wlc 1/9 werk in uitvoering 2.0

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
Wat foto's van de vorderingen.

Dit is de "standaard" wla die ik een paar jaar geleden heb gebouwd.
Daar is bij nader inziens nog steeds aardig wat mis mee.

Nu ben ik met een Wlc uitvoering begonnen.

een hoop bouten en klinknagels toegevoegd.
Maar ook delen van het frame afghaald omdat die op de wlc niet zaten.
Voorvork schommels van binnen de vork naar buiten gebracht en de rechter schommel verbouwd.
Rondluchtfilter gemaakt met de bevestingsplaat.
Moet nog een wielsirene maken en de halve valbeugel achter.
En vast nog wel meer,maar dat volgt nog.

cheers, Tom

Re: wlc 1/9 werk in uitvoering

Goed werk,

altijd leuk om aan een 'big scale' model te werken, zeker als het om scratchwerk gaat,
ben zelf met een Panther 1/25 bezig, uit het begin van onze jaartelling, hoop werk om alles correct te krijgen.

B.t.w: ik moest trouwens wel even 2 keer kijken of dit niet een post van Peter van Dijk was 😀 !!

GROTE groet,

Peter

Re: wlc 1/9 werk in uitvoering

Dank je Peter,
Ja Peter van Dijk is wel los gegaan op die wla 1/35.
Ik heb de Liberator in meerdere schalen

De kleinste is 1/76 Hasgawa geloof ik zat samen met een jeep en een M12 in een doos.
Een paar 1/35 van tamiya en italeri.
En nog in de doos een miniart.Het zijn allemaal wla ,de canadezen zijn onder gewaardeeerd. 🙁

cheers, Tom

Re: wlc 1/9 werk in uitvoering 3.0

Er is nog steeds voortgang al gaat het langzaam
De halve valbeugel achter was een lastig stuk werk,om de radius en hoek zogoed mogelijk te krijgen.
word vervolgd.
cheers.

Dank voor de veer,
Hier een aanpassing die ik ook voor de wla nog ga doen.
Nooit begrepen dat ze de teller decal hebben vervangen voor een volledig uit de lucht gegrepen uitvoering.
De eerste uitgave , in de jaren 70 dacht ik,had wel de legerteller.

Ik ben ook zo vrij geweest om 2 van de signs die Sam Allerlieste in 2010 heeft gestuurd iets te vergroten.
Daar ga ik decals van printen voor op het model

Prachtige detailknutselarij Tom 😛 dat ik deze gemist heb 😳

Na zo een 1:1 project kun je deze bike wel dromen zeker...
En dan scratchen in deze schaal.... je kunt je lol niet op want zo'n beetje alles valt te maken 😱

Ben je er nog mee bezig ?

groeten 😀
Peter

Hoi Peter,

Ja ik ben nog bezig.
Ik wil de skidplate maken en dat is lastiger dan ik dacht.
Tot nu toe de laatste toe voegingen waren de remlichtschakelaar en de voorrem stelbout.

Ook moet er nog een klemband om het luchtfilter komen en de hand koppelingskabel moet nog vast aan de hevel.
Er is wel een spelbreker bij gekomen

Er is Puch MV50 gekomen om een echte Haagenees van te maken van voor de Harley tijd.
Het blok moet nog open om na te kijken,rijwiel gedeelte is op een paar rubbertjes wel af.
Komt ook nog een update voor de 1:1 WLC contactpunt loze ontsteking en een Beltdrive voor de primaire overbrenging.

Ook om te lachen een foto uit +/- 1981 sleutelen (balhoofd zat niet goed in elkaar)aan de wla burger van een maat met mijn wla op de achtergrond.a Blast from the past as they say.

Word vervolgd

Tom

Mooie details erbij weer Tom, keep it up !

Leuk man zo'n Puch 😀 Dat ver doorlopend voorspatbord vind ik echt niet kunnen, maar
het stuur is weer geweldig 😛

Grappig die foto, ik dacht namelijk even dat het een plaatje uit je dienstijd was,
wat kwa haardracht makkelijk gekund had 😉

veel plezier met de variatie in schaal 😀
groet !

Terug
Bovenaan