Tini Hendriks
Lid van de TWENOT
- Interesses
- van Little Willie tot Leopard A4A1
- Schalen
- Waar ik maar zin in heb
- Nu bezig met
- Jagdpanther, Crusader, Savoia Marchetti SM79, Clubmobile
Toen ik als klein mannetje van een jaar of 8 begon met “plakken” wist je al snel wat goed, geweldig of bar slecht was. Heller was goed, Airfix was geweldig en Revell was bar slecht, ook de verf liet je links liggen. Hoe je dat wist? Omdat de kleur in Humbrol op was en je toch door wilde. Tamiya modellen waren high end, Monogram was ook geweldig. Ja, natuurlijk was ik een klein mannetje destijds, met een beperkt modelbouw wereldbeeld, maar al snel wist je waar je zakgeld niet naar toe moest, zoveel geld had je nou ook weer niet.
Nu ik weer met veel plezier aan het bouwen ben geslagen, heb ik twee Dragons en een Takom gebouwd, en nu dus aan mijn oude shelf queen, de M8 HMC bezig van Tamiya.
Ik zie met al die (voor mij nieuwe) Oostblok en Azië producenten door de bomen het bos niet meer. Wat is goed, geweldig of bar slecht? Om het nog lastiger te maken, ik zag van de week de Panhard 178 van Alby langskomen in een Tamiya doos. Een 20 jaar oude kit waar Tamiya een paar figuren en accessoires bij doet en hoppakee, €48,50. Mijn vrouw zegt dat ik het niet moet doen maar dat is omgerekend uh uh fl 106,88 . Als machinist moest ik dat ding natuurlijk bouwen in 1998, en het was niks, scheef, naden. Ik heb hem er even bij gepakt, hij wiebelt nog steeds op 2 wielen. Ik mag die rompen van dingen in de lucht niet benoemen las ik net in de caféregels, maar stel je een onderzeeërromp van Revell voor in de early seventies met Velpon vingerafdrukken op de romp, tranen druppelend van onmacht en elastiekjes die desintegreren omdat het ding schots en scheef is.... zoiets is de Panhard. Met de Franse slag gebouwd. Ik had pas ervoor de net uitgebrachte Greyhound van Tamiya gebouwd, dus ik was wellicht verwend. Natuurlijk wist ik van de kruisbestuivingen van mallen, dat kun je op de Scalemates site bijvoorbeeld ook mooi zien bij de history van een model, maar dat Tamiya zoiets binnenhaalt? Staat Tamiya het water aan de lippen of wat is er aan de hand?
Zo komt Airfix in het najaar met de geweldige Morris K2 ambulance, ik kijk er naar uit. Maar word ik teleurgesteld? Airfix is tenslotte alleen nog maar een good old name, en komt het spul ook uit China. Wat is goed, geweldig of bar slecht?
Nu ik weer met veel plezier aan het bouwen ben geslagen, heb ik twee Dragons en een Takom gebouwd, en nu dus aan mijn oude shelf queen, de M8 HMC bezig van Tamiya.
Ik zie met al die (voor mij nieuwe) Oostblok en Azië producenten door de bomen het bos niet meer. Wat is goed, geweldig of bar slecht? Om het nog lastiger te maken, ik zag van de week de Panhard 178 van Alby langskomen in een Tamiya doos. Een 20 jaar oude kit waar Tamiya een paar figuren en accessoires bij doet en hoppakee, €48,50. Mijn vrouw zegt dat ik het niet moet doen maar dat is omgerekend uh uh fl 106,88 . Als machinist moest ik dat ding natuurlijk bouwen in 1998, en het was niks, scheef, naden. Ik heb hem er even bij gepakt, hij wiebelt nog steeds op 2 wielen. Ik mag die rompen van dingen in de lucht niet benoemen las ik net in de caféregels, maar stel je een onderzeeërromp van Revell voor in de early seventies met Velpon vingerafdrukken op de romp, tranen druppelend van onmacht en elastiekjes die desintegreren omdat het ding schots en scheef is.... zoiets is de Panhard. Met de Franse slag gebouwd. Ik had pas ervoor de net uitgebrachte Greyhound van Tamiya gebouwd, dus ik was wellicht verwend. Natuurlijk wist ik van de kruisbestuivingen van mallen, dat kun je op de Scalemates site bijvoorbeeld ook mooi zien bij de history van een model, maar dat Tamiya zoiets binnenhaalt? Staat Tamiya het water aan de lippen of wat is er aan de hand?
Zo komt Airfix in het najaar met de geweldige Morris K2 ambulance, ik kijk er naar uit. Maar word ik teleurgesteld? Airfix is tenslotte alleen nog maar een good old name, en komt het spul ook uit China. Wat is goed, geweldig of bar slecht?