'Wenn der Fuchs predigt....Pz III dio klaar

Hi Erik,

Toppie! 🤣 Strak werk met veel variatie en animatie. Het gras is verfijnder dan bij je vorige dio en de hele vegetatie is levendig. Enige verbeterpuntje is inderdaad het varken. Die mag wel meer blub ontvangen ja, maar dat is niet al te spannend lijkt me zo. Misschien nog mooi om verse natte blub en drogere modder op het varken te doen voor nog meer variatie.

Mvg,

Vincent

Thx Heren,

Varkentje is gewassen :!: 🤣

@Rob; Volgend projekt....Hmm, heb er nog een paar 'in de kast' staan. Falli's Italie of Berlijn of Hürtgenwald... Momenteel met figuren-iets bezig, totaal anders :!: Niet eens van deze tijd (of vorige eeuw...) Houd PF in de gaten, iets meer voor dat forum 😉 🤣
@Boris; SMC wordt op z'n vroegst denk ik dat 'ie 'publiek' te zien is 🤣

Gr E

Hi Erik,

Tsja mijn JP4 staat inderdaad geparkeerd. Roest heb ik nog niet ontdekt, wel op mijn huidige project 🤣 Ik heb nog eens goed gekeken en ik heb toch nog een verbeterpuntje: het betreft de haan. Zijn verenpak oogt wat dof. De meeste hanen hebben glanzende veren, wat hem ook meer leven geeft. Met beetje zijdeglans ben je er al denk ik. Verder staan zijn poten diep in de modder en verder zie ik geen afdrukken. Ik weet ook waarom: die poten van die Tamiya haan zijn niet echt lekker 🤣 Heb hem zelf namelijk ook paar jaar terug geschilderd en hem toen op een akker in de modder gezet. Ik denk dat het in dit geval mooier kijkt als er wat stro omheen ligt, dan lijkt het meer dat hij er doorheen banjert op zoek naar een hapje.

Mvg,

Vincent

Jaaaa...wat een mooi uitgevoerd geheel.
Natuurlijk zijn er hele kleine opmerkingen te plaatsen maar die vallen vaak in de hoek persoonlijke smaak.

Voor mij is dit een schoolvoorbeeld hoe men vanuit elke kijkrichting een dio interessant maakt.
Van vooraf gezien een zeer rijk plaatje met enkele opvallende focus punten die jou verhaal uitstekend neerzet.
Een zeer net afgewerkte tank en crew, zoals eerder door Ditmar opgemerkt een waanzinnig mooi uitgevoerde pullover.
De strobaal met doek en takken om alles bij elkaar te houden maar ook met de kleine stukjes stro op de voorkant van de tank integreer je dit weer in het geheel.
De altijd aanwezige emmer, het persil kistje de fles, de kip etc, etc...
Genoeg dus om enige tijd alle details tot je te laten komen.

Mooi, zeer mooi.

Willem

Thx Heren :!: 😀 😀

@Vincent;kippetjes (en geen haan 😉 ) zijn ook mat en vies hoor (tenminste bij m'n oma toen wel...) 🤣 zeker op het russische land en de pootjes, mja, probleem; zit muurvast in de 'shit' 🤣 za'k maar zeggu 🤣 en met te veel hooi/stro lijkt het of dat 'ie geen poten heeft. Kortom.... zoals Willem zei
maar die vallen vaak in de hoek persoonlijke smaak

Desalnietteplus, thanks voor de scherpe look. (PS kom je ook naar SMC; zie'k je daar...)

E

Hi Erik,

OK ja is ook persoonlijk, met SMC ben ik er vrijwel zeker, praten we dan wel ff bij en ik hoop dit dio te mogen aanschouwen uiteraard 🤣

Mvg,

Vincent

Hallo Erik,

Even een vraagje over het volgende
Decals (?!) van het voedsel enzo zijn eigenlijk of zelfgemaakt/ontworpen (naar echt voorbeeld) of printables voor poppenhuizen etc, vekleind, uitgeprint op fotopapier, met mat lak bespoten (anders verloopt de inkt),

Voor dit procedé gebruik je dan vernis op Water basis of Terpentine ???

Groet

Bert

Hoi Bert

De lak is gewone matte Humbrol enamel lak uit de spuitbus! Vooral geen lak op water basis en vooral niet met een penseel, anders verloopt dus (zoals gezegd) de printer inkt. Alles kwestie van oefenen 🤣 🤣
Laser printer is een ander verhaal.... 🤣 😉

Hih
Gr Erik

Zo dat is een snel antwoord 😀 😀

Bedankt Erik,

Mag het ook gewoon uit een potje komen, zou niet weten waar je Humbrol in spuit bus kunt krijgen.

Maak zelf ook nummerborden maar dan met standaard papier en fixeer de inkt met secondenlijm.
Je moet dan alleen de achter kant wit verven, want papier krijgt een soort perkament kleurtje en wordt ook nog wat doorzichtig.

Bedankt voor de tip ga het ook eens uit proberen.

Groet Bert

Hoi Bert

Heb mijn spuitbus hier http://www.modellbau-koenig.de/Farben/Humbrol/Emaile/Enamel_Spray_Klarlack_matt__i229_9006_0.htm, maakt op zich niet zoveel uit welk merk als het maar enamel lak is (kan zelfs ook satin zijn... Heb ze zelfs ook al van o.a. Lidl gebruikt! maar Humbrol gaf het beste resultaat....) I.i.g. spuiten (ook met airbrush dus!) niet met penseel, bij inktjet plaatjes.

Voor wit gebruik ik het liefst wit decal papier o.a. ook hier http://www.modellbau-koenig.de/Werkzeug_/_Pinsel_/_Kleber_/_Airbrush/Hilfsmittel_/_Maskierfolien_/_Tape/Decal_Papier_Bogen_fuer_Tintenstrahl_weiss_1_Blatt__i244_10912_0.htm voor dezelde reden zoals jijzelf beschreven hebt. Voor 'kleur decals' maakt dit niet zoveel uit, soms zelfs gewenst om het er 'ouder' uit te laten zien 😉

Probeer ze 🤣
Gr
Erik

Erik,

nog een late reactie; ik sluit me aan bij voorgaande opmerkingen. Erg mooi uitgevoerd dio.
Mag je trots op zijn.

Is inderdaad een uitgebreid verhaal in één plaatje. De details (reparatiespullen, losse uniformen etc) zijn de moeite waard en spelen hun eigen rol. Dit in tegenstelling tot de standaard jerrycans en andere shizzle zoals die altijd los rond zwerven op Verlinden-achtige dio's.
Hoewel je diorama vol details zit, is het niet echt 'druk'. Eerder interessant.
En hoewel ik zelf een hekel heb aan 'koddige' beesten op diorama's, vind ik zelfs het varken -ook uitstekend gedaan- er goed bij passen.

Mooi gedaan.

Groeten

Thx Antonie!

'k Doe m'n best he 🤣
(Overigens beestjes kan een mooie aanvulling zijn, ooit eens 'geleerd' van een heel bekende Belgische modelbouwer :!: 😱 )

Ennuh, beter laat dan.... 🤣 🤣 🤣

Gr Erik

Terug
Bovenaan