(Willem) Transport Lkw für le.Lad.Tr.

Ziet er geweldig uit, Willem! Zeker ook het subtiele doorhangen van de vering.
Ben benieuwd als de lak erop zit.
Gaan we voor geel of grijs?

Heel mooi werk Willem, petje af! Heb je er tzt ook wat figuren voor?
Wellicht enkele katrollen erbij, genoeg voor alle Goliaths?
Zou de springlading apart vervoerd worden, of ook in de kast?
Hé Erich!
Dank je.
Figuren? Dan weet ik zeker dat het project niet af komt 😉 nee, geheel figuurloos.
In het filmpje staan de Duitse soldaten met allerlei touwen en wellicht katrollen te stoeien dus daar moet ik wel wat mee.
Waar de springstof werd bewaard?
Poeh hé, goede vraag.
Ik zou zeggen dat ze kant en klaar op de Lkw werden gezet; springstof er al in, afstandsbediening aansluiten aan het draadje en gaan .....maar ik weet het niet.... de beperkte info die ik heb geeft geen uitsluitsel.

PS: meer kan ik er niet afvijlen
Hoi Willem,

Dat hoeft ook niet. De lading zit dicht bij het laadvermogen van de truck, maar die moet nog wel functioneren. D.w.z. dat er nog veerweg over moet blijven om oneffenheden op te vangen. Als een voertuig op zijn aanslagen rust, is het overbeladen. Dat past niet bij een uitvoering als deze. Mooie vorderingen.

Groeten, Jan

Kwam deze nog tegen voor je, Willem.
volgens mij weet ie de kleurcodes van de draden niet meer ; )
Bekijk bijlage 10369
Ja mooie foto is dat hè. Hij is een ritje met de Goliath aan het voorbereiden. Er is een foto van waar hij aan het rijden is (explosieve lading verwijderd 😉).
Voor mij was deze in het verleden inspiratie voor een diorama over een “Goliath race”……
262E2894-007F-4E80-A82A-B9A84E2C135E.jpeg
47D82E5A-3067-4AB4-93C6-B69155DAD796.jpeg

“Goliath race”
Hahaha, geweldig dioramaatje, Dus Goliaths zijn voor jou sowieso gesneden koek 😉.
Ik kende alleen “mijn” foto. Grappig dat er meer foto’s zijn die dan op verschillende plaatsen opduiken.

Hahaha, geweldig dioramaatje, Dus Goliaths zijn voor jou sowieso gesneden koek 😉.
Ik kende alleen “mijn” foto. Grappig dat er meer foto’s zijn die dan op verschillende plaatsen opduiken.
Dank je!
Er werd wel meer "gespeeld" met Goliaths. 🙂

Een paar foto's die ik eerder had gevonden ....

1XXL1.jpg3646478142_b895437790_o.jpgd-day goliath remote control tank.jpgGoliath 2.gifGoliath 4.gifgoliath.jpggoliaths1.jpg41 Goliath.jpg

Zwart... Ja nu op naar... Geel met een wat lichtere kleur voor wat highlights? Heb je al een airbrush plekje in het nieuwe huis?
Geel, geheel geel 🤭 dat was het idee….
Maar dat was maar het idee, er is ook een alternatief van een panzergrijs voertuig met de kisten in de bak in rode primer en de Goliaths geel met groene camo en de twee witte strepen op de achterkant.
Nog eens over denken 🤨
De tweede optie is wel aantrekkelijker.

En het primen heb ik in de kelder gedaan, ik denk dat dat ook de airbrush-plek moet worden.
Kleiner gaan wonen is behelpen 😉

Uitwijken voor een airbrushsessie naar het Funkhok van ondergetekende mag natuurlijk ook, met (dag)licht, compressor en afzuiginstallatie aanwezig. In een reeks de grijs, primerrood en geel/groen er doorheen jagen 🙂

Geel, geheel geel 🤭 dat was het idee….
Maar dat was maar het idee, er is ook een alternatief van een panzergrijs voertuig met de kisten in de bak in rode primer en de Goliaths geel met groene camo en de twee witte strepen op de achterkant.
Nog eens over denken 🤨
De tweede optie is wel aantrekkelijker.

En het primen heb ik in de kelder gedaan, ik denk dat dat ook de airbrush-plek moet worden.
Kleiner gaan wonen is behelpen 😉
Versleten panzergrijs!
Maar die kisten... waren die niet gewoon hout?
Enne... of men zich de moeite nam de Goliats te decoreren...

Stevig gebruikt grijs met nieuw geel. Mooi contrast met veel mogelijkheden.

Versleten panzergrijs!
Maar die kisten... waren die niet gewoon hout?
Enne... of men zich de moeite nam de Goliats te decoreren...

Stevig gebruikt grijs met nieuw geel. Mooi contrast met veel mogelijkheden.
Hé Ron,
De kisten waren van metalen frames met daartussen plaatmateriaal (wellicht ook metaal). Primer-rood lijkt mij leuk.

De Goliaths hadden twee witte strepen achterop. Ik heb ergens gelezen dat dat voor de bestuurder makkelijker was bij het zicht houden op het voertuig bij het op afstand besturen.

En pantsergrijs? Nou oké dan omdat jij het wil 😉
Veel bouwplezier!
Willem

Ga je de bemanning er ook bij maken?

1358197-27767-35-pristine.jpg

Ga je de bemanning er ook bij maken?

1358197-27767-35-pristine.jpg
Jakko, Jakko ….. dat kan toch niet. ….. dit is de Japanse versie van de Goliath die met een Landwasserschlepper in maart 1944 naar Japan werd verscheept en deze bemanning is Japans. Helaas passen die niet bij mijn Opel Blitz. De verscheepte Opel Blitz viel in de buurt van Madagascar overboord dus zou het afbreuk doen aan het realistische karakter dat ik wil meegeven aan mijn model. Ahum 😉

Zes Goliaths in de basiskleuren. De kasten/frames in de rode primerkkleur en de kistjes alvast geschilderd. Nu goed laten drogen
en dan sealen zodat we kunnen gaan verouderen met olieverfjes.
7AEEC8F3-B9FF-4726-9CAD-7BF0C22666DA.jpeg
54D48287-9214-4899-9BEC-3FD3E1D15EBF.jpeg

De basiskleur voor de Blitz wordt grijs. Ik denk nog even na over welke Tamiya kleur ik ga gebruiken als lichte kleur en welke voor de donkere delen.
Wordt vervolgd,
Goed weekend en veel bouwplezier!

Mooie kleurvariaties Willem. Zo krijg je een levendig geheel.

Succes met het vervolg, Jan

Terug
Bovenaan