{WIP} vroege hetzer command versie

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Bergepanther
ooit, een jaar of 2 overgenomen van Jan Peters, die al wat onderdelen had losgeknipt. toen gebouwd, en een kleurtje gegeven, maar dat beviel niet. hij heeft toen zo'n 1,5 jaar stof staan happen, en toen heb ik em in de ovenreiniger gegooid. een beetje aan het spelen geweest met structuur, wat je vrijwel niet ziet, maar, het zit erop, en na een mislukte poging om een ambush met bolletjes te maken, issie zo geworden. de ambush met bolletjes mislukte trouwens omdat ik de overgang tussen het geel en het groen bar slecht kan zien, klein nadeeltje van een gedeeltelijke kleurenblindheid.

alles, zoals gewoonlijk in acryl, maar de lak is aan de linkerkant niet helemaal goed gegaan, de nozzle bleef verstoppen, en ging zelfs behoorlijk spetteren, dus ik ga op zoek naar een alternatief voor satin varnish van vallejo!

praatjes vullen geen gaatje, dus hier de foto's:

IMG_1113.jpg

de linkerkant, met op het achterpaneel de "mislukte" laklaag
IMG_1112.jpg

de rechterkant mankeerd niets aan volgens mij, de krik is een basis in sand, en krijgt nog veel washes en filters om em een 1945 gevoel te geven
IMG_1110.jpg

de loop is volgens mij op de command versie een houten paal, maar daar ben ik niet zeker van. de loop uit de kit was goed genoeg, geen naad te zien!
IMG_1114.jpg

ik ben al wat begonnen met weatheren, het eerste filter zit erop, en een wash met sand is op de uitlaat gekomen, als voorbode voor de roest die nog komt! de naad werk ik nog wel even bij...
IMG_1118.jpg

nog een keer de achterkant, en let niet op de tracks, daar heb ik oko 1,5 jaar tegenaan zitten hikken, en 't beviel nog niet!
IMG_1109.jpg

closeupje
IMG_1119.jpg

shoot, nu kan het nog!

Timo
omdat mijn camera geen groothoekstand heeft mankeerd de loop op de foto, maar ik vindt het wel een mooi plaatje geworden

Timo, het enige wat ik zou kunnen verzinnen dat de verf er na mijn idee te dik opzit. Vooral het rode aan de voorkant komt heel dik over!

JW

dat zou je denken, maar dat komt omdat ik heb gestructuurd... niet helemaal top uitgepakt, maar 't zit er nou eenmaal, en ik ga er wat van maken. als je het zo in real life ziet, dan lijkt het wel op walsstructuur, zeker bij de closeup zie je de eilandjes met structuur duidelijk zitten.

gelukkig zijn de foto's groter dan het model zelf, en valt het allemaal niet zo erg op

Timo

Terug
Bovenaan