W.I.P. Matilda Mk II BEF Update 14-04-07

Hallo medeplakkers,

hier een updatetje omtrend mijn Matilda (dezelfde als waar Ben Valk mee bezig is) 😳
De basis is de bijna bejaarde Tamiya kit, waar als je een goede versie wil maken een hoop werk in zit. 😈
Bij gebrek aan de eduard set, heb ik dus mijn scratchvermogen aan moeten spreken, ik moet zeggen het viel me reuze mee.
Thank god voor de spare-parts box en evergreen. 😀
De foto's

De lasnaden op het model heb ik verwijderd en vervangen door nieuwe die wel op de goede plaats zitten. Tevens de sleephaken vervangen door het goede type.

IMG_4190.JPG

Het onderstel en toren zojn voorzien van metaalstructuur, en de bouten en kinknagels heb ik er ook maar gelijk op gezet.

IMG_4194.JPG

De luiken op de toren komen uit de MR Model set.
Het achterdek is voor zien van nieuwe bouten, scharnieren, een Tail-skid, en nog wat kleine details.

showfull.php

Ik moet nog wat kleine details aanbrengen, en dan is zij (Matilda toch?) klaar voor de spuit,het 2 kleuren patroon komt er op te zitten.
De fruils zijn is de maak.
Uiteindelijk komt ze in een dio met een uitgeschakelde dan wel achtergelaten PzI te staan.
Dit ten tijde van de Britse tegenstoot bij Arras, Mei, 1940.

Ik met met de bouw ontzettend veel lol gehad 🙂 , maar zo nu en dan ook wel eens moeten vloeken. 😈
Alle commentaar is welkom, zolang het maar opbouwend is.

Greetz
Axel Repping RHvS

Ziet erg mooi uit Alex. De volgende keer, als dat ueberhaupt plaatsvind 🙄 , zou ik de thermo isolatie van de uitlaat wat strakker doen. Nu zijn er nogal wat kieren tussen zichtbaar.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Groeten Maarten

Axel,

Je Matilda ziet er goed uit! Ik zie dat de skid goed is gelukt. Ik begrijp de opmerking m.b.t. het gebruik van krachttermen tijdens het bouwen. Een etch-setje kan best wel makkelijk zijn, vooral als je nog geen uitgebreide spare-parts box hebt zoals in mijn geval 😀 . Op welke wijze heb jij de metaalstructuur op de toren aangebracht. Is dit met tamiya putty verdund met tamiya lijm?

Ben

Metaalstructuur

Hey Ben,

Nee, ik heb voor de verandering eens geen lijm met putty gemengd, ik vond het nooit prettig werken, al dat plakkerige geklieder 😈 .

Ik heb voor de structuur een ronde afgeknipte kwast gebruikt (zodat de haartjes overal even lang zijn en de kwast lekker stevig), daarna mijn tube tamiya putty open gemaakt en elke keer de kwast ahw rechtstreeks in de tube geduwd.

Je kunt natuurlijk ook een beetje putty op een stukje papier smeren en het daar vanaf halen.
Het enige risico dan, is dat de putty al een beetje indroogd waardoor het moeilijker aan te brengen is.

Daarna heb ik de ondergrond ahw getamponeerd, waardoor er een fijne ongelijkmatige structuur ontstond.
Zorg er alleen voor dat je het niet te dik op de ondergrond smeert, als dat wel mocht gebeuren, no worries, gewoon uitsmeren en weer tamponeren.
Daarna heel lichtjes opschuren en klaar is Kees, of in dit geval Matilda 🙂 .

Btw, had jij nog interesse in de pmv en vtgnrs. van de Matildas die in Arras ingezet zijn, of heb ik je die al gestuurd? 😳

Greetz Axel RHvS

Re: Metaalstructuur

Axel Repping RHvS zei:
Hey Ben,

Nee, ik heb voor de verandering eens geen lijm met putty gemengd, ik vond het nooit prettig werken, al dat plakkerige geklieder 😈 .

