Wat ik zo in de laatste jaren heb gescratcht heb ,Om je een idee te geven wat mij bezighoud

Schalen
  1. 1:35
Het aller liefst scratchbuild ik ,alles wat je ziet is in 1/35 en van de laatste 10 jaar...... en reeds al lang niet meer in mijn bezit
Er zij een nog meer bunkers en een U boot maar daar kan ik niks meer van vinden,
Ook al mijn modellen heb ik verkocht en weggegeven (schone lei )
Het probleem met mij is ,ik bouw maar maak weinig af.......... van daar dat ik dit jaar opnieuw begin 🤓

Zal jullie niet lastigvallen met al de bouwdozen die ik heb gebouwd

Mocht er een betere plek zijn ? dan beste Moderator verplaats het dan .

Laatst bewerkt:
Prachtige modelbouw Maarten 👍 maar het opruimen om met een schone lei te kunnen herbeginnen vind ik minstens zo indrukwekkend 😮

Gaaf! Ik ben daar (Lorient) eens geweest, erg indrukwekkend!
Tijdens de rondleiding heb ik nog een kleine discussie gehad met de gids die ervan overtuigd was dat er 88mm Flak op de Flak torens stond. Uiteindelijk begreep hij ook dat het nooit gepast zou hebben 😄
Ik ben benieuwd of hij zijn verhaal nu aangepast heeft.

Prachtig werk, Maarten !
Maar mijn eerste gedachte was, of jij misschien weleens overwogen hebt, dit soort modellen (evt. via de tussenhandel/-persoon) te koop aan te bieden. Op een beurs zullen bunkers en zandzak-stellingen wellicht een kans op verkoop maken.

Prachtig werk, Maarten !
Maar mijn eerste gedachte was, of jij misschien weleens overwogen hebt, dit soort modellen (evt. via de tussenhandel/-persoon) te koop aan te bieden. Op een beurs zullen bunkers en zandzak-stellingen wellicht een kans op verkoop maken.
Hallo Hans ,

Heb enkele masters van Bunkers en Vietnam modellen aan een Modelbouw merk verkocht

Ook een tijd lang met een wel bekend Amerikaanse merk onderhandeld,
Maar toen ik over geld en hoe en wat begon hoorde ik niks meer terug .

Op het moment heb ik er geen zin in om reproducties te maken .......is veel werk .

Ik maak geregeld op verzoek voor privé gebruik, dat is ook de reden waarom ik weinig voor me zelf af bouw
Maar als ik een verzoek krijg en ik vind het interessant genoeg doe ik het .

Groet ,
Maarten

Mooi om te zien hoe zo iedereen z’n thema’s of look and feel stijl heeft! Prachtige bunker- en versterkingen/posten hier!

die geschutsbunker heb je dat gegoten ?
Ja zeker 👍

Ik bouw al mijn bunkers zo als in het echt met een buiten bekisting ,zelf De houten planken zijn plastic en zo gekrast om een houtnerf te krijgen,
Pantser platen , deuren roosters ,enz zijn ook van plastic.

Ik maak de binnenwanden/kamers, tobruk, van Foam plaat en die lijm ik vast met houtlijm is sterk genoeg
Na verloop van tijd zorgt het vocht in het gips ervoor dat de houtlijm loslaat en gemakkelijk te verwijderen is.

Laatst bewerkt:
Fantastisch werk Maarten ✌🏼

Begrijp ik nu uit de laatste 2 fotoos ( van 2cm flak bunker) dat je gewoon lagen kunststof schuim op elkaar lijmt?

Terug
Bovenaan