[wip]1/35 Italeri Panzerwerfer 42 auf Maultier

IMG_0909.jpg

Deze kit stond al geruime tijd hoog op m'n verlanglijst en ondanks de nogal matige recensies her en der op internet, vind ik het geen tegenvaller.
Natuurlijk hadden een PE setje en individuele tracks dit model naar een hoger niveau kunnen tillen, maar voor 18 euri mag ik niet zeuren.

In Saumur vorig jaar veel fotos gemaakt van het exemplaar daar en het model wijkt daar geenszinds vanaf. Het blijft een beetje een rijdende schoenendoos. De details van de lanceer inrichting had wel beter gekund. Decals zien er goed uit, beperkte keus. Goede pasvorm en de onderdelen zien er strak uit.

Ok, aan de slag, meer later 😀

Morgen zal ik een foto update doen, maar even een vraagje...

In de handleiding staat dat het motorblok, op wat zwarte details na, zandkleur moet worden geschilderd.

Klopt dit wel? De karterbak kan ik me iets van voorstellen, maar het gehele blok...niet zo.

Vast iemand hier die daar meer van weet...bvbd 😀

Robin Lous zei:
Nee, helaas, de Blitz had een 6 cilinder Opel motor, de Maultier een 4 cilinder Deutz.

Misschien een slecht gerestaureerde, de originele had echt een 6 cil lijnmotor........... 🤣
Gepanzerdere en ongepanzerde versie, geen verschil..........

Weer wat geleerd! 😳

update...

IMG_0916.jpg

Ik heb mij niet te druk gemaakt over het interieur, de luiken gaan dicht en dan zie je er toch geen klap van.
ze hadden er trouwens best een brandblusser, verbanddoos etc. bij kunnen doen. 4 containers voor de raketten is ook wat karig.

IMG_0921.jpg

Meest in het oog springende foutje...de vering bestaat uit één lange veer, dit moeten twee `halve` veren zijn...met een scheiding in het midden.
Redelijk simpel te fixen met wat filler.

IMG_0924.jpg

Stand van zaken tot nu toe...

De motor is een dry-fit, moet nog geschilderd worden.

wordt vervolgd 😀

@Danny, mijn WoT ign is Kaney ([TEC] clan commander)

IMG_0937.jpg

Het gehele model een dirt wash gegeven (50-50 Vallejo sepia en black)

IMG_0940.jpg

ge-airbrushed met een mix van sand en panzer dunkelgelb, ondanks dat dit ready to use airbrush verf is, heb ik de mix nog sterk verdund met thinner. Deels om het enigszinds transparant te houden en deels omdat het hier 35 graden in de schaduw is 😱

IMG_0946.jpg

De stand van zaken tot nu...

Ik vond het doorgaans een apart voertuig, maar als ik je zo bezig zie, vind ik het toch wel een aardig voertuig 🙂
Robin Lous zei:
... Ik heb mij niet te druk gemaakt over het interieur, de luiken gaan dicht en dan zie je er toch geen klap van ...

Ik had in dat geval alle onderdelen bewaard, dus stoeltjes, pookje, stuur, motorblok etc.etc. ... handig voor de scrapbox !

groet Frank

Terug
Bovenaan