W.I.P. GMC AFKX-352 Ord. Maint.

Ik heb wat fototjes gemaakt van het projectje waar ik nu mee bezig ben.
Het is een GMC AFKX-352 met Wayne small arms repair body.
het zal een engelse uitvoering worden, aangezien het Britse leger ook een aantal van deze Trucks heeft gebruikt.
De buiten kant moet nog helemaal afgebouwd en gedetailleerd worden.

PICT0001-1.jpg

PICT0002-5.jpg

ik ben nu het interieur aan het afwerken.
Naast de gebruikelijke kleurige olie kannetjes, hand gereedschap en vettige doekjes op de werk banken,
heeft er iemand nog originele ideeën om het interieur wat op te leuken??

PICT0004-2.jpg

PICT0005-3.jpg

PICT0009-3.jpg

Groeten

Leon

Hoi Geert-Jan,

bedankt voor het meedenken.
ik had er even bij moeten zeggen dat dit een small arms repair body is, van een ordnance maintenance eenheid.
hij zal ook in een diorama komen met een Loyd carrier en een 6 pounder a/t gun.
losjes gebaseerd op deze foto
a138061-v6.jpg

groeten

Leon

Dat ziet er veelbelovend uit. Knap werk, die bolle neus, kun je wat vertellen over je werkwijze?
Voor op de werkbank: koffie- of theekop(pen) of mok(ken), etensresten, manuals, spaanders/rommel op de vloer, misschien een pin-up aan de wand?

Hallo Leon,

Ik ben zwaar onder de indruk van dit bouwwerk.
Zou je kunnen zeggen waar je die neus vandaan hebt gehaald, of is het compleet scratch-werk?

Misschien is de volgende link iets ter inspiratie:

http://www.pbase.com/kees_s/workshop&page=all

Barry

Hallo allemaal,

Kanne, De neus en de spatborden zijn een eigen afgietsel in resin.
het chassis is van een Italery GMC maar ingekort, en het dak en de ronde achterkanten zijn gevacuum vormt van zelf gemaakte mallen.
De rest is evergreen.
een manual is een leuk idee. die zal erin komen.

Johanna,bedankt voor je ideeën.
Kleding is ook een idee, even kijken hoe ik dat kan maken.

Geert-Jan, zal eens kijken

Barry, Bedankt, zoals je hierboven kunt lezen zijn de neus en spatborden afgietsels van een zelf gemaakt orgineel .

Wim, bedankt, Inderdaad een kabeltje vanaf de slijpschijf is nog nodig.

Groeten

Leon

love it! Net als Geert-Jan had ik hem in Schiedam al staan te bewonderen.
veel van de ideeën die ik had zijn al door de andere aan je gegeven maar misschien is dit iets.
op de achter wand zou je iets van poster kunnen maken met warslogans of een pin-up

john

Daar zijn we weer 🙂

John bedankt voor het meedenken.

Ik ben weer iets verder.
De eerste werkbank en de kolom boor zijn klaar.
Moet nog iets verzinnen voor in de open staande lade, maar dat kan later nog.
hier zijn weer wat foto's.
Ben benieuwd naar jullie reactie's.
PICT0287.jpg

PICT0289.jpg

PICT0290.jpg

PICT0291.jpg

En Ja de ramen moeten nog gewassen worden.
Zitten nog wat afplak resten op.
Groeten

Leon

Hallo Leon,

Dit is echt heel mooi aan het worden, vooral die snippers en veiligheidsbril bij de kolomboor.
Misschien een ideetje voor in die lade , een Luger oid die ze achterover hebben gedrukt?! 😉 8)

Barry

Erg mooi Leon, moet er bijna van kweilen.

Ik denk dat de vloeren erg vettig zijn, vooral rondom de boormachine en werktafel zou de vleoer (denk ik) donkerder mogen zijn. En dan in het looppad de vleor meer kaal houden. Schoenen met nagels maakt de vloer wel blank! Een pin up zou ik ergens in een hoekje plaatsen, aan de binnenkant van een kastdeurtje dat een stukje openstaat?

Maar wat me een beetje verbaasd, hoort er geen draaibankje in te staan?

groeten Maarten

Goed Idee Barry 😉

Maarten, ik heb helaas geen kastjes meer die open staan anders zou dat zeker een goed plan zijn.
de vloer moet ik inderdaad nog doen maar staat nu nog los.
zodra alles op zijn plek en vast staat ga ik de vloer eromheen aanpakken.
En inderdaad geen draaibank, de Machinerie truck heeft in zijn uitrusting wel een draaibank en een zwaardere kolomboormachine.
Plus nog wat andere machines natuurlijk.
machineshop.jpg

Groeten

Leon

Buitengewoon scratchwerk Leon :!:

Ik dacht 'm gezien te hebben bij D-Day ?
Geweldig hoeveel aandacht je besteed aan het interieur....gelukkig passende aandacht voor dezelfde kwaliteit buitenkant !
Ik ben erg benieuwd naar de afwerking met verf en weathering...

Vraagje;
de achterlichten...heb je die vanuit de GMC-kit erin geplaatst ?...of misschien ook gegoten ?

groet Frank

Marcel, bedankt.

Frank, dank je ik ben helaas niet in de gelegenheid geweest om naar D-day te komen.
misschien heb je hem in Schiedam gezien?
Ik moet zeggen dat ik ook erg benieuwd ben hoe hij er uit zal zien als de buiten kant gespoten is.
Ik heb dit projectje al jaren in de kast en in mijn hooft.
Ben er eerder al een paar keer eerder aan begonnen maar elke keer liep ik vast op details voor het interieur.
De bedoeling is dat hij een Mickey Mouse camo krijgt.
Vooral het grote zwarte dakvlak met grote witte ster er op en veel vuil en stof ben ik zeer benieuwd naar.
We zullen zien.

