wirbelwind

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Bergepanther
nou, dan toch maar een foto van een modelletje van mij. niet gebouwd om het een super model te laten worden, maar meer om te proberen met technieken enzo. het mos erop zit ook nog los enzo. model is van acedemy, en niet echt een aanrader, het detail is minimaal. excuses voor de ene foto, het uploaden gaat niet echt denderend, en hier moet ik nog eens een oplossing voor vinden!

DSCN1475.JPG

😱 😱

Timo , dat mos...weg ermee, das echt niks, alles is beter dan dat spul

vervang dat door iets fijners en je hebt een veel beter model

zoek es wat fijn mos...

verder vind ik het geheel nogal blinken

en die tracks, probeer volgende keer es pinnetjes in het onderste te stoppen waardoor je tracks wat doorhangen, een kleine moeite maar het resultaat is zoveel realistischer...

cheers
Dom

het mos was even een probeersel, maar ik heb nu van dat zeeschuim van anita decor, gekocht voor boompjes enzo, maar je kan er een hele hoop mee.

leg eens uit hoe je dat bedoeld met die pinnetjes in de tracks???, want ik kan je niet helemaal volgen.

het glimmen klopt, dit komt door de gekozen achtergrond (glanspapier helaas), de close up met de camera, en de manier van fotograferen door de fotografe (m'n zus). die is portretfotografe, en die moet meteen alles helemaal perfect hebben, met licht enzo. niet helemaal mijn way, maargoed. ik moet ook nog transferen en lakken, dus daarmee hoop ik een heel deel van de glans kwijt te zijn. het volgende model staat al klaar voor de foto's, en die glimt heel wat minder.

enniewee, dit is gewoon even een foto om te laten zien op welk niveau ik zit met bouwen, en ik zal eens op zoek naar een betere foto!

TImo

als je ijzeren pinnetjes van binnen naar buiten steekt op welbepaalde plaatsen kan je je tracks erover hangen zodoende het geheel te laten doorhangen

meet het midden af tussen de bovenste loopwielen, boor kleine gaatjes, steek er een staafje ijzer in tot ongeveer over de helft van de breedte van je tracks, tracks opleggen onder het staafje en zo creëer je het doorhangeffect (AKA zwaartekracht)

cheers
Dom

Gaas

Hoi Timo,

Je zou het mos kunnen vervangen door wat verfijnde takjes uit de tuin (kan nog net voor de lente) of wat verbandgaas als camo-doek.

Over de foto's maken: maak de foto's van een iets grotere afstand en zonder flits, met de lamp op een andere hoek. Meer 'natuurlijke' schaduw en geen glimmend voertuig. Maak -als het kan- een paar foto's onder verschillende hoeken vanaf een statief met de zelfontspanner. Laat maar eens zien vanuit een andere hoek!

Eric

hmm, daar schuilt al het eerste probleem, de lamp is in dit geval zonlicht geweest, en de grotere afstand is een heel goed idee, nu ligt de lens er zo'n 15 cm vanaf, en dan op de macro stand. ik ga de eos van het weekend eens lenen en zelf foto's proberen te maken!

de pinnetjes zal ik straks meteen doen, daar had ik nooit aan gedacht.
het mos is er ondertussen af, en ik wil vanavond eens een netje maken van gaas. hessian tape is niet zo'n goed idee voor een duitse tank, dus ik moet nog even in de handige links kijken voor dat!

deze foto's zijn overigens ook gemaakt met statief, maar niet met de zelfontspanner maar met zo'n afstandsbedieningkje waarna er een rood lampje gaat branden. ik wee tniet of jullie ze kennen!

Timo

Hey Timo!

Leuk model. Als ik ooit eens zeeeeeer veel tijd heb wil ik deze ook wel eens uittesten 🙂 .
Die techniek van Dominique is echt een aanrader. Ik heb het ook al uitgeprobeerd op een Hotchkiss H35. Gewoon een paar gaatjes geboord met de dremel, een nietje genomen en één van de kantjes weggeknipt. Zo bekom je mooie winkelhaken. Daarna door de gaatjes en er een stukje milliput tegen en klaar is kees!

Nu zou het wel fijner zijn om nog een paar foto's te kunnen bekijken natuurlijk 😉.

Groeten
Hendrik

hendrik, ik zou dan toch even verder zoeken naar een ander model in deze prijsklasse. deze is echt niet leuk om te bouwen, en er is bar weinig over te vinden op internet. misschien ga ik van het weekend nog foto's maken, maar ik denk dat ik dan foto's maak van m'n sherman op de werktafel die wel in de verf zit, maar nog geen decals of weathering heeft gehad, een sdkfz 250 in dezelfde staat maar daarvan moeten ook de rupsen nog, en een t-34 die nog geneens verf heeft!

Timo

Timo,

Maak foto's van de Sherman en de 250, zoals die nu zijn. Post die hier op het net, en maak een begin met de weathering. Daar kan iedereen dan gerichte, opbouwende kritiek op geven, die jij weer toe kunt passen op je T34.

Groeten, MartinD

hee, dat is een heel goed idee, ik ga toch de gene met de camera straks maar even tackelen, zet ik ze online en dan zien jullie het van me!

Timo

Terug
Bovenaan