Wat is goed, geweldig of bar slecht?

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse Gemenebest WW2
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Fordson WOT 6 GS, Morris C8, Humber FWD ambulance, M10 Achilles
ondertussen... op de grond liggend met het zaklampje in mijn telefoon, op zoek naar een weggeschoten etch deeltje.🙁
(blij dat we linoleum hebben)
O zo herkenbaar, dan moet je er inderdaad niet aan denken dat je vloerbedekking hebt. Al is het voordeel van PE dan wel weer dat het glimt.

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Ja inderdaad: zo was ik laatst een resin handje kwijt. Tot ik een week later 's avonds op de bank zat en een grijs vlekje aan de binnenkant rand van de mouw van mijn fleece vest zag: het handje, die dankzij de secondelijm was blijven hangen :p

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
Nu bezig met
Bergepanther
Ik heb eens een stukje (eigenlijk een stuk!) PE weg laten schieten om nooit meer te zien, keuze uit 2 smaakjes, dus van ellende de andere optie gebruikt, en bij de afterparty (opruimen van de werkbank als de kit voor zover af is) vond ik het onderdeel, hangend in een spinnenweb achter mn lamp...

Ik heb ervan geleerd, als er op de bouwdagen wat weg schiet is het bijna allemaal teruggevonden, en tot mijn verdediging, ik heb op de bouwgroep wel de jongste ogen :p

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 Sherman V
Bij de M4A3E2 die ik een paar maanden geleden bouwde had ik ook zoiets leuks: één van de twee voetjes voor de transportsteun voor het kanon schoot weg. Geen makkelijke vorm om zelf te maken, dus dat stelde ik maar uit. Een week later vloog er een onderdeel van een ander model weg en terwijl ik de vloer daarnaar afzocht, vond ik het verdwenen kanonsteunvoetje — maar dat tweede onderdeel dat weg is, heb ik nog nooit gezien.

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse Gemenebest WW2
Schalen
Nu bezig met
Fordson WOT 6 GS, Morris C8, Humber FWD ambulance, M10 Achilles
Dat tweede deel was zeker van een rups, zo iets noem je een kettingreactie. Kregen we vroeger geloof ik bij scheikunde, naar nu heb ik door wat het in de praktijk is.
Ik hoop dat je ook dit deeltje trouwens nog terugvindt.

Maar het gebeurt je helaas wel eens. Als ik het zelf niet kan vinden, laat ik de kinderen wel eens mee zoeken. Die hebben nog een scherpere blik.

Tini Hendriks

“Jean a un grand moustache”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
2CV
Ik heb eens een stukje (eigenlijk een stuk!) PE weg laten schieten om nooit meer te zien, keuze uit 2 smaakjes, dus van ellende de andere optie gebruikt, en bij de afterparty (opruimen van de werkbank als de kit voor zover af is) vond ik het onderdeel, hangend in een spinnenweb achter mn lamp...

Ik heb ervan geleerd, als er op de bouwdagen wat weg schiet is het bijna allemaal teruggevonden, en tot mijn verdediging, ik heb op de bouwgroep wel de jongste ogen :p
Mijn grootste vriend is mijn led loeplamp 🧑‍🦯

Tini Hendriks

“Jean a un grand moustache”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
2CV
Dat tweede deel was zeker van een rups, zo iets noem je een kettingreactie. Kregen we vroeger geloof ik bij scheikunde, naar nu heb ik door wat het in de praktijk is.
Ik hoop dat je ook dit deeltje trouwens nog terugvindt.

Maar het gebeurt je helaas wel eens. Als ik het zelf niet kan vinden, laat ik de kinderen wel eens mee zoeken. Die hebben nog een scherpere blik.
Die zijn de deur uit. Het is eerder een tafereel zoals bij niet ontplofte ap-mijn. Niemand bewegen, en dan op de knieen met het lampje. Handig met de linoleum vloer is dat je alles bij elkaar kunt vegen.

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Tsja het gevecht met de kleine deeltjes die weigeren deel te worden van een groter geheel, lastig ja. Op de zolderkamer waar ik mijn werktafel heb is de vloer geschilderd beton, dus delen die op de grond vallen kan ik doorgaans snel terug vinden. Lastiger wordt het als ze de volle werktafel op schieten. Dat heb ik nu ondervangen voor een U vormig stuk karton van een modelbouwdoos om de snijmat te zetten. In de hoop dat die dus opstandige deeltjes alsnog in het gareel houdt ;)

Mvg,

Vincent

Bovenaan