waterproof...

EricReist

Lid van de TWENOT
Een tauchpanzer IV aangepast aan het landleven... ofwel een waterdichte tank, ook geschikt om op te badderen...

Het voertuig is 99% klaar; nog een takkenbos achterop en een houten balk langszij, en bij de mannetjes wat emmers, handdoek, shampoo in het haar en een spons erboven, en spetteren maar:

modtauch400.jpg

modtauch401.jpg

modtauch402.jpg

modtauch403.jpg

Natuurlijk niet al te serieus te nemen, maar wel degelijk te vervolmaken inclusief waterspetters en een Bob Ross shampoo-hoofd...

Eric

Leuk idee Eric, maar ik zou de staande figuur een scheermes in z'n hand geven. Maakt het iets logischer om daar te staan. En ik wil een rubber eendje 😉

Succes

Niels Henkemans zei:
ik zou de staande figuur een scheermes in z'n hand geven.

Ik had al wat opties doorgenomen, inlcusief scheermes, maar inderdaad, dat lijkt toch wel het beste. En zorgt voor iets 'meer afstand' tussen de heren... Te Missing Links merkte iemand op 'A dude washing another dude's hair? Not in any army I know'. Kijk , als we de parasol lichtroze maken, en het bad in regenboogkleuren, dan dwalen we af. Of andere opties... maareh, die horen hooguit in het cafe forum 🙂

Eric

Ik vind dit echt super werk!
Geniaal bedacht allemaal. En... van een vrij monotoon voertuig heb je echt iets veelzijdigs gemaakt waar vel te zien valt. En "Tauchpanzer" tja wel toepasselijk. 😀
Ik ben benieuwd naar je verf werk!

Groetjes

Boudewijn, kan jij me je volledige naam even sturen via een PM?
Op het TWENOT forum gebruiken we allemaal onze volledige echte namen namelijk.
En verder uiteraard welkom.

En inhoudelijk over het dio:
Leuk idee maar ik zou de setting iets anders doen: badkuip naast de tank, waarom zouden mensen zo moeilijk doen om al dat water naar boven te slepen en vol in het zicht te gaan zitten. Vergelijkbare scenes zie je dat de bemanningen altijd naast of zelfs half onder hun voertuigen leven.

mij leek het ook onlogisch om daar plaats te nemen voor een bad, donder je volgens mij binnen de kortste keren naar beneden

ik zou ook de figuur zelf z'n bad laten nemen terwijl de andere figuur iets anders doet...

verder kijk ik uit naar verdere evolutie

cheers
Dom

Hoi Eric, erg tof idee dit.
Zou verwachten dat dit zich ergens in Afrika afspeeld maar je kiest voor een Europese setting, toch?
Cool.
Verder zou ik het touwtje vervangen door een stuk koper kabel of remkabel. (van een fiets) Mijn ervaring is dat zo een touwtje erg gaat pluizen na het primen en dat is niet fijn. 😕
Had in ieder geval dat probleem met mijn Stug en heb ze later dus vervangen door koper kabels. 😀

In ieder geval succes verder!

Massel,
Marcel.

hoi eric,

grappig idee: gaat zeker wat leuks worden. Waar heb je de parasol vandaan? Moest denken aan een foto van een staghound met parasol die ik pas geleden heb gezien.

keep us posted 😉

wat dacht je van een foto makende duitser erbij, een van zijn kameraden of een kriegsberichter. Onder het mom van het thuisfront laten zien dat er ook tijd is voor een geintje aan het front.

De setup blijft gemengde reacties oproepen 🙂

Natuurlijk is het wat vergezocht, maar met een titel doelend op de waterdichtheid zou het moeten lukken. Ik wil graag wat lekkend water maken... Maar een fotograaf erbij voor een orginele foto...

Die kabel is al van ijzer, het komt wat glimmend over! Toch is er best wel redelijk touw te gebruiken, als je het met vloeibare putty insmeert (bv mr surfacer) dan gaat het wel goed. Die parasol/paraplu komt van een resin mannetje (boertje met paraplu) van MK (F073: civilian with an open umbrella). De badkuip had eerst een engelse soldaat (met helm) maar dat hoofd ligt nu in de reserve-bak...

Eric

Terug
Bovenaan