Wiel en Rups

Kees Blijleven

Penningmeester
TWENOT-bestuurslid
Erelid van de TWENOT
Interesses
WO2, Nederlands leger
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
niets
Beste lezers,

Wiel en Rups hardcover_3d.jpg

In DE TANK 264 die afgelopen vrijdag of zaterdag werd bezorgd staat op pagina 7 de aankondiging van het boek Wiel en Rups. Onderaan het artikel staat als verschijningsdatum 3 juni vermeld. Helaas is er bij het drukken van het boek iets fout gegaan waardoor deze datum niet gerealiseerd kan worden.

De hele oplage moet overnieuw worden gedrukt en dat kost de nodige tijd. De nieuwe verschijningsdatum is nog niet bekend, maar zal zeer waarschijnlijk in de tweede helft van juni komen te liggen. Hij zal zo spoedig mogelijk via dit forum bekend worden gemaakt.
 
Toen ik dit boek in de bestelling deed bij mijn boekhandel kreeg ik te horen....nou, dan moet je wel even geduld hebben want die staat al sinds 2018 aangekondigd.....nee nee, zei ik stellig; per 3 juni is hij verkrijgbaar.....:hm:....nou ja, toch maar weer wachten....maar hopelijk niet tot 2022....
 
Heh Getver......vervelend voor de schrijver en uitgever....en natuurlijk ook voor degenen die het boek besteld hebben. Ik had hem zelf gehoopt in dezer dagen binnen te hebben, want ik ben erg benieuwd naar het boek, maar ik wacht geduldig af.

Overigens heb ik over de vertraging dan weer geen bericht gekregen van de uitgeverij, wat ik dan eigenlijk niet zo netjes vind.
 
De fout die is gemaakt: bij het drukken zijn twee hoofdstukken verwisseld. Na hoofdstuk 4 begint hoofdstuk 6 en daarna komt hoofdstuk 5 pas. In de index staat de goede volgorde, de paginanummering loopt in het boek gewoon door, dus daar is het niet aan te zien. Inhoudelijk is er in de twee hoofdstukken ook niets veranderd, alleen hun volgorde klopt niet. De auteur en het NIMH zijn inmiddels in gesprek met de uitgever / drukker over hoe deze fout recht gezet gaat worden en natuurlijk ook dat de mensen die een fout boek hebben gehad een nieuw boek moeten krijgen.
 
Wiel en Rups wordt opnieuw gedrukt. De presentatie is thans bepaald op 29 juli a.s. Degenen die per abuis voortijdig, d.w.z. vóór de op 2 juni jl. geplande presentatie, al een boek hebben ontvangen, krijgen van de uitgever bericht over het omwisselen hiervan.
 
Beste lezers,

PHOTO-2020-07-29-16-33-51.jpg

Het was even wachten, maar vandaag kon het boek Wiel en Rups officieel aan luitenant-generaal Wijnen, commandant der landstrijdkrachten, worden aangeboden. Het is vanaf nu in de reguliere boekhandels verkrijgbaar.

Namens auteur Sander Ruys wens ik jullie veel leesplezier !
 
Interessant!
Ben vooral benieuwd naar de M3 halfrupsjes en de voertuigen van de Prinses Irene. Hoe worden deze belicht?
 
Ik had dat bericht eerder vanavond al opgemerkt omdat het zo’n algemeen, nikszeggend antwoord was dat mij deed denken dat het een spammer was die een proefberichtje geplaatst had. Maar toen stond er nog geen link in, dus heb ik hem het voordeel van de twijfel gegeven. En dan bleek het er inderdaad eentje te zijn. Bericht verwijderd, account verwijderd, gemarkeerd als spammer.

Bedankt voor het melden :) En inderdaad: zie je nog zoiets, druk dan a.u.b. op Rapporteer in plaats van te antwoorden :)
 
Ik vind het een fantastisch boek; het geld dubbel en dwars waard. Wat ik persoonlijk heel plezierig vind is dat de auteur van al het belangrijke materieel (tanks, infanterievtgn, kanonnen e.d.) vanaf ca 1950 aangegeven heeft, bij welke artillerie-afdelingen of battaljons dat materieel is ingedeeld (geweest). Als je dus een naoorlogs voertuig of geschut wilt voorzien van de juiste decals, weet je in ieder geval voor welke eenheid je die moet zoeken of -maken.
 
Terug
Bovenaan