Ik heb voor de structuur een ronde afgeknipte kwast gebruikt (zodat de haartjes overal even lang zijn en de kwast lekker stevig), daarna mijn tube tamiya putty open gemaakt en elke keer de kwast ahw rechtstreeks in de tube geduwd.

Je kunt natuurlijk ook een beetje putty op een stukje papier smeren en het daar vanaf halen.
Het enige risico dan, is dat de putty al een beetje indroogd waardoor het moeilijker aan te brengen is.

Daarna heb ik de ondergrond ahw getamponeerd, waardoor er een fijne ongelijkmatige structuur ontstond.
Zorg er alleen voor dat je het niet te dik op de ondergrond smeert, als dat wel mocht gebeuren, no worries, gewoon uitsmeren en weer tamponeren.
Daarna heel lichtjes opschuren en klaar is Kees, of in dit geval Matilda 🙂 .

Btw, had jij nog interesse in de pmv en vtgnrs. van de Matildas die in Arras ingezet zijn, of heb ik je die al gestuurd? 😳

Greetz Axel RHvS

Axel,

Je had de voertuignummers en de PMV's gestuurd (met daarnaast het BEF-insigne). Voor andere BEF-matilda foto's hou ik me altijd aanbevolen.

Heb je de luiken zelf gemaakt of komen deze uit de spare-parts box. Ik heb uit lieve nood de luiken maar gesloten gemonteerd. Sctratch builden leek me in dit geval te moeilijk.
Voor de rest moet ik zeggen dat het wel een oude bouwdoos is, maar wel leuk om te bouwen. In de eerste instantie leek mij het Engelse spul niet "my cup of tea" maar ik kom daar toch een beetje op terug. Maar, eerst maar de matilda afmaken 🙂.

Ben

Luiken

Ben,

de luiken komen uit een set van MR Models.
Lees: MRA 35149matilda Mk II turret, late version.

Allleen is voor je de BEF versie de toren niet goed, het commandants luik is te laag.

Maar goed ik ga de toren die ik over heb nog gebruiken voor een Matilda MkII van de desert rats, Afrika, 1941 🙂

Greetz Axel RHvS
P.S. Hieronder de link.
[/url]http://www.mrmodellbau.de/images/mra35149.jpg

Matilda MkII BEF W.I.P.

Hallo medeplakkers,

hier ff een updeetje omtrend mijn Matilda.

De basiscamo zit erop. Viel nog niet mee, met deze warmte fatsoenlijk te spuiten. De verf was al bijna droog voordat ze het model raakte.

Anyway, de foto's

P5160008.jpg

P5160007.jpg

P5160006.jpg

Shoot.
Greetz
Axel Repping RHvS

He Alex,

Je loopt voor op mij. Ik moet nog een een PzKpfw IV afwerken voordat mijn "mevrouw Matilda" naar de make-up afdeling mag 🙂 . Spuitwerk ziet er goed uit, welke kleuren heb je gebruikt?

Hoe krijg je de tracks nu op het model?

Ben

Matilda MkII BEF W.I.P.

Halle medeplakkers,

Ben, de kleuren die ik gebruikt heb zijn:
Als basecoat: Tam XF-58 en XF-60 in een verhouding 3-1.
Als de donkere kleur Tam XF-61 en XF-59 in een verhouding 3-1.
Als pre-shade Tam XF-65.

qua kleuring en weathering begint het nu pas leuk te worden, ik hou je op de hoogte.

Bruce, de lader is een mix van een Verlinden torso en wat losse armpjes.
De Commandant is een basisfiguur van een hele oude Cromwel-models set, die ook met wat armpjes en een linker hand uit de scrap-box.
De hoofdjes zijn van Hornet en Warriors.
Ook aan de figuurtjes moet nog een hoop gebeuren. 😉

Ik hou jullie op de hoogte.

Greetz
Axel Repping RHvS

Terug
Bovenaan