Wirbelwind "Ardennes 1944-1945"

Wirbelwindje

Hoi Mike,

Je gaat harder dan ik...... Maar ik kan mooi jou flakvierling gebruiken als voorbeeld voor de mijne, ziet er goed uit. Ik heb die van Tamiya dus.... Zou je mij een plezier willen doen en een aantal fotos van de toren posten zonder romp zijaanzicht boven onder enz. en evt. ook van het binnenwerk ik zou je zeer erkentelijk zijn. Want zoals reeds opgemerkt ben ik niet tevreden over de Tamiya setting en ga hem dus voor een groot gedeelte scratch builden en elk kleine beetje voorbeeld daarbij zou welkom zijn.

Heb je als over een setting nagedacht?

B.v.d. succes Frank

Ziet er goed uit, Mike.
Die Revell putty, is dat te vergelijken met de Tamiya-variant? Ik vond dat niet echt prettig werken op mijn panterkoepel, nl.

wirbelwindje

Hi Mike,

Ziet er goed uit, grappig dat je de zimmerit op de romp verticaal plaatst, ik heb hem daar horizontaal. Ook moet ik niet vergeten om het bijna horizontale gedeelte van de versnellingsbak te zimmeren.

Verder blijf ik jalours op je vierling...

Succes en nog bedankt voor de fotos.

Gr. Frank

Mike,

Recent zag ik op missing-lynx tot twee keer toe iemand die met en opvallend geel goedje zimmerit had aangebracht; misschien de moeite waard om dat even op te zoeken. Overigens vind ik je Zimmerit er zo al goed uitzien.

Alex

@Alex, ik neem aan dat je die Mori-Mori putty bedoelt? Ik dacht niet dat de zo makkelijk aan te komen is. Ik geloof dat Adam Wilder dit spul ook gebruikt op zijn Tiger, maar volgens mij zei hij dat het niet heel lekker werkte.

Gr.
Mike

Ja, dat was het.....het deed me al erg denken aan " Flodder". 😉

Alex

Wirbeltorentje

Hoi Mike,

hoe loopt ie??

No even een klein vraagje, hoe heeft dragon het vierlinggeschut aan de toren vastgemaakt Een fotootje van de onderzijde zou ik zeer verwelkomen.). De balken op de foto van het interieur zitten vast aan de tank of niet. Tamiya zit daar fout voor mijn gevoel. Tevens, zit er naast de magazijnen en het stoeltje nog andere obejecten aan het inwendige van het torentje, communicatieapp. b.v.

B.v.d. Frank

Thanks

Thanks,

The answer to all my prayers.

Greetinkjes Frank

(Ik wou dat ik overnieuw kon beginnen............)

Netjes Mike,

probeer in de volgende stappen wat meer frisse tinten erin te krijgen, bij de lippen, meer (off)wit voor de highlights, etc. Je kunt zelf wat okertinten of blauw pakken.
Bovenlip net erboven mag je wit aanzetten en de witte lijn bij de neuslijn loopt wat abrupt af. Maar al erg goed hoor!

ik kan je aanraden voortaan te beginnen met de ogen (nadat de base is gedaan). Waarmee heb je deze geschilderd, het lijkt olie 😕: .

Re: [Mike] Wirbelwind

Hoi Mike,

Mooie wirbelwind!! Wat betreft de uniform broek is wit volgens mijn geen optie, het staat mij namelijk niet bij dat deze "normale" snit broek (afgaande op het getoonde plaatje van het menneke) in het wit gemaakt is. Resteren de opties veldgrijs, zwart en pea-pattern (als op het plaatje).

Groetjes
DIRK

Re: [Mike] Wirbelwind (23 jan) hulp gevraagd!

Mike Bruijsten zei:
Bedankt voor de vele reacties 😛 😕
Ik had je graag geholpen, maar Dark Yellow, daar ben ik net zo bekend mee als jij 😉 ...
Camouflage, over het gehele voertuig staat erg gaaf. Alleen de koepel is visueel wel interessant. Ik neig naar die optie.

Groet, MartinD

Re: [Mike] Wirbelwind

Dat ziet er echt goed uit, mooi om het verschil te zien over het hele model.
Succes met de rest maar dat gaat vast goed komen zo te zien 8)

Hi Mike,

Dat gaat de goede kant op! De chipping is inderdaad mooi subtiel gedaan, en zeker bij zo'n licht model springt dat eruit. Verder is goed te zien dat het sterke contrast van de cammo minder sterk wordt door de filtering, ziet er goed uit.

Groeten,

Vincent

De discussie mbt de Zimmerit heb ik ff over het hoofd gezien. Ik vind het er zo al goed uitzien, maar ik herken je commentaar mbt Milliput. Er is een ander goedje wat gebruiksvriendelijker, vergevingsgezinder en ook nog eens goedkoper en beter verkrijgbaar is: acryl plamuur. Bevalt het patroon je niet, dan kun je deze zo verwijderen, en begin je opnieuw totdat het resultaat OK is. Dus ren naar de Praxis bij jou in de buurt om een tube van dat spul te halen 😉 Zie hieronder hoe ik huisgemaakte Zimmerit voor mijn Panther A heb gefabriceerd met dat goedje.

DSC02112.jpg

Ik zag bij je profiel dat je 17 bent, dat belooft wat!!!

Iets met de jeugd heeft.... Toen ik jouw leeftijd had mocht ik dromen dat ik kon bouwen zoals u!

😀 mooi om te zien en ik blijf hem/jouw volgen.

Hi Mike,

Neeje, niet rollen dat goedje! Hier hoe ik het aanbreng:

ondergrond licht opschuren (is niet per se noodzakelijk, maar wel beter voor alle zekerheid)
acryl plamuur dun opbrengen en uitsmeren totdat je een dun laagje naar believen hebt.
met een licht bevochtigde vlooienkam het patroon aanbrengen onder een hoek van 45 graden. Ik gebruik een stalen vlooienkam, omdat de naalden dan op hun plek blijven. Voor de grovere Zimmerit structuur op bv de torens van sommige Tiger 1s gebruik ik de grove zijde van een plastic vlooienkam.
kijken of het naar believen is
indien ja: niets meer doen en laten drogen
is het niet OK: verwijderen en opnieuw beginnen

dat is het wel in grote lijnen, je moet er gewoon mee oefenen. Ook de andere zimmerit patronen kun je ermee maken, zoals tile pattern. Alleen wafel patroon heb ik nog niet geprobeerd maar zal ook moeten gaan schat ik zo in. Succes!

Grtn,

Vincent

precies, en die stalen vlooienkam heb ik toentertijd in het winkelcentrum in Malden gehaald, dus moet goed komen 😉

Terug
Bovenaan