

Bekijk bijlage 43965

De setting in concept. De rotsen worden zelfde kleur als ondergrond. Verder zal er symbolisch een rat op de hoge richel zitten die van achteren uit zijn holletje de drie musketiers in de gaten houdt. De desert rats zijn dus dichterbij dan gedacht 😉

Bekijk bijlage 43966

Hier de figuren na dry brush en wash etc. Hoop leuke details zoals de handschoenen, lichtpistool en verrekijkers. De boordkragen etc zijn ook roze gemaakt. Dit moet oorspronkelijk rood geweest zijn voor Wehrmacht Panzertruppen, maar door de verzengde zon verkleurde textiel in no time en werd dit al snel roze. O.a. schoeisel en hoog/zijdeglans moet ik nog doen, maar verder af voor mijn gevoel verder.
Nice!
Deze Semovente variant kende ik niet, dus interessant.
Maarreh.... stukje muggenzifterij nu.... als het rood verbleekt, zou de rest van het uniform dat niet ook doen, dan? Ik heb ooit foto's gezien van bijna witte jassen en petten.
En is rood niet artillerie? Roze = Panzertruppe. Dus wat dat betreft zit je goed. Tenzij je verkenners (Aufklärer) wil. Dan donkerder geel.

Hi Ron,

Ja je hebt helemaal gelijk! Ik heb altijd gedacht dat roze alleen voor Panzer SS was, maar dit is inderdaad ook zo voor Wehrmacht, ach ja na 30 jaar weer iets geleerd haha. Inderdaad ook foto´s gezien van onderhand witte kleding, maar dat vond ik iets te.

Mvg,

Vincent

Deze Semovente variant kende ik niet, dus interessant.

Leuk, en minder bekend voertuig hoor!
Met veel varianten.

Afgeleid van de Italiaanse licht tank L6

31[1].webp

Semovente Da 47/32 uitvoering

2018-02-05 23_40_28-Greenshot.webp

Commando uitvoering

38[1].webp

Italiaanse munitie carrier

l_6_40_transporto_munizioni__959.webp

voer dit voertuig

2WK-Foto-Panzer-M-90-53-im-Sizilien.webp

"duitse" uitvoering met extra MG

1423561541_sl40jp1[1].webp

"duitse" uitvoering als artillerie schlepper

Beute-Panzer-italienisches-Sturmgeschütz-L-6-als-Artillerie.webp

"duitse Fahrschule" uitvoering

0_834a4_e267dd26_XL.webp

Hi Melchior,

Zeker een leuk voertuig en bedankt voor de foto´s. Een aantal uitvoeringen kende ik niet zoals die Muntionsschlepper en Fahrschule. Ik vind dit soort kleinere voertuigen met interieur het leukste om te bouwen. Zoals de 250/9, SU-76 en Bren Gun carrier. Valt veel te zien en lekker compact.

Mvg,

Vincent

Terug
Bovenaan