Hallo Herman,
Ik weet niet of je een fotobewerkingsprogramma als bijv. Photoshop hebt? Of dat je een "opslag-site" als bijv. "Imageshack" of Photobucket" onder je favorieten hebt staan?
Mijn manier:
- gebruik inderdaad alleen een neutrale achtergrond. Afhankelijk van de basiskleur van je model kan je een lichte of donkere achtergrond kiezen: bijv. wit of muisgrijs bij Olive Drab, donkergrijs of zwart bij bijv. Panzergeel.
- gebruik een statief en de timer op je camera.Ik heb ooit eens een draagbaar fotostudiootje gekocht bij de Praxis: inklapbare achtergrond in drie kleuren, twee daglichtlampen en een mini statief voor ik dacht €30,00.
- bewerk je foto's met Photoshop. Misschien even lastig om te leren, maar je hebt er later alleen maar gemak van. Zelfs de meest simpele basisbewerkingen leveren al beduidend betere foto's op.
- tenslotte: laad ze op via Photobucket of Imageshack, zet ze in een bericht en lat ze hier zien 😀 . Zelf gebruik ik Imageshack. Daar betaal je €30,00 per jaar voor de uitgebreide (upload-)versie, maar met een archief van zo'n 800 foto's en vrijwel wekelijks gebruik heb ik dat er wel voor over. Photobucket schijnt gratis te zijn, maar het programma zelf ken ik niet, dus zal je een ander moeten vinden om daar over te oordelen.
Succes en laat ons eens wat zien 😀 !
groeten, Richard.