Vragen over geallieerde voertuigen?....

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT
helemaal niemand waagt zich aan Villers-bocage,13 juni is nog binnen de datum en een onderwerp met veel mogelijkheden,
groeten,bert

Arno Riedel

† Overleden
Jan-Cees Grinwis zei:
NIEUWE VRAAG!!

vertrokken de DD tanks naar utah beach vanuit een LST of uit een LCT??? en zijn hier foto's van te vinden???

zomaar een vraag ;)
Jan-Cees
Volgens Heimdals Utah Beach vertrokken de DD uit LCT's,
ik had een artikel met wat DD foto's maar dat is nou onderweg naar Zuid-Holland ;)

Cheerio, Arno

Jan-Cees Grinwis

Lid van de TWENOT
Arno dat artikel is aangekomen

en ik heb er weer zin an gekregen om te gaan bouwen en scratchen ............

ook nog dank aan Alex van de Wetering waarvan ik de nodige informatie van toegestuurd kreeg

nu nog maten van een Landing Craft Tank ...en ik dacht Mk6 maar corrigeer al ik dit mis heb

(DD tanks in de 2de aanvals golf op utah beach werden vervoerd door LCT Mk????? )

wie oh wie ?????(liefst met bewijzen :rofl: )
groeten Jan -Cees

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Van de LCT MK V is wel een tekening beschikbaar online.

De MK VI was in feite gewoon een V, maar dan met een gewijzigde opbouw aan de achterzijde, om "laden" aan de achterzijde mogelijk te maken.

Welk type LCT de DD's bij Utah heeft gelost is mij niet bekend. Naast een LCT V of VI, zou het ook nog een Britse LCT III of IV kunnen zijn geweest; De rol van de Royal Navy bij de landing op de Amerikaanse stranden wordt vaak onderschat. Voor zover mij bekend zijn er geen foto's beschikbaar van de DD's nog op de LCT.

Goed om te horen dat de spullen zijn aangekomen. Maar er wat moois van!

bron: http://ww2lct.org

Bruce Oomen

Lid van de TWENOT
Herman Haverhals zei:
Ik wil met de M3 75mm (halftrack) meedoen.
Volgens foto's (welles waar Juli 1944) heeft dit voertuig rond gereden in Normandië.
Het Engelse leger had deze nog organiek in zijn eenheden, echter welke?
Kan alleen een referentie vinden van de 1st king dragoon guards.
En waren deze in de gewenste periode (-7 +7) al aanwezig?

Herman

Herman, de 11th Hussars hadden in juni 44 nog 8 van deze voertuigen, ik weet alleen niet wanneer ze precies geland zijn.

Bruce

Herman Haverhals

Lid van de TWENOT
Herman, de 11th Hussars hadden in juni 44 nog 8 van deze voertuigen, ik weet alleen niet wanneer ze precies geland zijn.

Bruce
He Bruce,

Bedankt hier is het antwoord (helaas buiten de periode)
http://www.warlinks.com/armour/11_hussars/11huss_44.html

Weet nu wel welk onderdeel historisch juist is :) :p
Herman

Bovenaan