De achter lichten zijn uit een P-E set van Eduard voor de GMC.
de ronde stukken achter heb ik door middel van vacuum vormen gemaakt.

Groeten

Leon

ha leon,
je had eens gevraagd wat voor AoS er op zou kunnen,moeten,horen.Oorspronkelijk hoorde dit thuis in een LAD(light aid detachment) en voerde het de AoS in de kleur en met nummer van de eenheid waar deze aan toebehoorde,eind 42/begin '43 werden al dit soort eenheden ondergebracht in de nieuw opgerichte REME (royal electrical and mechanical engineers)vanaf toen werden ze ondergebracht in de Workshops en voerden de REME AoS met het seniority-nummer van de betreffende brigade ,in het geval van een infanterie-divisie zou dat zijn resp 88,89 of 90 of 40 als het de divisie-workshop is,afgaande op de mickey-mouse zit je in de periode dat dit laatste van toepassing is,
groeten,bert

Eindelijk dan weer een updeetje 😀

De buiten kant is nu zo goed als klaar.
Bumper met brushguard en tank dop moeten nog en nog wat opschonen van de neus, maar verder is de boven kant klaar.
Tenzij jullie nog iets zien??
Ik hoor het graag.

dan is straks de onderkant aan de beurt.

Wat fototjes ➡️
PICT0002-8.jpg

PICT0004-3.jpg

PICT0006-2.jpg

PICT0003-4.jpg

Dusssss vertel wat ben ik nog vergeten??

Groeten
Leon

Ziet er veelbelovend uit. (zoals gewoonlijk 😉 )
Ik ken het voertuig niet goed genoeg om nog opmerkingen over te kunnen maken.
Misschien een klein deukje in een spatbord?

groeten Maarten

Zoooooooo.

De bouw is eindelijk klaar! 😀
Hier en daar nog wat opschonen en dan Verf 🤣

gelukkig hebben we de foto's nog.

PICT0003-5.jpg

PICT0002-9.jpg

PICT0005-4.jpg

PICT0006-3.jpg

PICT0007-3.jpg

PICT0004-4.jpg

Om de en of andere vreemde reden willen de laatste twee foto's niet recht gezet worden.
In de Photobucket account staan ze wel recht 😱

Groeten

Leon

wow wow en nog 's WOW!
Niet echt bekend met dit voertuig heb ik ff gegoogled maar het is spot on, de look, de 'stand' en de hele aanblik.
Het ijzervijlsel bij de kolomboor is goed gevonden, de aandacht voor detail is van hoog niveau.
Errug mooi dit, benieuwd hoe het allemaal uitpakt straks.

Groeten Rick

Rick bedankt,

Ik ben er ook wel blij mee.
Om meerdere redenen
Dit is het eerste model dat ik weer afbouw sinds mijn "dipje" begon zo'n twee jaar geleden.

er zit al verf op ook.
eerste laag een donker grijs die gelijk als primer diende.
Toen de boel afgeplakt met tape en ronde stikkertjes.
Dan een Lichte Olive drab er op gespoten.
De hele afplak boel weer verwijderd, en wat plekjes met overspray en beschadigingen bij gewerkt.
en een glans vernis erop.

PICT0002-10.jpg

PICT0005-5.jpg

PICT0004-5.jpg

PICT0006-4.jpg

Misschien vanavond wel de decals??

Groeten

Leon

Jammer van de randjes in de overgang, maar verder ziet t er allemaal heel goed uit, t bouwwerk voorop, dr moet nog heel wat water door het marsdiep stromen wil ik zuks ook kunnen!

de overgang is misschien wel een beetje dik hier,maar ook al wekt het mickey-mouse schema de indruk gespoten te zijn,dit werd meestal met de hand met vrij grote kwasten aangebracht,US-voertuigen werden op een aantal lokaties ingevoerd ,meestal waren ze knock=down of partial-knock-down overzee aangevoerd en op deze lokaties geassembleerd,en waren dan nog Olive drab,hier werd pas na toewijzing de camouflage aangebracht,britse voertuigen kwamen ook zelden gecampoufleerd uit de fabriek,dit gebeurde ook in de depots,
groeten,bert

Timo, bedankt, de overgangen lijken nog al aanwezig, maar de foto's tonen het model zo'n drie keer groter.
Op het model vallen ze nog wel mee.
maar je hebt gelijk, het is enigszins jammer.

Bert, bedankt voor de achtergrond info.
qua decals ga ik voor de REME driekleur met streep eronder en een hoog nummer (159)
en een 21 army group teken. Wit schild met blauw kruis en een zwaart erin.
zoals eerder besproken.

dit klopt toch??

Groeten

Leon

Leon, ik bedoel er verder niets mee hoor, misschien dat een extra lak laagje het nog wat glad trekt?

Ik vindt het iig een super gaaf apparaat, alles klopt!

Schitterend voertuig! Ik begrijp echter nog steeds niet waarom het engelse leger zo dol was op voertuigen zonder deuren. Je bevriesd levend en met een beetje regen is alles meteen zeiknat...

groeten Maarten

Jeroen, bedankt, ik ben er zelf ook best blij mee.

Timo, Je hebt helemaal gelijk.
Ik heb er nu nog een laagje glans vernis op gespoten na de decals en het wordt al beter.
Na de eerste verwering en wash gaat er weer mat vernis over,
Dus het zal wel goed komen met de randjes denk ik

Maarten, Sorry dat ik je op het verkeerde been heb gezet met de foto,s.
Er komen zeker deuren in maar die heb ik los gespoten en niet op de foto gezet.

Het model staat nu in de glans vernis.
Binnenkort verweren.

Groeten

Leon

Terug
Bovenaan