WIP FUG

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Aangezien niet iedereen FB heeft en ik hier ook al een tijdje niets meer heb laten zien, bij deze mij Feldumschlaggerät in progress. Geen tijd en zin om het in het extreme te detailleren, maar een beetje goed gerichte verf doet ook wonderen. De dubbele cockpit (nog nergens het zinnige reden van het waarom hiervan kunnen vinden) met zijn tientallen ruitjes is tijdrovend (maar niettemin wel de interessant.) Mocht iemand nog een tip hebben om de ruitjes mooi helder te krijgen (Pledge laat mij in de steek) dan houdt ik mijn aanbevolen.
12806057_10208878000575330_6399547008857535678_n.jpg

12729209_10208878000815336_7577421325840890405_n.jpg

12779122_10208878001055342_3156576615386470648_o.jpg

ps: zo ziet ie er in het eggie uit:

036g.jpg

gr Bas

Hoi Bas, die ziet er geinig uit zeg! Mooi gedetailleerd, man!

Voor wat betreft het helder krijgen van de ruitjes dacht ik aan opschuren met heel fijn waterproof schuurpapier en dan Tamiya clear er overheen. Maar ja, de ramen zitten zeker al vast? 🙄

Zou even niks anders kunnen verzinnen op dit moment.

Succes met de verdere verwering enz.!

Groeten Ditmar

Net schilderwerk Bas !, en tof dat je het hier laat zien, ik vroeg me al een beetje af
waar iedereen toch gebleven is.

Voor kunststof polijsten gebruik ik Silicon Glaze (Amway) : een siliconen polijst vloeistof speciaal
voor kunststof. Heb al menig zonnebrilglas weer krasvrij gepoetst met dat spul.
(Is al een oud busje, dus weet niet of dat nog verkrijgbaar is...)
Ik heb ook gelezen dat zulk fijn polijstwerk goed lukt met tandpasta.

Gaat deze FUG in een dio schitteren misschien ?

opgepoetst groetje 😀

@Mark: Pledge dus, datzelfde spul waar vliegtuig bouwers bij zweren tbv super transparante canopies. We zullen eens wat gaan experimenten om het weer ok te krijgen.
@Peter : geen dio, mogelijk wel een bestuurder en lading. Was een grapje tbv Breda en ik heb teveel andere plannen.

Gr Bas

Pledge kun je in water oplossen
dus kun je proberen om met een nat wattenstaafje en een tandenstoker de boel weer schoon te maken
ik heb dat zelf vaak gedaan met verf en zelfs de primers van Vallejo en Ammo laten op die manier los van transperante delen
dat is veel gladder en kun je dus vrij makkelijk schoon krijgen
ik heb een paar vliegtuig bouwer ook Alclad aqua gloss zien gebruiken om de kapjes mooier te krijgen
dat werkt volgens hun veel beter en in tegenstelling tot pledge is dat ook voor de modelbouw gemaakt en niet de vloer

Terug
Bovenaan